Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

425952428_HelmutKolrabi.jpeg.280c5e055ac97db0d053e67d553388c0.jpeg

Is dat de Helmut Kohlrabi? 😉

Vandaag radijs gezaaid en een rij van een meter van de Welsh onion van de vollegrond naar plat glas verhuisd.

Ik heb er nu genoeg dus eens kijken of ik ze zo kan vervroegen.

En is dat bij dat mooie zaaisel van Mellie geen grond wat er mee omhoog genomen wordt door deze harde groeiers?

aangepast door Patrijs
Geplaatst:
@Mellie dat lijken mij geen zaadjes (of de hulsjes daarvan) van basilicum? Eerder biet of snijbiet? De kiemblaadjes zijn dan wel weer precies als die van basilicum.

Het smaakt naar citroenbasilicum, vandaag geproefd omdat ik zelf ook zo twijfel... want is wel heel raar dit, maar de verpakking zegt ook basilicum. Niet dat dat wat zegt.

De zaden zagen er eerder uit als radijszaadjes, waardoor ik al twijfels had. Ik dacht toen nog, misschien zijn ze heel fanatiek zonder vliesje ingepakt. Sowieso geen (snij)biet. Maar wat dan wel. Ik blijf de groei volgen en zal het tzt posten

Edit: de ‘groei’ bovenop de kiempjes zijn droge Cocoa peat (ehm.. schrijf je dat zo?!)

Geplaatst:

Akelei uit de laatste zadendoos ronde gezaaid in potjes in de kas. Geen idee of het daar lukt maar er moest blijkbaar vorst overheen en ik wilde ze niet ter plekke zaaien want: blijkbaar toch al te laat en plannen om de tuin (weer) te verbouwen in het voorjaar. Dus dan maar zo en kijken of het wat wordt.

On 14 January 2021 at 7:46 AM, Mellie said:

Bedoel je zoute banaan met zeebanaan? Oooo als je er aan kunt komen: wij vinden dat heerlijk, maar die arme plant kon de grijpgrage handjes en eetlust van mijn 3 koters niet aan.... zo jammer emoji17.png

Nu ben ik benieuwd welk van de 4 jullie eigelijk precies bedoelen ... Europa is het een van de 3 zeekraal soorten en australië is het 2 soorten zeebanaan 2 waarvan 1tje de echte is maar beide eetbaar zijn. 

Nu kan ik in spanning afwachten, welke het nu is/zijn die jullie bedoelen en zoeken zucht.

aangepast door Jane Doe
Geplaatst:

Een Tamarindezaad in de grond gestopt. Lekker op een warmtematje.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
2 uren geleden, Jane Doe zei:

waarvan 1tje de echte is

Hoe heet die precies? Latijnse naam??

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Dank @Mellie, dat is dan de rondbladige!??

Ik maak even een apart draadje aan

aangepast door speets

Geplaatst:

3 soorten paprika en 2 soorten snijbloemen verspeend.

De zaaiplaaten, die vanwege de vorst, even in de kelder (17’ C ) waren geparkeerd, gauw onder lampen gezet,

want kohlrabi en vaccaria waren fanatiek aan het kiemen, met gele koppies.

Geplaatst:

Laatste zondag van januari oud zaad paprika gezaaid, helft opgekomen. Weekje later nog 2 extra soorten paprika, dankzij de warme lentezon ook al mooi gekiemd. Tijdens de middagpauze in de serre ui, prei, spinazie, kervel en wortel gezaaid met het warme weer in 't vooruitzicht. Iets later dan vorig jaar, maar toen vroor het ook geen -10.

Geplaatst:

Voor mij is het zaaiseizoen ook eindelijk begonnen! (Iets met eerder gewoon echt geen tijd kunnen vinden) 2 soorten paprika gezaaid, 1 soort peper en 1 aubergine soort. Besloten dit jaar niet te veel verschillende soorten te planten (al zal dat bij de tomaten wel weer mislukken), maar meer diversiteit in groenten. 

Geplaatst:

5 tuinbonen en 2 soorten spinazie. Vroege reuzen en .... hoe heet ie ook al weer? Heel sierlijke naam. Ga ik vanavond nog opzoeken.

Edit spinazie navajo

Geplaatst:

Diverse koolsoorten, prei en gisteren al wat tomaten. 

Morgen of overmorgen nog wat sla en als ik tijd heb ook alvast wat spinazie en raapstelen in de kas zaaien 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...