volkstuin Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 wie heeft er goede of slechte ervaring bij het gebruik van CALCIUMCYANAMIDE in de moestuin Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Geen idee wat het is, leg eens uit? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Het is een soort kalk dat wel in wijngaarden toegepast wordt inet:Kalkstikstof, cyanamide : Meststof, onkruidbestrijdingsmiddel en bodeminsecticide (calciumcyanamide) Ik heb dat nog nooit gebruikt......ik = liever biologisch Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 O, ik dacht al dat het iets giftigs was, waar je muizen mee om zeep helpt (zoiets als de mix meel en kalk).Maar dit, sorry, daar weet ik niets van. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorg Geplaatst: 7 november 2011 Geplaatst: 7 november 2011 Ja, ik heb de afgelopen 3 jaar kalkcyanamide gebruikt als stikstofmestof. Die levert stikstof, kalk (tegen de knolvoet) en onderdrukt het onkruid deels.Geen slechte ervaring mee. Lees verder ook even http://www.kalkcyanamide.de/nl/toepassing/groenteteelt/koolgewassen Quote
aalterse-willy Geplaatst: 14 maart 2017 Geplaatst: 14 maart 2017 Na het strooien van Perkla, zeker drie weken wachten vooraleer te zaaien.Kan tussen de prei gestrooid worden nadat ze groot genoeg is om er niet meer te kunnen tussen wieden.Schijnt ook het composteren te bevorderen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.