Indy Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Nu heb ik zijdehoentjes,dus die zijn wat beschaafder (misschien),maar rond de fruitbomen die in hun ren staan heb ik een bloempot op zn kop gezet.De onderkant is er uitgeknipt,en de zijkant losgemaakt,en dan rond de stam.Beetje grond er over,en af en toe wat grond er weer bij als ze het weggekrabt hebben. Dit is de jongste aanwinst,sedert zaterdag. Quote
Danuta Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Schattig hoor en een leuke oplossing rond de fruitboom ) Eens kijken wat ik aan foto's kan vinden, bijna alle kippen heir ehb ik zelf uit het ei getrokken... 1 van de Amrock dames met een beschermzadeltje, ze behoort tot een groot ras en mijn Haan is een kilootje of 5 dus dat laat zijn sporen na op de ruggen van de dames, als het echt te gek wordt krijgen ze tijdelijk een zadeltje ter bescherming De serama's midwinter..... Hier alle groten, Amrocks en Sulmtalers. MVG Danuta Quote MVG Danuta
Danuta Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Hmmm, de laatste doet ut neit, nog een keertje proberen ) Nope lukt echt neit, eens kijken of deze wel wil, verschil tussen 2 hanen, achter het hok staat de Amrockhaan, op de voorgrond in het hok mijn grootste serama hanen. Quote MVG Danuta
Indy Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Da's inderdaad een behoorlijk verschil.Grappig ,die sneeuwfoto,die van ons keken ook zo naar buiten,maar mooi geen stapje in de sneeuw zetten. Quote
Danuta Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Wij maken bij alle rennen overdekte stukken want bij ons komt de sneeuw wel vaak erg hoog in de winter. Verder schuiven we allerlei paadjes, naar de verschillende rennen, schaapskooi, houthok en schuur en daar lopen de grote kippen dan wel eens als eht weer mooi geneog is anders komen ze even naar buiten om te eten, strekken de benen even en verdwijnen weer in het hok of gaan bij de 'buren' de schapen op bezoek als die onder hun afdak liggen te herkauwen en schrrelen daar dan een beetje rond op zoek naar wat lekkers of komen bij de achterdeur schooien om wat brood of pasta of nog beter: hondenworststukjes ) MVG Danuta Quote MVG Danuta
Indy Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 Die van ons hebben een overdekt rennetje aan het hok. En we maakten wel stukken sneeuvrij voor ze,en daar strooiden we het voer op,moesten ze toch even een wandelingetje maken. Quote
Berry Geplaatst: 23 april 2013 Geplaatst: 23 april 2013 @Danuta: Wat een leuke foto, grappig zeg! Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Frank vwl Geplaatst: 29 april 2013 Geplaatst: 29 april 2013 Hey Danuta, die zadeltjes heb je die zelf gemaakt of ergens gekocht? Quote
Danuta Geplaatst: 29 april 2013 Geplaatst: 29 april 2013 HI Frank Die maak ik zelf, ik ben wat patronen (eigen en andermans ontwerpen) en ideeen aan het uit proberen en materialen uiteraard....Stof of leer, sluitingen, elastiek etc aangepast aan waar de beesten rondhobbelen en welke het beste blijven zitten..dus eigenlijk nog een proefproject Die grote jongens kunnen hun favo dames behoorlijk uitkleden MVG Danuta Quote MVG Danuta
Nepomuk1983 Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 2 en 3 mei zijn de broedeieren die ik van Jorieke had gerkegen op de MTFD uitgekomen. Mama Molly is helemaal in haar nopjs met haar nieuwe kroost. 4 van de 6 eieren zijn uit gekomen. Quote
Danuta Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Oeh, schattig hoor...ik heb hier ineens 2 serama dames aan het broeden, eens kijken wat er uit komt (serama's staan bekend voor weinig opbrengst uit eieren zowel natuur als maschinebroed komt niet boven de 30 %) Veel plezier met het grut ) MVG Danuta Quote MVG Danuta
