hansm Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 Ik vondt toffe allium soortjes bij Peter Nijssen http://www.pcnijssen.nl waar ze wonderlijk top assortiment bloembollen verkopen.Via de database van Plants for a Future, heb ik diverse Alliums op eetbaarheid gecheckt o.a gekocht Allium moly,Allium pskemense (heel nieuwschierig naar)Allium sativum var. ophioscorodon Allium triquetrum Allium victorialisAllium cernuum Allium vinealeAllium fistulosum Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Hans wanneer oogst je eigenlijk van die vaste uien? Ik heb de zg Egyptische ui, die gaf veel bolletjes die ik weer heb uitgeplant. Eet je nu de uitgeplante grote ui op, of alleen de nw bolletjes volgend jaar? Ik ben benieuwd naar je ervaring met deze nw alliumsoorten. Quote Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 14, 2011 Author Share Posted October 14, 2011 Van vaste Allium/look sbij ik meeste het groen, maar vaak is heel de plant eetbaar,maar ik vindt nog zonde om de bolletjes te eten, waneer het zich flink vermeerderd heeft en genoeg ervan staat ga ik dat zeker proberen, maar dat duurt nog even. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 O, ik dacht dat je de ui zelf at. Maar ik begrijp nu meer hoe het zit..je eet dus in eerste instantie alleen het groene deel. Over de bosasperge gesproken: heb je die al geplant? Ik nog niet i.i. geval. Quote Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 14, 2011 Author Share Posted October 14, 2011 En ja eerst eet ik de vaste ui/look als bv bieslook in sla of met gebakken paddestoelen dus groen.waneer voldoende ik verwacht egyptische ui volgend seizoen ook de uitjes. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Egyptische ui die bolletjes kan je in een potje olie/azijn leggen en als je een salade maakt gebruiken. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansK Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Dat uien zo mooi kunnen zijn zeg! Die foto galerij van de website is prachtig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 1, 2012 Author Share Posted March 1, 2012 Ja dat vindt ik ook, onwijs veel heel verschillend blad en bloem, wel vindt ik de wilde en eetbare soorten het mooist,de gekweekte uien voor de sier doen me niks. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
H.E. Pennypacker Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Ik heb een tijdje geleden allium tricoccum zaden besteld omdat het me wel aansprak, maar kwam er naderhand pas achter dat die dingen gedurende een aantal maanden tot een jaar moeten kiemen. Kan dan denk ik ook beter wat vervangend materiaal van die site gebruiken, inderdaad groot assortiment, zie dat ze ook saffraan in huis hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 2, 2012 Author Share Posted March 2, 2012 Het seizoen van de levering van de alliums is voorbij, de safraan komt dacht ik wat later ook nu nietleerbaar. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dizid Posted April 25, 2019 Share Posted April 25, 2019 Hans,Ik ben benieuwd hoe het met je Allium victorialis is gegaan Ik groei deze nu voor het tweede jaar, maar denk dat ik ze (veel) te ondiep heb gezet (foto). In een botanische tuin in Oslo zagen ze er flink anders uit, gedrongener, bossiger. Victorialis in de koude, Noorse kas, 2e jaar, vanuit bollen: Ik vraag me ook af hoe en wanneer ik ze buiten zal gaan uitplanten. Denk na de bloei het beste is, maar ik heb de ruimte in de kas nodig voor aubergines Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mastert Posted May 6, 2019 Share Posted May 6, 2019 Hallo Dizid, ken je Stephen Barstow? Schrijver van het, zeker voor jou, zeer interessante boek` Around the world in 80 plants`. Een Engelse vegetarier, die in Noorwegen woont. Hij heeft een eigen website`edimentals.com`. Hij beschrijft tientallen alliums, en andere voor Noorwegen geschikte groenten. O.a. Allium Victorialis, en een speciale Noorweegse allium. Een geweldige inspiratie bron. Misschien kan je ooit, die speciale Noorse allium, in NL introduceren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts