geedee Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Ik heb in september suikerwortel gezaaid (in een potje) en de plantjes zijn goed opgekomen. Nu las ik dat je die dan in het voorjaar uit kunt planten maar vraag me af of ik ze nu niet al een plekje kan geven. (ben bang dat ze in dat potje buiten de winter niet overleven hoewel ze winterhard zijn...maar dat geldt denk ik voor in de vollegrond). Wat zijn jullie ervaringen met suikerwortel?De plant op zich?, de opbrengst? en de smaak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Ik heb een paar plantjes in de vollegrond, ik denk dat je die van jou nu al wel uit kunt planten. Misschien wat beschermen met wat stro en/of blad deze 1e winter? In pot zijn ze eerder bevroren. Ik heb nog geen ervaring met de plant (in volwassen vorm), of oogst. Dat komt nog Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Meerjarige plant dus ik zou ook uitplanten in vollegrond.leuk ding trouwens die gaat op mijn wenslijstje ik had hem nog niet ontdekt als vaste groente. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 (ik heb nog wel wat zaadjes voor je ) Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Bedankt, ik zal eerst checken of ik het niet in de zaaddoos heb zitten want komt me ergens bekend voormischien in de war met bv haverwortel of die bekende witte schermbloemen, maar anders hoor je van me, want het lijkt me zeker wat wordt trouwens best hoog spul. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...