Geplaatst: 18 maart 201510 j Sorry ff off topic, maar ik mis soms toch soms echt het knopje 'vind ik leuk!' #worstelendewillymetworstendarm hihihihihi ROFL!!!!!
Geplaatst: 18 maart 201510 j Lol, ik moest ook even 2 keer nadenken voordat ik het begreep. Heerlijk taaltje dat belgisch . Vandaag 2 rozenrekken gekocht van hardhout. Kan de braamstruik daar mooi tegenop groeien . Dan nog 5 aardbeiplantjes, de Charlotte stond op het kaartje en als laatste nog 2 frambozen struiken . “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Geplaatst: 19 maart 201510 j Hoi allemaal.Kom net weer thuis was bij de Lidl geweest om boodschappen te doen en natuurlijk ook een boompje gekocht die in de Lidl folder stond.Ik heb de peer maar meegenomen. want appel heb ik al en kers vind me dochter niet lekker met die pitten erin.Hier de eerste foto. er zitten al knoppen in de peren boom
Geplaatst: 20 maart 201510 j Bij Praxis een eetbare soort passiebloem 'Purple Haze' gekocht en direct tegen een zonnige zuidmuur geplant.
Geplaatst: 20 maart 201510 j Snackkomkommer, zomer en winterwortelen, schorseneren, zonnebloemen, meloen, courgette, mais en reuzekoolrabi gekocht!!! Morgen alvast wat voorzaaien
Geplaatst: 25 maart 201510 j Hoi allemaal.Ik had vorige week een bestelling gedaan bij bastin kwekerij vandaag de bestelling binnen gekregen. Ben er erg blij mee zeker een aanrader voor andere forum leden. Ik heb ook mijn bestelling binnen. Alles was netjes verpakt. Ben er erg tevreden over.Hier de foto's van de bestelde planten. Dit is de cranberry super groot erg blij mee Dit is de munt de lavendel en de hoge ronde pot de asperge Dit is de munt knoflook ui en lavendel. heb de witte en blauwe lavendel. Echt een goede kwekerij.
Geplaatst: 25 maart 201510 j Die peren verkopen ze hier bij de Delhaize, jammer genoeg zonder de boom eraan Een absolute topper bij de kindjes, dit in tegenstelling tot de gewone conference peer. Zaden gekocht, had nog niet genoeg : - kapucijners, blauwschokker erwten- Rainbow mix wortelen- wortelen purple haze- rode spruitkool Rubine- bladbroccoli - paarse bloemkool, di sicillia- rootnerf spruitjes- aardbei yellow wonder
Geplaatst: 25 maart 201510 j Dadelijk denken de kinderen dat bloemkool paars hoort te zijn en aardbeien wit (Ik heb ook witte bosaardbeien en ananas aardbei, gele kersen, witte aalbessen en gele frambozen. Hopelijk laat mijn zoon die hangen voor ons en de vogels ook ) Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Geplaatst: 25 maart 201510 j Haha, ja dat zegt mijn vrouw ook altijd 'Onze Mathias gaat slechte punten hebben in de les door uw schuld', hij weet dat wortels rood, geel, wit, paars zijn maar de juf niet natuurlijk
Geplaatst: 25 maart 201510 j aantal zaden besteld:GOJI BESHONDSROOSBIESLOOK 'Fijne'CITROENMELISSEHOP, ECHTEKAMILLEOREGANOSALIE, THEEPLANTTIJM, ECHTE WINTER 'Winter'VALERIAANZOETHOUTAlthaea officinalisEchinacea purpurea 'Purple'en een zakje verassingszaad
Geplaatst: 31 maart 201510 j Een stelling waar ik extra bakken met planten op kan zetten voor in me folie kas. en opruim mogelijkheden. Bij karwei besteld met 20 % korting mooi mee genomen.
Geplaatst: 2 april 201510 j Hoi allemaal.Ik ging vandaag naar de praxis voor een stukje worteldoek voor me gemaakte karwei bakje. Maar toen liep ik tegen een stelling aan met net binnen gekomen groente en kruiden plantjes. Ik helemaal happy helemaal nu ik gisteren heb nagedacht over hoe ik de moestuin wil in delen. Maar eerst weer terug naar de groente en kruiden plantjes.ik heb 8 bloemkool 8 prei 8 rode bieten en een citroen verbena gekocht. 4 per tray per tray 1 euro dat vind ik nog een mooie prijs 0,25 cent per plantje. en de citroen verbena 1,50 Hier de foto's van de gekochte plantjes.citroen verbenazomer prei rode bietprei bloemkool
Geplaatst: 2 april 201510 j Vandaag 60 bloembollen gekocht (30 per doos), allemaal vaste planten die bijen en vlinders aantrekken . Super blij mee. We willen hier namelijk kijken of we het principe van de Edible Garden kunnen maken. Misschien niet meteen maar dit is wel de bedoeling. Dus veel bloemen horen er ook bij. Verder nog 2 zakjes met bloemzaad op matjes. Ook deze 2 zakjes trekken vlinders aan. Daarnaast nog Raddijsjes, wortels, snijbonen en rode zonnenbloemen. Als laatste een driepuntshark (geen idee wat de term daarvoor is), dat werkt een stuk makkelijker in de tuin. Alles hebben we gekocht bij de Aldi en wat ik zo fijn vind aan het zaad is dat erop staat: niet genetisch gemodificeerd . “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Geplaatst: 3 april 201510 j Ah bedankt Jan! Weer wat geleerd. Heb zo'n cultivator al vanaf kleins af aan in mijn handen gehad maar nooit de echte benaming geweten. “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Geplaatst: 4 april 201510 j Krielaardappelen met zwarte schil en ze zijn prachtig donker paars binnenin. Meteen in de bureau voor het raam geplaatst, nu maat hopen dat ze goede uitlopers maken.
Geplaatst: 5 april 201510 j Worteldoek, tomatenstangen gekruld, kalk en 2 kleine koude kassen. En straks nog een net om onze honden uit de moestuin te houden. Hopelijk wordt het morgen ook mooi weer, dan kan ik de koude kassen gelijk in de tuin zetten. Potgrond heb ik ook gekocht, hele dure en goedkope. Ik geloof niet dat er verschil in zit, maar ga het toch testen door in kas 1 dure potgrond te gebruiken en in kas 2 de goedkope. En gekregen heb ik een berg schapenmest. Dat moet ik nog even aan de rand van de tuin deponeren zodat ik die over een aantal maanden kan gaan gebruiken als bemesting, nu is dat nog te vers.
Geplaatst: 6 april 201510 j Ik heb vandaag mijn opbergrek opgehaald bij karwei en samen met me man in elkaar gezet. nu heb ik wat meer ruimte in me kas om dingen en plantjes kwijt te kunnen. 6 april 201510 j aangepast door Gast
Geplaatst: 6 april 201510 j Niet gekocht maar laten maken op mijn werk.Touw op de ene rollen en aan de andere vastmaken.Krijg je mooie rechte regels van. Hortus est amicus meus.
Geplaatst: 8 april 201510 j Bloemenzaadjes en zaadjes van witte tomaten, beetje laat misschien voor de tomaten maar ga het toch proberen. Ze kunnen straks de kas in (ook gekocht ).
Geplaatst: 8 april 201510 j Zaden van de dropplant, had er een hoop minder dan ik dacht dus nog last-minute bijgekocht. Had toch een korting coupon van bol.com gekregen voor mijn verjaardag, is die ineens opgebruikt
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.