ronald Geplaatst: 6 november 2011 Geplaatst: 6 november 2011 Ieder jaar probeer ik een nieuwe groente te kweken. Dit jaar was het dus Petit Posy. Petit Posy is een kruising tussen spruiten en boerenkool.Hier is een (engels) artikel: http://greenreview.blogspot.com/2010/07/flower-sprout-petit-posy-seeds.html Zeer mooie planten maar er komt blijkbaar niks aan. Ik heb nog enkele zaadjes over dus ik vroeg mij af of er al Iemand ervaring mee heeft? Dan kan ik volgend jaar nog eens proberen Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 november 2011 Geplaatst: 6 november 2011 Die van mij staan heel mooi te wezen, prachtig grote planten die nu wat schuin gaan hangen. Er komen wel wat uitlopers aan de stam, maar of dat echt mini kooltjes gaan worden.... Ik zal eens een foto maken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
ronald Geplaatst: 6 november 2011 Auteur Geplaatst: 6 november 2011 Mijn planten zijn ook erg mooi, maar ze vertakken erg veel. Dus ik twijfel of er iets gaat aankomen. De spruiten staan er naast en die beginnen wel al mooi te worden.Afwachten dan maar Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Bij de groene soort zijn de roosjes geen roosjes maar meer mini plantjes. Bij de paarse soort lijken het wel meer op spruiten, maar ze zijn daar ook nog een stuk kleiner: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Die plantjes kun je vast stekken, heb je weer meer kolen. Quote Players only love you when they're playing.
Dennis29 Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Misschien zijn de nieuwe plantjes, of de bladeren eetbaar? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 november 2011 Geplaatst: 8 november 2011 Er moeten zulke kooltjes aan komen: Ik kan die kleine plantjes idd eens even stekken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
ronald Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Geplaatst: 4 december 2011 Ik heb die van mij vandaag geplukt. Morgen gaan ze de ketel in. Ik ben benieuwd Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Wow,.. complimenten voor dit mooie plaatje! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 december 2011 Geplaatst: 4 december 2011 Erg mooi inderdaad! Die van mij zijn nog niet zo groot... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
ronald Geplaatst: 5 december 2011 Auteur Geplaatst: 5 december 2011 En het was "heerlijk"! Het smaakt naar spruiten en toch weer niet. Volgend jaar meer! PS: bedankt voor de foto comments! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 @Ronald: Heb jij een mix van kleuren? Ik wel, en de groene variant maakt geen mooie roosjes, de paarse en de paars/groene varianten wel. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 6 december 2011 Geplaatst: 6 december 2011 Dit vind ik nou echt een leuke ( schattige;-) groente! Ziet er ook erg leuk uit, en ik lust graag boerenkool, en spruiten, dus ik ga op zoek voor komend seizoen! bedankt voor de plaatjes/berichtjes hierover! Quote
ronald Geplaatst: 6 december 2011 Auteur Geplaatst: 6 december 2011 @Jorieke123 Ik heb enkel de groen-paarse variëteit (denk ik). Ik heb ze (wegens knolvoet in mijn tuin) in onze boomgaard geplant en wegens het feit dat ik daar niet zo vaak kom, zijn de meeste planten opgegeten door hazen Ik heb nog maar 2 planten over en geen van beide heeft mooie roosjes. ze zijn erg los. Maar het was hoe dan ook erg lekker.Voor mij was het ook maar een test. Maar nu ik weet dat het de moeite is, zal ik er volgend jaar meer zorg voor dragen!Ik hoop dat je er snel van kan smullen Quote
jootje Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Ik zou deze groente graag proberen komend seizoen. Heb al op verschillende Nederlandse websites gekeken, maar kan het tot nog toe allleen bij een bedrijf in Engeland vinden. Weet iemand misschien of het bij een of ander bedrijf in Nederland/Belgie te verkrijgen is? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Vreeken en ehm.. Tabernalzaden hebben ze wel. Edit: 182100 ROOSJES SPRUITKOOL 'Petit Posy' Bij Vreeken. Bij tabernal kan ik ze nu niet vinden... al heb ik ze daar volgens mij wel vandaan. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Thanks...ik had bij Vreeken gekeken, maar bij intikken van petit posey kwam er niks te voorschijn, ga het nog es proberen ! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Deze zomer hoop ik zaad te winnen van de paarse en de groen/paarse variant. Hoe zit het eigenlijk met verschillende kool-familie-leden en het kruisen onderling? Heb nog zoveel te leren.... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Heb nog zoveel te leren.... Das 't mooie toch! Uitgeleerd raak je niet denk ik met moestuinieren. Quote Even a broken clock is right twice a day
Jorieke123 Geplaatst: 7 december 2011 Geplaatst: 7 december 2011 Nou, ik heb wel vaak dat ik opgedane kennis wel meteen uit moet voeren, anders vergeet ik het weer. Vandaar dat het voor mij niet zoveel zin heeft om in de winter een heel boek te lezen over moestuinen of bijen houden ofzo. Dan ben ik het daarna al weer half vergeten. Maar zodra ik iets meteen uitvoer, onthoud ik het goed! Daarom is dit forum zo handig! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
wijo Geplaatst: 1 maart 2015 Geplaatst: 1 maart 2015 Ik had afgelopen jaar een gratis zakje met zaad bij van der Wal gekregen: flower sprouts. Dus een paar planten gezaaid. Ik had er niet veel vertrouwen in maar ik heb nu een paar keer geoogst en er van gegeten. Toch wel een lekkere groente. Ze zien er uit zoals op de foto's Jorieke en Ronald in voorgaande berichten hadden geplaatst.Ik heb nu net weer een paar zaadjes binnen voorgezaaid. Quote Met vriendelijke groet,Wim.
geertlaurent Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 Wat een leuke groente zou mooi passen tussen al mijn "rare kleuren" groentes. Toch is kijken waar ik ze op de kop kan tikken. Quote
Yosha Geplaatst: 14 januari 2016 Geplaatst: 14 januari 2016 Omdat ik vandaag ook deze in de winkel was tegen gekomen dacht ik dat ze vast wel op het forum stonden... en ja! Ik denk tenminste dat het deze zijn. Zagen er super mooi en schattig uit, ik heb niet vaak dat ik trek krijg van naar groente kijken maar nu wel haha! Ik vond ze wel erg aan de prijs dus niet gekocht, wilde eerst wel eens weten of ze goed smaken. Van wat ik lees zijn ze zeker zelf proberen te kweken waard, mij spreekt deze groente tenminste wel erg aan nu (en dan blijkt het dus toch ook niet zo fijn om snel je bestelling binnen te hebben want nu kan ik ze niet meer bijbestellen ) Thanks...ik had bij Vreeken gekeken, maar bij intikken van petit posey kwam er niks te voorschijn, ga het nog es proberen ! Zo te zien heten ze Petit Posy, niet Petit Posey Quote
Veenmol Geplaatst: 20 maart 2016 Geplaatst: 20 maart 2016 Niet veel van kunnen oogsten, de "spruiten" waren over het algemeen niet compact genoeg. Quote
wijo Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 Kijk even op pagina 1. Daar staan een paar foto's van hoe ze er uit zien na het oogsten. Quote Met vriendelijke groet,Wim.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.