Lenepeen Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 (aangepast) Gisteren lekker bezig in de tuin, de hazelaar flink aan 't snoeien. Ben ik lustig aan het knippen met de takkkenschaar, zegt m'n man: "Gaat lekker he, met dat ding!" En ik met verwilderde blik, enthousiast knikkend: "Hm hm!" Waarop hij zelfs in de lach schoot, omdat ik zo reageerde. Waarop ik bedacht dat ik dat ding echt een geweldige uitvinding vind. De dikste takken sneuvelen, als waren ze van boter gemaakt en dat zonder al teveel kracht te hoeven zetten. Zo'n heerlijke bezigheid. Hatsjikidee, en weer een bos takken aan gort! Dus.... mijn favoriete gereedschap is..... (rapapaa...): DE TAKKENSCHAAR!! (Zelfs de naam is geweldig. Op z'n haags uitgesproken kun je 't zo lekker laten klinken ) En nu ben ik benieuwd : (hoor: de man-bijt-hond-stem) Wat is úw favoriete tuingereedschap? 14 oktober 2011 aangepast door Gast Quote Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
geedee Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 De oude hark van bij ons thuis vroeger......de stelen waren toen nog duur en zo zit er aan de ene kant een hark en aan de andere kant een hak.......af en toe vliegt de modder om je oren als ik van "gereedschap wissel".... Quote
Kamilla Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 Bij mij is de riek favoriet. We hebben hier stugge klei en ik spit met de riek omdat die minder zwaar is dan een spade. Het losmaken van de grond, aardappels rooien, compost en mest spreiden doe ik allemaal met de riek. Die zou ik niet kunnen missen. Quote
veuvecouderc Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 foto-s-van-favoriete-gereedschap-t594.html Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Lenepeen Geplaatst: 15 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2011 Nouja zeg, en ik dacht nog wel een vraag met een te stellen. Had niet kunnen denken dat die al eerder gesteld was. Wil niet zeggen dat niemand er op mag reageren hoor! Quote Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.