geedee Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Bij action een weekplanner-agenda met veel ruimte per dag voor maar 1.69. Die ga ik dus gebruiken om alles over de tuin in te zetten. Als er nu een antwoord komt over een bepaalde groente die je in febr. moet mesten met kalk of in mei alle eerste bloemetjes uithalen....dan schrijf ik dat bij die maand alvast op, straks ben ik dat weer vergeten en zoek me Ook kan ik bijhouden wanneer ik, wat, en waar, gezaaid heb. Voorin een overzichtje van mijn moestuin van 2012 en planning 2013 kan ik er op het einde ook in kwijt(i.v.m. wisselteelt). Lijkt me reuze handig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 das ook een slim idee... ik heb dit jaar weer een grow your own diary en de afgelopen 2 jaar had ik de moestuinagenda aangeschaft via onze vereniging. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Daar heb ik meestal een gewone ringband voor. De plattegrond van mijn tuin en de gangbare maanstanden voor het komende jaar schrijf ik er bij. Veel schrijfwerk houd ik er niet aan over per jaar dus een overzicht van 10 jaar kan makkelijk bij elkaar bewaard worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted October 27, 2011 Author Share Posted October 27, 2011 Zo'n ringband heb ik ook inderdaad. Daar heb ik alle (uitgeprinte) info van internet betreffende zaaien enz maar ook de recepten betreffende het gewas in zitten.... Maar zie soms door de bomen het bos niet meer. Met die agenda kan ik begin van de week kijken, wat kan ik zaaien en welke andere dingen moet ik nog doen. Je vind op internet ook overzichten : wat te doen in....(maand) maar daar staan dan een hoop dingen bij die ik helemaal niet in de tuin heb....en vaak ook niet die tips , die hier op het forum door eigen ervaring staan. Of nieuwe ideetjes( de OK en de kerstaardappelen....van die laatste wil ik echt elk jaar een gewoonte van maken als het een succes blijkt te zijn ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted November 28, 2011 Share Posted November 28, 2011 onze vereniging bestaat 80 jaar en hoorde dat al onze tuinders de moestuinagenda 2012 als kadootje gaan krijgen Erg leuk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts