Jump to content

zijn we door de overtollige voorraden heen om te verwerken ?

Thessa

Recommended Posts

ik merk dat het rustiger wordt op dit forum.....

zijn we door de overtollige voorraden heen aan het raken ?

deze maand zou de orginele inmaakmaand zijn, maar volgends mij hebben we het vorige maand al allemaal gedaan ....

ik heb eigenlijk alles wat niet langer in de tuin kon staan bewerkt, de rest zal geduldig op hun verorbing moeten wachten tot we er aan toe zijn. de vriezer en kasten zitten meer als vol, er staat zelfs voorraad voor de kast op de grond....

de tuin is nog lang niet leeg kan nog zeker tot de vorst gevarieerd eten, en een nieuwe lading herfts groenten is de grond van de week ingegaan....ik denk dat er bij de supper ook dit jaar weinig gekocht hoeft te worden....bij jullie ??

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Het is inderdaad rustiger aan het worden. Ik heb niet zoveel ingemaakt, behalve wat gekocht, gezocht ( bramen) en gekregen fruit, wat ik verwerkt heb tot jam/gelei. Ook courgette in het zuur en 3 potten appelmoes. De groente uit de tuin geprobeerd gedoseerd te zaaien en te oogsten en te eten, soms wel gelukt, soms niet. Ik heb alleen 2 zakjes snijbonen in de vriezer. Nu nog in de tuin: boerenkool, knolvenkel, groenlof ( yuk),prei, grote spruitenplanten met 0 spruiten eraan, witlof, pluk andijvie, snijbiet, wat rucola, veldsla en een restje raapjes. O, ja, en worteltjes, althans...het loof zit er! . De tuin kan dus gewoon de komende tijd leeg gegeten worden. Wel veel fruitsoorten struikjes/boompjes gekocht waar ik de komende jaren de vruchten van hoop te kunnen plukken!

Er komt geen eind aan onze appeloogst. Inmiddels hebben we ruim 150 kg verwerkt tot voornamelijk sap (zo'n 100 flessen), en wat appelmoes in weckpotten.

Iedere keer zitten er toch weer mooie volgroeide bonen aan, die ik pluk en eet, is de portie groot, dan vries ik weer wat in.

Ook de pluksla staat er nog florissant bij, maar dit is dan ook het laatste.

Vandaag aan een nieuw projectje begonnen, ik heb 6 soorten knoflook gezet, ik hoop dat het wat wordt en ben erg benieuwd naar de diverse smaken!

Oh ja, ik ben nog pompoenen aan het verwerken. Als we zin hebben, maken we soep, ik maak dan een enorme pan en wat over is, gaat in de vriezer of weck ik als ik toevallig de pan nog voor iets anders heb opstaan.