Patrijs Posted December 22, 2020 Share Posted December 22, 2020 (edited) Omdat ik nogal twijfel aan de autoriteit van Paus Gregorius XIII en omdat de zonnewende al is geweest, is voor mij het nieuwe seizoen begonnen. Vandaag de laatste van de 20 Daroyal aardbeienstekken verplant. Ook 30 sjalotjes gepoot. Edited December 22, 2020 by Patrijs Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted December 22, 2020 Share Posted December 22, 2020 2 uren geleden, Patrijs zei: twijfel aan de autoriteit van Paus Gregorius XIII Geen idee wat je bedoelt met de autoriteit van hem. Weet wel, dat als hij er niet was geweest met zijn kalender, dan was het vandaag 12december geweest. Dus als jij het zelfde doet als hij, is het voor jouw nu 1 januari En dan is het nieuwe jaar dus al begonnen! Happy new year! 💣💥 2 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 22, 2020 Share Posted December 22, 2020 Ik snap er geen bal van, waar hebben jullie het over. Maar ik vind ook dat met het voorbijgaan van de kortste dag het nieuwe seizoen is begonnen..joepie!! Dat heb ik gevierd door een stuk of tien potten te vullen met half gewortelde afleggers van de paarse salie. En nog wat extra Dalmera Peltata uitgestoken om weg te geven, deze was prachtig dit najaar. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted January 12, 2021 Author Share Posted January 12, 2021 Een raam is vol onder glas: - 2 rijen prei geplant - 1 rij veldsla geplant - 1 rij raapsteeltjes gezaaid - 2 rijen knoflook gepoot Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Gisteren pepers en paprika's gezaaid en tuinbonen te weken gelegd in een bakje met water en keukenpapier. Vandaag een gedeelte van de tuinbonen gelegd in een bakje voor de NMEmoestuin tzt en de rest gaat zo meteen de huistuinkas in. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted January 13, 2021 Author Share Posted January 13, 2021 - 2 rijen knoflook - 1rij raapsteeltjes - 3 rijen prei geplant -1 rij Groninger snijmoes Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 14, 2021 Share Posted January 14, 2021 raapstelen gezaaid ennuh... weet iemand hoe ik aan Zeebanaan kan komen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted January 14, 2021 Share Posted January 14, 2021 weet iemand hoe ik aan Zeebanaan kan komen?Bedoel je zoute banaan met zeebanaan? Oooo als je er aan kunt komen: wij vinden dat heerlijk, maar die arme plant kon de grijpgrage handjes en eetlust van mijn 3 koters niet aan.... zo jammer 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 14, 2021 Share Posted January 14, 2021 Online zie ik wel een shop die ze verkoopt, om zelf mee te gaan telen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted January 14, 2021 Author Share Posted January 14, 2021 - 1 rij romeinse sla geplant - 1 rij knoflook -1 rij rucola gezaaid in de volle grond nog een lading narcissen geplant, net op tijd, ik kon de wortels nog net uit elkaar halen. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted January 14, 2021 Author Share Posted January 14, 2021 Nog drie rijen winterpostelein gezaaid, de helft van de lage kas is nu vol. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plotiemoos Posted January 16, 2021 Share Posted January 16, 2021 Ik heb gisteren wat apparaatjes in een potje gedaan, in een leeg aquarium gestopt, en een daglichtlamp erop. Ik ben reuze benieuwd of het gaat lukken. Zo niet dan heb ik geen paperplantjes dit jaar en het aquarium gaat dan gevuld worden met garnalen van 1,5 cm. Die vind ik zooo leuk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted January 16, 2021 Share Posted January 16, 2021 Vandaag paprika's gezaaid. 10 x Belgische reus 10 x Streep 5x mini rood 5x mini oranje. Vorige week: zomerprei gezaaid en enkele eenjarige snijbloemen, eustoma, cynoglossum en monarda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grork Posted January 16, 2021 Share Posted January 16, 2021 Prei en wortels gezaaid en staan op de vensterbank. Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted January 17, 2021 Share Posted January 17, 2021 15 hours ago, Grork said: Prei en wortels gezaaid en staan op de vensterbank Hier ook prei!! Het begin is gemaakt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Old Rose Posted January 17, 2021 Share Posted January 17, 2021 (edited) Vandaag de pepers op deno methode gezaaid. Habanero, chilli, trinidad perfume x aribibi Gusana, shichito. Ben benieuw wat er op komt en wat het dit jaar gaat geven. Edited January 19, 2021 by Old Rose Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted January 17, 2021 Share Posted January 17, 2021 Volgend weekend geen verplichtingen, dus hopelijk is het weer ok en kan ik even wat tijd op de tuin doorbrengen. Inmiddels zijn, samen met de laatste bestelde zaden, de zaaikriebels ook gearriveerd. Ik ga NU pepers zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinLB Posted January 17, 2021 Share Posted January 17, 2021 Gisteren pepers en paprika's gezaaid. Had eigenlijk nog 2 weekjes willen wachten, maar aangezien het veelal wat ouder zaad is toch maar al gezaaid. Mocht er niets opkomen heb ik in ieder geval nog genoeg tijd om nog een keer te zaaien. Ook nog wat rucola en sla gezaaid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted January 18, 2021 Author Share Posted January 18, 2021 21 Triplo aardappels en 25 preiplantjes gepoot. De lage kas is weer vol.👍 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted January 18, 2021 Share Posted January 18, 2021 Peper en Paprika gezaaid (Deno Methode) Ook zaten er oudere zaden bij dus bij te weinig kieming na 1 week kan ik altijd nog bestellen. Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted January 21, 2021 Author Share Posted January 21, 2021 Een raam van de platte bak vol gezet met preiplantjes, wel wat dichter op elkaar als de gewoonlijke plantafstand maar ik wil er niet te veel plek aan kwijt. Ook nog sla en andijvie plantjes gezet aan de lage kant. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted January 21, 2021 Share Posted January 21, 2021 @Patrijs - die plantjes, heb je die gekocht, of zelf gezaaid? In het laatste geval: wanneer? In het eerste geval: waar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted January 21, 2021 Author Share Posted January 21, 2021 (edited) Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2020 - Pagina 10 - Huiskamer - Moestuin Forum 6 mei 2020 prei gezaaid Geplaatst: 13 juni 2020 Prei, twee soorten gezaaid. Ik weet niet meer wat wat is maar alles is nu geoogst, maatje pootgoed of kleiner. Een foto van vorige week de eerste lichting: Ik heb dit eerder gehad en na uitplanten in de kas toch nog wat maaltjes kleine prei kunnen oogsten. Maar wil je aan de slag met prei dan kan je nu zaaien. 👍 Edited January 21, 2021 by Patrijs Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted January 21, 2021 Share Posted January 21, 2021 Ik vooral benieuwd naar je sla en andijvieplantjes , sorry ik had wat specifieker moeten zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted January 22, 2021 Author Share Posted January 22, 2021 Geeft niks, ik was er zelf ook nieuwsgierig naar en had nu een mooi excuus om het even op te zoeken. De sla en andijvie zijn zaailingen van planten van vorig jaar en hebben op de tuin overwinterd . Geen kasplantjes dus, en met zo'n zachte winter gaat dat prima. De sla heb ik vorig voorjaar onder glas gezaaid en ik was er niet aan toe gekomen om alles te oogsten. Eigenlijk gebeurd dat ieder jaar, maar de little gem heb ik nieuw. On topic, een raam veldsla geplant en @appelvrouw Een rij bieslook onder glas gezet. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts