ronald Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Ieder jaar vraag ik mij af welke groenten ik in de kas kan zetten. Bij mij gaat het ongeveer als volgt. spinazie (feb)kleine radijsjes (feb/ma)tomaten planten (maart/april)paprika planten (april)een "speciale" groente naar keuze (okra, aubergine, meloen, waterspinazie, ...) Dan in het najaar maak ik meestal plaats voorDaikonMantanghong radijzen zaaien bloemkool (blijven de hele winter in de kas staan, in het voorjaar heb je dan heel vroeg bloemkool)zaaien witte kool (idem bloemkool) Vooral in het begin van het jaar en in het najaar heb ik veel plaats over. Dus suggesties zijn altijd welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Spinazie zet ik niet meer in de serre, gaf niet bijster veel voorsprong dan buiten. Het zijn wel geen groenten maar aardbeien, wel in bakken wegens anders de plaats nodig voor tomaten-paprika-komkommer-meloenen endergelijke. Je kan er ook in de winter aardappelen-wortelen-bieten enz inkuilen. Ook witloofwortelen inkuilen voor de trek. Zoveel mogelijkheden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Meloen misschien? Jeanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 In het najaar vooral sla (winterharde kropsla en een winterhard mengsel van snijsla-koolsoorten voor in de salada) en wat koolsoorten voor de oogst in maart. In het vroege voorjaar wortels vanaf januari/februari en spinazie. Tegen de tijd dat de kolen er uit zijn kunnen de tomatenplanten er in. Er zijn ook mensen die in het najaar erwten zaaien in de kas om in het voorjaar een vroege oogst erwten te hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Ik heb er kropsla en rodeeikenbladpluksla in staan Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wesleyb Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 nu heb ik er kropsla en kruiden in staan en aardbeien die de winter door moeten.Gr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 in mijn kas komen volgend jaar pepers, paprika's en tomaten.nu gebruik ik mijn kas alleen voor opslag van aardperen, winterwortelen, aardappels en crosne.ik bewaar ook de potgrond die ik recycle in de kas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heidike_21 Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 In mijn kas komen volgend jaar paprika's , komkommer , tomaten , meloenen , stokbonen , yingyangboontjes , courgettes en augurken .Aan de andere kant van mijn serre komt een bak voor mijn zoon die ik vul met potgrond daar komt in : mini sla , mini bloemkool , mini rodekool , Radijs , worteltjes , oost indische kers , peterselie , rucola , waterkers en rabarber Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
de geus Posted November 29, 2011 Share Posted November 29, 2011 In mijn kasje staat nu bloemkool,chinese kool,botersla,krulsla,rode sla en spinasie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sonnee Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 vooral pepers, tomaten en paprika, maar er moet ook wat aubergine , een meloentje en vast nog wel 1 of twee warmteminnende groentjes en fruit in de rest zal het buiten moeten redden op eventueel voorzaaien na en ik wil nog wel een platglasbak maken voor wat klein spul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victor Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 En niemand veldsla? Die staat er hier gans de winter in,ook winterkropsla,witloof(ingekuild),winterbloemkool,groene kool,nog selder en peterselie . Voor de rest staan er palmen in die ik een paar jaar geleden zaaide en nu in potten overwinter.Tijdens de zomerperiode staan er tomaten,paprika's en pepers in. En in het vroege voorjaar boontjes,heb dit verleden jaar voor het eerst gedaan,voorgezaaid in potjes en dan uitgeplant in tunnelkas,zijn enorm goed meegevallen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Heb ik niet goed gekeken of staat er echt nergens snackkomkommer?! Deed het afgelopen jaar echt top in de kas en je kan hem zo tegen je dak aan laten groeien neemt dan weinig ruimte in (moet je hem wel goed snoeien) en had echt een mega opbrengst! Volgend jaar zet ik er misschien wel 2 in. als we ertegenaan kunnen eten dan. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 die had ik dit jaar wel...misschien volgend jaar weer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Vandaag vliegt vanuit de tunnelserre naar de glazen serre volgende.Bloemkool in potDruiven in emmersSla in hangbakkenVeldsla in hangbakken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Vandaag nog wat tuinkers gezaaid in de kas, volgens mijn moestuinboek kon dit nog . Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sonnee Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 sla is etc is misschien wel handig voor na de pepers enzo ... of op de grond wat bladspul en de pepers allemaal van de grond af op 3 a 4 lagen schappen/planken..mmm opties, leuk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Ik heb vorig jaar 1 kant volgezet met tomaten. Een rij stam tomaten die ik van onderen kaal hield en daaronder had ik allemaal struiktomaten. Dat ging echt heel erg goed. Doe ik volgend jaar weer! Heb ook mensen gezien die basilicum onder de tomaten hadden staan. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts