Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kruiden-hoestsnoepjes


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik heb net hoestsnoepjes gemaakt, van suiker en een sterke kruidenthee.

 

http://www.instructables.com/id/Cough-Drops

 

Echt van een leien dakje ging het nog niet, er zitten veel teveel bubbels in vind ik, en je moet heel snel werken zodra je de suikerprut van het vuur hebt. Maar ze zijn wel mooi geworden! Ik zal straks wat foto's plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst een thee gemaakt van: 3 goudsbloemen, 5 salie blaadjes, 1 takje rozemarijn, 6 kamille bloemetjes, 3 'groepjes' venkelzaadjes, en 14 kleine eucalyptus blaadjes (de plant is nog zo klein).

 

Dan 1 kop thee, en 1 kop suiker in een pannetje, verhitten en roeren tot het kookt. Daarna niet meer roeren. Zodra het goedje 150 graden heet is, van het vuur halen. Nog even roeren, en dan in de kuiltjes gieten die je hebt gemaakt in een bord vol poedersuiker

 

92_c190ebd3a1b4c9706ecc4bcce0718d79.jpg

 

92_d54afa1025c6abf3a263877d556fcd25.jpg

 

92_5139df76f3f89cdd2e8e0fae85a5809a.jpg

 

92_febbe2d6527be436fbcaf8c0bdab40c1.jpg

 

92_aba8fd1703ece994d28062bcdcb58dc0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze lading gemaakt met rietsuiker, de volgende maak ik met gewone witte kristalsuiker, en de thee laat ik dan ook veel langer trekken (moest 15 minuten, ik had dat al opgerekt naar 20 minuten, maar mag wel langer!).

Deze smaken namelijk nogal rietsuikerig. En ze zijn dus wat poreus door de belletjes.

 

Heeeeeeel vervelend dat ik dus nog vele malen zal moeten oefenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat sneu nou...

 

Ik liet de fotoreeks net aan mijn man zien... hij werd helemaal vrolijk door jeugdherinneringen... snapte niet eens dat ik het apart en leuk vond... voor hem zo herkenbaar... ha, ha...

 

Volgens mij ook prima uit te voeren met vruchtensap, ipv thee lijkt me???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja stevige kuiltjes gemaakt, bleef in eerste instantie op zijn plek maar zoog zich binnen 15 minuten door de poedersuikerheen naar de buren; maar ik denk dat ik niet genoeg suiker erin had (had 50/50 gedaan)...Heb er nu meer suiker doorgeroerd en ziet er beter uit.

 

Hoelang moet het stollen?

en versneld de ijskast het proces?

ik is zoooooooooooooooo ongeduldig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb t maar weggekiept....geen idee wrom t niet ging , maar ze bleven zacht ...ook in de ijskast'....maar gewoon op nieuw begonnen ....met frambozen...zelfde hoeveelheid gemaakt:

 

1 glas frambozenthee

1 glas suiker

 

zelfde resultaat...blijven zacht...snap er niks van

 

Daarom hangt deze in mn keuken:

 

977_0ca153e576eddbd689d8e881f1f520f9.jpg

 

Geef je ook cursus aan huis?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

OEPS.... dat zal t dan zijn....ik heb dus geen thermometer en heb t goed laten pruttelen(randjes werden donkerbruin in de pan), maar blijkbaar niet goed genoeg....morgen shoppen en nog een poging wagen....zullen ze wel bij aveve of zo hebben.

 

 

Dus mysterie opgelost denk ik.

 

Heb intussen frambozensiroop ervan gemaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...