appelvrouw Geplaatst: 5 mei 2013 Geplaatst: 5 mei 2013 Leuk en lief Nepomuk! Wat zijn het voor Kippies? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 5 mei 2013 Auteur Geplaatst: 5 mei 2013 Het zijn vanallesennogwatjes Beetje Orpington (die zwarte). Beetje Leghorn? Beetje Bresse, Marans (die gele met zwarte vlekjes, en ook die met de 'harige' pootjes)? Leuk hoor! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Frank vwl Geplaatst: 6 mei 2013 Geplaatst: 6 mei 2013 Hier zijn de eerste kuikens er ook ik heb bevruchte eieren uit laten broeden bij broedei.nl in Heeswijk Dinther, voor €0,40 per eitje kan ik geen broedmachine aanschaffen en de uitkomst was 100% Quote
Danuta Geplaatst: 7 mei 2013 Geplaatst: 7 mei 2013 ) Schattig hoor, ik vraag mij af of er hier wat uitkomt, 1 dame zit op 4 eieren en een andere zit op 6 eieren..........en volgens mij wordt 1 van mijn amrocks ook broeds maar dat sta ik liever niet toe, veels te veel breuk halverwege bij die dikke dames........en het kuiken wat er vorig jaar van kwam was en is harstikke gestoord....Gaat wat beter sinds we haar in een ander groepje hebben geplaatst op een rustigere weide met een dwerghaantje en een dwergkippie... MVG Danuta Quote MVG Danuta
Nepomuk1983 Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Hier weer wat foto's van mijn jonge grut. Mocht er iemand al kunnen zien of het hennen of hanen zijn, roep dan maar Kuiken 1: Kuiken 2: Kuiken 3: Kuiken 4: Quote
Danuta Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Ligt aan de soort aan wat je wat kunt zien of het haantjes of hennetjes zijn...haantjes vaak langere nekveren bvb. Of indicatie staart, lellen, kametc. MVG Danuta Quote MVG Danuta
Jorieke123 Geplaatst: 14 mei 2013 Auteur Geplaatst: 14 mei 2013 Neuh, nog niet te zien. Wel mooie foto's! Ze zien er goed uit Als ze een week of 5 zijn, kan je al echt wel kammetjes zien komen bij de haantjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nepomuk1983 Geplaatst: 14 mei 2013 Geplaatst: 14 mei 2013 Ja ze eten goed en groeien dus als kool Moeders is erg beschermend dus het was nog een heel gedoe om ze op de foto te krijgen Quote
Sandra Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Heb je nog weer wat foto's van Foppe en zijn dames? Quote groetjes Sandra
Jorieke123 Geplaatst: 19 mei 2013 Auteur Geplaatst: 19 mei 2013 Toevallig net vanmiddag foto's gemaakt van de gestreepte dame die aan de wandel was. Ze liep rond bij de nieuw lichting Leghorn 'kuikens'. Ik plaats ze hier zo even. Foppe was de hort op met een andere dame, eentje met zijn zelfde kleurslag Hij snottert wel wat trouwens, zal door het rare weer komen. We hebben het snot-middeltje alweer in het water gedaan, eens kijken hoe het dan gaat.Dinsdag komen er weer kuikens uit van deze groep. Zal ik ook even plaatjes van schieten! Edit: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nepomuk1983 Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Ik vermoed inmiddels dat mijn kuikens 2 hennen en 2 hanen zijn. 2 van de witte kuikens hebben ineens een groeispurt genomen en hebben grotere kammetjes gekregen die al wat rood lijkt te kleuren. Ik zal morgen eens kijken of ik nieuwe foto's kan maken. Ik heb ze verhuisd zodat ze wat meer loopruimte hebben. Moeder Molly is erg beschermend geworden, ze vliegt je soms gewoon aan... rare kip. Normaal gezien loopt ze constant voor mijn voeten zo gezellig vind ze ons... Quote
Danuta Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Ze is niet raar, ze is heel normaal...een echte moederkloek....raar is te verwachten dat ze normaal met jou om blijft gaan terwijl ze iedere andere kip waarschijnlijk ook wegjaagt...) MVG Danuta Quote MVG Danuta
appelvrouw Geplaatst: 19 mei 2013 Geplaatst: 19 mei 2013 Mooi die gestreepte Jorieke! Zie ik daar links een Marans/Bressehaantje? Tenminste hij lijkt op die van ons..met bruine veertjes Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.