Jump to content

Wat groeit er in mijnen hof?

Hilde

Recommended Posts

Hallo,

Is er nog een plaatsje voor een vlaamse "dame" ?

Wat staat er in onze tuin? Walnoten (hier okkernoten genoemd), tamme kastanjes, witbuikkersen, rode kersen, krieken, appelen, peren en een piepklein vijgeboompje. Braambessen (vroege en late soorten), rode bessen... Een lapje tuin met kruiden allerhande, rabarber, beetje aardbeitjes, ... Dat is het zo ongeveer.

Groenten zetten we bijna nooit en dat om twee simpele redenen (eigenlijk drie). Ten eerste: we willen onze vakantie niet plannen in functie van het planten, onderhouden of oogsten van de groenten. Ten tweede we zitten eigenlijk net iets liever in de tuin dan er in te werken ("we" wil zeggen: ik zit, hij werkt ). Het "ver"werken is wel helemaal mijn winkel. En dan eigenlijk ten derde: ik heb een schoonzus (allé ik heb er wel zeven maar deze ene) die geeft me jaarlijks courgettes, tomaten, boontjes, ... soms zelfs potjes klaargemaakte rode kool...

Ik zocht (en vond) een site met goede tips (en goede vibes).

Bij deze dus mijn sollicitatie.

Groetjes.

Hilde

Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over?

Welkom, Hilde!

Leuke dingen heb je in je tuin hoor! En als je door je schoonzusje al voorzien word in lekkere verse groentes, dan zou ik dat denk ik ook niet zelf nog eens gaan doen. Wij zitten ook heel graag in de tuin.....maar sinds mijn moestuin heb ik dat niet meer zo, en zit ik liever in de aarde te wroeten! Veel plezier hier enne...dat van die goede " vibes" dat klopt wel hier!

Welkom! Maar met al dat heerlijke fruit zit je toch ook met oogsttijden? Wij gaan gewoon lekker in de winter op vakantie, als het in NL naar en guur is. In de zomer willen we niet eens weg, dan is het hier al lekker vakantie weer.

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

Welkom! Maar met al dat heerlijke fruit zit je toch ook met oogsttijden? Wij gaan gewoon lekker in de winter op vakantie, als het in NL naar en guur is. In de zomer willen we niet eens weg, dan is het hier al lekker vakantie weer.

Ja maar in die bomen groeit geen onkruid en als de vogeltjes bv de kersen en krieken niet komen wegsnoepen dan willen de kinderen wel wat komen plukken samen met de kleinkinderen, die vinden bessen plukken en rechtstreeks 't mondje in "keilekker". Of plukken en samen met de mama's taart maken...

De oogst van kersen, krieken en rode bessen lopen we de laatste jaren inderdaad mis maar ze blijven wel goed besteed .

Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over?

Hallo Hilde en welkom op dit gezellige forum. Ik zou zeggen, je bent binnen

Lijkt me heerlijk zoveel fruit in de tuin te hebben. Ik moet het nog allemaal aanzien. Ik kan je iig vertellen dat courgettes weinig aan onderhoud nodig hebben, net als sla. En als je wat in bakken of potten zet dan heb je er geen omkijken naar wat betreft het onkruid. Je kunt ook altijd de karton-methode uitproberen om niet te willen schoffelen.

Veel plezier hier!

Good things come in small packages