Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb van de zomer zo'n vierkante moestuin bak gekocht bij welkoop maar had tot dan toe geen tijd om er aan te beginnen.

Volgend jaar gaat hij er hoe dan ook komen. Ik wil er naast wat sla, radijsjes, mini-komkommers en cherry-tomaatjes ook een rijtje (1m) aardbeien in zetten.

De makkelijke moestuin bak is gevuld met potgrond.

Nu is het dus de vraag welke aardbeien? Welke soorten zijn geschikt voor de makkelijke moestuin?

Hmmm heb er nu al zin in!

Geplaatst:

Ik zou kiezen voor door dragers, dan kan je meerdere keren oogsten. Daarbij zou ik kiezen voor aardbeiensoorten die veel worden aangeraden om in potten te telen, maar veel maakt dat met 1m2 oppervlakte volgensmij niet uit.

Enkele veel gebruikte rassen bij doordragers

‘Rapella’ – Dit fors groeiend ras geeft redelijke grote vruchten die goed smaken. Gevoelig voor bodemziekten

‘Ostara’ – Gemakkelijk te telen met een hoge produktie, goed van smaak. Rijpen in het najaar goed door. Te oogsten tot eind oktober.

’Selva’ – Grote, matig smakende vruchten, behoeft weinig trossnoei en is makkelijk te telen

http://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/aardbeien-doordragers-in-pot/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...