Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Brave Hendrik

Featured Replies

Geplaatst:

Heel herkenbaar @Petrasmoestuin die tuin stress van wat waar… heb ik ook…😬 Ik heb jaren terug ook ingezet op vaste moestuinplanten maar die staan dan dus idd ook niet in mijn bakken. De keuze van volle grond heb ik niet dus ik probeer gewoon.. verbazing wekkend hoe planten dan toch hun weg weten te vinden …🤔😊

Tuurlijk niet allemaal maar ik heb er echt bizarre voorbeelden van bij de hand gehad maar dan zou ik off topic gaan….😬😊

Jij zou mischien tussen oplossing kunnen doen door een pot OP de volle grond te zetten zodat de plant daarin kan doorwortelen.

Mocht je dan de plant ooit willen mee verhuizen/verzetten/wegdoen… dan hoef je niet te spitten maar alleen de wortels die doorgeworteld zijn door te knippen…🤔🌱👩‍🍳🌱🐓🌱☃️🌱

Geplaatst:

Goed idee! Dat idee had ik ook met andere planten, gewoon een pot erop zetten (in een 20 cm bak) dan kan hij langer wortelen.
Ik heb een stuk volle grond, maar die heb ik gereserveerd voor andere planten. Maar ik heb nog wel een stukje naast de kas die ik kan gebruiken. Dan zet ik daar een bak neer. Ik heb er gelukkig nog een paar lege staan. Want hij kan ook in halfschaduw staan begrijp ik. En staat ook beschut. Kan af en toe wel een appel op zijn kop krijgen. Jippie!

Geplaatst:

Houden slakken wel of niet van de Brave Hendrik? Want ik lees tegenstrijdige berichten. Anders moet ik er toch wat overheen gaan zetten.

Geplaatst:

Bij mij laten ze Brave Hendrik met rust maar staat naast de Eeuwige Moes die wel wat slakken vraat heeft dus mischien scheelt dat….🤔🌱👩‍🍳🌱🐓🌱☃️🌱

Geplaatst:

Ja dat snap ik, die Eeuwige Moes heb ik na het eerste seizoen gelijk weggedaan, was geen houden aan (even off-topic). Maar ik kom er wel achter. Er staan nu 2 potjes in de koelkast voor 14 dagen.

Geplaatst:
1 uur terug, Vrouwholle zei:

Brave Hendrik met rust maar staat naast de Eeuwige Moes

En dat is dus best handig denk ik want de slakken vind ik op de eeuwig moes! Dus vast een goede tip om mijn a.s. plantje naast een van mijn eeuwige moesen te zetten ( ik heb er twee, de derde staat te wortelen die zet ik apart om van te plukken)

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
3 uren geleden, appelvrouw zei:

Dus vast een goede tip

Inderdaad als hij omhoog blijft staan. Ik had er een vorig jaar in de volle grond, omdat velen zeiden dat je ze beter in de volle grond kan zetten. Die was helemaal opgegeten. De andere in de verhoogde bak zat ook vol en met rupsen, ondanks gordijn. Het eeuwige leven had hij zeker niet.

aangepast door Petrasmoestuin

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.