Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
8 uren geleden, hazeltje zei:

Wij zitten op zandgrond, daar schijnt veel minder PFAS in de eieren te komen dan op klei (even geen bron, want ik weet niet meer waar ik dat las, ik denk RIVM). Ik steek dus mijn kop nog in het zand en wij eten onze eigen eitjes gewoon op. Op het kaartje wat hierboven gedeeld werd, zijn alle geteste eieren in onze directe omgeving inderdaad ook "groen". 

Succes met je Amrock Mellie. 

Hier scharrelen de kippen (3 Hollandse sabelpootkrielen) nu heerlijk in de tuin, terwijl ik in de schaduw even forum. En mijn jongste zit helemaal zen in een ander hoekje in de zon samen met zijn 2 zijdehoenkuikens, ze genieten alle drie! 🥰

Dat heb ik ook gehoord van vrienden. Zij zeggen dat in België verschillende grondsoorten zijn onderzocht.  Klei schijnt PFAS vast te houden. Op zandgrond spoelt het uit. 

Ik heb ook geen bron. 

Geplaatst:

Op het moment geen broedse kipjes. 😸

Maar er is al wel een paar keer actie actie ondernomen om wat kipjes broedsaf te krijgen.
De jonge Amrocks hebben het hier nog niet geprobeerd.  
Dit jaar wil ik geen kuikens. Met 5 kleine Hollandse krielen en 3 grote krielen heb ik meer eieren dan we eten. Gemiddeld. 4 eitjes per dag.   Ik denk dat mijn oudste kipje niet meer legt. Zij wordt volgende maand 11. De 2 krieltjes van bijna 10 leggen dit voorjaar nog wel een paar keer per week een ei. De jonge Amrocks leggen ca 5 eieren per week. 

IMG_6953.jpeg

IMG_6954.jpeg

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

ps De tweede kip is een kruising tussen een Hollandse kriel en een Doornikse kriel. 

En dit is Ini mini van bijna 11. Haar snavel is veel te ver doorgegroeid. Vrijdag ingepland om met een vriendin samen haar snavel iets te knippen en te vijlen.  

IMG_6952.jpeg

aangepast door Trea
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...