jootje Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 Jippie......heb gisteren op de fruitdag bij slot Zuylen een mooi klein jonagold appelboompje gekocht, een wat grotere Gieser Wildeman boompje en 2 frambozenstruikjes ( herfst) . Hoe blij kan een mens daarmee zijn? De boompjes trouwens gekocht bij: fruitbomen.net....sommigen hier welbekend! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 Ja daar kun je heel blij mee zijn, vooral als je de eerste appeltjes gaat plukken Krijg je voldoende vruchten als je van elk maar een hebt? Ik vraag me af wat ze precies bij de verkoop hebben aangeraden, omdat de appelboeren hier altijd hele rijen hebben en dan nog extra een imker inhuren enz enz En hoe dat zit met snoeien.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted October 3, 2011 Author Share Posted October 3, 2011 Ik heb ( behalve de grootte en of hij DE Frank van het moestuinforum was;-) helemaal niks aan de " verkoper" gevraagd. Ik had/heb een enorm griephoofd, dus had al opgezocht wat ik wilde, wist dat beide boompjes zelfbestuivers zijn en dat ze dus alleen kunnen staan. Ik was zo weer weg om thuis plat te gaan. Voor het snoeien duik ik de boeken in. Appelboompje blijft 1,5 meter. Perenboom kan zo`n 3 meter worden, maar je kan hem ook lager houden, wat ik waarschijnlijk wel ga doen, want moet er zelf bij kunnen met snoeien enzo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 zie wel eens dat er in 1 appelgaard 2 verschilende appel bomen staan eijsden ik meen de jonagold die groene gelige appel die bestuift de rest heb ik me eens laten vertellen door eenappel boer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts