berend78 Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 tuinvrienden ik heb een driejarig kruisbessen struikje en nou is dat zo,n onogenlijk struikje daar is geen snoeien aan kan ik hem nu van onderaf weer in korte zo dat het weer een mooie struik wordt mijn dank berend Quote
Koert Geplaatst: 8 oktober 2010 Geplaatst: 8 oktober 2010 Volgens mij kan dat wel, maar dan zou je volgend jaar geen bessen hebben, de kruisbes draagt op wat ouder hout. Ik snoei ze altijd vroeg in het jaar jan/feb, haal alle kleine takjes weg en de grote takken snoei ik ongeveer met een kwart terug, ook haal ik de takken die naar het midden groeien weg. Probeer zo'n struik te krijgen dat ik overal goed bij kan, zonder m'n handen open te halen tijdens het oogsten. Quote Even a broken clock is right twice a day
Frank Houweling Geplaatst: 9 oktober 2010 Geplaatst: 9 oktober 2010 En natuurlijk zoveel mogelijk licht in de struik krijgen. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.