RobO Posted October 23, 2020 Share Posted October 23, 2020 (edited) het gaat om een vrij oude sierappel met emotionele waarde; staat buiten fotobereik op dit moment op de behoorlijk scheve hoofdstam staan twee dikke zijtakken van een cm of 10 dik, die groeien redelijk verticaal wanneer kan ik die het beste weghalen? nu? als er weer groei is in maart? wegzagen geeft een horizontale wond, liever schuin wegzagen voor een meer verticale wond? met kapstokje of zonder? grote wond insmeren of niet? graag jullie advies Edited October 23, 2020 by RobO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted October 23, 2020 Share Posted October 23, 2020 Bij appels kan ook nu, iets schuin snoeien om water laten weg van wond, kan wel met lackbalsem of dergelijk afsmeren. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted October 23, 2020 Share Posted October 23, 2020 Tussen nu en maart bij niet vriezend en droog weer. Iets schuin, maar geen echte kapstok. Niet insmeren met balsem of iets; open laten drogen, niets met de wond doen. Zijn de takken zwaar, zou ik hem in 2 delen er af halen: voorkom inscheuren. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted October 23, 2020 Share Posted October 23, 2020 4 uren geleden, Bit zei: Zijn de takken zwaar, zou ik hem in 2 delen er af halen: voorkom inscheuren. Eerst even met de zaag aan de onderkant inzagen, en dan met de zaag van boven hem afzagen. 1 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts