Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:
mijn pepinozaden kwamen dit jaar (net als vorig jaar) alwéér niet op of gingen dood nog voordat ie zaadlobben ontwikkeld had. Wat is dat toch met die pepino dat ie zo lastig te zaaien is? Enniewee, ik heb er op advies van jessica ook maar een gehaald bij de lidl!

Mijke ik heb ook nog stekjes hier van de pepino wil je deze ook nog. Ik wil namelijk als je het leuk vind in mei een kijkje nemen bij je tuintje ben wel benieuwd

Geplaatst:

ja hoor het is altijd handig om iets op reserve te hebben. Lijkt me leuk als je een kijkje komt nemen!

Geplaatst:

vanochtend ff snel naar de lidl voor druppelslangen .. nou dat hadden er meer in gedachten .. waren zo uitverkocht.. gelukkig de 2 die ik nodig heb kunnen bemachtigen

En daarna was het tijd voor de vrij-markt

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

Plantenmarkers (plastic stokjes om aan te geven waar mijn zaai rijen staan)

25 meter kippengaas om de moestuin tegen konijnen te beschermen.

8 lange planten stokken, zo van die plastic gecoate groene met een dop op, voor de bonen.

Bubbleberry aardbeien en bonte ananas munt als aanvulling op de "collectie".

4 Goudelrits visjes voor de mini vijver en een zoetwater mossel als natuurlijke filter.

Geplaatst:

flesje pokon...voorjeweetnooit

Geplaatst:

Een geente snackkomkommer gelregen van mijn man. Hij had het potke omgegooid van mijn snackkomkommer en wist niet wat hij moest doen en heeft dus het potje met onderin de plant op tafel gezet. Een uur later heb ik hem fatsoenlijk geplant maar de bladeren zijn wel rimpelig en geen idee of het nog iets wordt.

Nu dus erg blij en nog een stuk groter ook!

Geplaatst:

Een "vierkante meter tuin" insectengaas frame van de Welkoop. Staat met een paar haringen in de grond mooi over de bloemkolen Mooie constructie voor 12 euro.

Wel vraag ik me af of de mazen niet iets te ruim zijn aangezien ik hier al eens gelezen had dat koolwitjes de eitjes ook door het gaas heen zouden laten vallen? Of valt dit wel mee? Zijn deze eitjes trouwens groot? In de mazen kun je een satéprikker steken, zo groot ongeveer.

Geplaatst:

Daslook... Uit de intratuin, zowaar! Ik had me nog zo voorgenomen geen plantjes mee te nemen, maar helaas, de verleiding was te groot..

Geplaatst:

Waarom ga je daar dan ook heen naar een tuincentrum en geen planten kopen dat gaat toch niet

Geplaatst:

Ik ga ook omdat mijn zoon daar graag speelt, het dichtbij is en gratis parkeren.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

zaadjes van de lidl, kon het echt niet laten hangen voor 19 ct

Geplaatst:

Welke ?

Ik heb pokon druiven voeding gekocht (800gram) en zaden passiflora caerulea(bij het tuincentrum 1,75) en rode kool langedijker vroege

Geplaatst:

dille en marjolein

en een duur reepje zaadpillen met plate peterselie, zei ik toch, kon mijn handjes weer niet op de rug houden

Geplaatst:

haha,foei

Geplaatst:

Ook peterselie zaden gekocht maar dan voor 0,86 euro en ook nog basilicum zaad, heb ze deze avond meteen gezaaid.

Geplaatst:

Ik ging even naar de ranzjjn voor wat potjes en eindigde met nieuwe zaadjes (weet niet meer hoe duur ) , een leuke plant, een paar 'fraambeien', een tuinbeeldje en een leuke etagère voor de plantjes...

Ik ging ook wat langer stokken halen voor de zonnebloemen, maar ik had mijn plan niet goed overdacht. Ik was met de auto en realiseerde mij ineens dat die stokken er niet inpassen hèhè, foutje..

Geplaatst:

raampje open, doen wij ook altijd

(nouja, als het droog is, dus niet gister)

Geplaatst:

Ben zo ooit is met een L-ijzer voor de garage (dat 3,5 meter lang was) een 15 km gaan rondrijden van de winkel naar huis.

images61231430997740.jpg

Was in een auto waarvan de achterzetel niet kan neerklappen en ik de koffer dus niet kon gebruiken. van achter op de hoedeplank zo over de passagierszetel en dan raam open en rusten op de buitenspiegel. Binnenwegjes genomen want als ik daarmee op de weg reed zou ik de mensen een meter verder nog van het fietspad meppen

Vandaag na het lezen van het bericht van die stokken zelf ook nog 4 lange groene met dopjes gaan halen, die was ik laatst vergeten mee te nemen Te gebruiken voor de bonen/zonnebloemen.

Geplaatst:

Bonenstokken, bio-aarde, hydrokorrels en een gieter.

Geplaatst:
raampje open, doen wij ook altijd

(nouja, als het droog is, dus niet gister)

Das een slim idee! Zie 6km fietsen ook niet zo zitten met die stokke n

Geplaatst:

nee, dat hadden we hier ook ontdekt met de bonenstokken

(bleef haken aan een verbodeninterijdenpaaltje )

Geplaatst:

Tsja, als je je daar niet aan houdt, moet iemand er een stokje voor steken toch?

Geplaatst:
Waarom ga je daar dan ook heen naar een tuincentrum en geen planten kopen dat gaat toch niet

Twas geneens voor mezelf dat ik er naar toe ging, maar voor mijn stageplaats, die had ik zo gek gemaakt dat ze ook wel wat kruiden wilden

Vandaag eindelijk een waterslang en een bijhorende waterdief gekocht, kan ik heel professioneel water geven op het balkon met een slag vanuit de badkamer doorheen de slaapkamer...

Geplaatst:

Een Hyssop plantje uit het lokale tuincentrum.

Sta je daarmee aan de kassa, kijkt de dame van de winkel u aan om dan te vragen: 'Mag ik vragen wat je daar mee gaat doen?'

'Water geven, in de tuin planten en goed verzorgen ' 'Dient als bijenplant, om de bijen te lokken en ze zo de aardbeien goed te laten bestuiven. Idem aan het nut van bloeiende tijmplantjes die er ook tussen komen te staan '

Dat weten ze nu ook alweer, kunnen ze die planten naast het bijenhotel zetten dat ze verkopen

Geplaatst:

Gisteren op de plantenmarkt van bij de Veltstand 3 boeken meegebracht

IMG4947-800x53321461431361500.jpg

Ook nog 4 soorten pompoenplantjes, wat eenjarigen en een appelbes meegebracht

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.