Geplaatst: 3 oktober 20253 Okt 54 minuten geleden, woldistel zei:specifiek voor het maken van tofu uit sojamelkAh je maakt het ook nog zelf 😃. Dat zal nog lekkerder zijn dan wat je kunt kopen. Leuk hoor. Ik ben zeker benieuwd naar de foto!
Geplaatst: 3 oktober 20253 Okt Hee, dat gaat de eerste keer worden, hè 🤞 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 oktober 20253 Okt 6 minuten geleden, woldistel zei:Hee, dat gaat de eerste keer worden, hèIn dat geval ben ik benieuwd naar de fotoS. Tof dat je dat probeert, ben echt benieuwd.
Geplaatst: 4 oktober 20254 Okt Vorige week vrijdag had ik (o.a.) vijgenbladsiroop gemaakt, maar hoe ouder het wordt, gaat het steeds minder naar vijgenblad smaken en meer naar suikerwater. Het staat dan wel niet in de koelkast, maar gewoon op het aanrecht. Over een klein weekje is het denk ik al op. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 4 oktober 20254 Okt 2 uren geleden, acpronk zei:maar hoe ouder het wordt, gaat het steeds minder naar vijgenblad smakenWat jammer! Ik heb het echt ‘ingemaakt’ met vacuüm en zo. Ik hoop dat de inhoud van de flesjes daardoor op smaak blijft. 🤞
Geplaatst: 4 oktober 20254 Okt Op 3-10-2025 om 14:17, Erny zei:En ondertussen wacht ik op mn ketel die binnen 2 uur moet komenIs ie al bezorgd, en doet ie het naar behoren? Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 5 oktober 20255 Okt @henkg Dhl was maar een half uurtje te laat en de ketel is dus binnen. Erg groot... maar ook erg licht.Testen moet nog, de voorbereidingen daarvoor zijn in volle gang.
Geplaatst: 6 oktober 20256 Okt Test geslaagd. Duurt niet al te lang tot ie heet wordt (helaas vergeten de temperatuur te meten en de tijd op te nemen).Erg handig dat ik tijdens het proces gewoon met de hond kan gaan wandelen én ook kan vergeten dat ie aanstaat omdat de timer hem vanzelf uitschakeld. Hoef dus geen extra alarm in te schakelen. Geeft het hele proces wat meer rust.Hij is behoorlijk groot dus kan veel in.Blij met de aankoop. En ook blij met de Masonjars. Heb er gelijk nog meer besteld in wat kleinere maten.
Geplaatst: 8 oktober 20258 Okt De natuurwinkel bij mij om de hoek had een kar met bio fruitboompjes!😍Aangezien ik geen rijbewijs heb kom ik niet zo vaak bij een tuincentrum dus heel blij mee…😍 Ik kocht een honingbes en een blauwe vijg! 😊Ja idd de vijg waar de meeste mensen mee begonnen dus ik nu ook want niet eerder beide gehad…. Ze moeten in pot .. dus ben heel benieuwd 🤞🤞🤞🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃🌱
Geplaatst: 8 oktober 20258 Okt Brown turkey is niks mis mee hoor! @Vrouwholle smaakt prima en sowieso veel lekkerder dan een winkelvijg.
Geplaatst: 8 oktober 20258 Okt Leuke aankopen @Vrouwholle. Ik heb een Brown Turkey in een kuip staan en dat gaat prima hoor. Dus dat moet goedkomen.
Geplaatst: 8 oktober 20258 Okt Goed te horen @Mellie en @Janie dat geeft de burger moed!👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃🌱 8 oktober 20258 Okt aangepast door Vrouwholle
Geplaatst: 8 oktober 20258 Okt @Vrouwholle,welk ras is die honingbes?Vele rassen zijn namelijk zelfbestuivend,maar zelfs de meeste zelfbestuivende hebben dikwijls nog baat bij kruisbestuiving.
Geplaatst: 8 oktober 20258 Okt Oh ,ik had juist begrepen dat de honingbes niet zelfbestuivend is.. maar ik heb nu dan wel een stuk of 6 rassen staan. Let wel op een overlappende bloeiperiode. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 8 oktober 20258 Okt De Aurora heb ik nu en idd moet er nog een bestuiver bij…die moet ik nog uitkiezen omdat ik me eerst wilde inlezen…😊Voor 6 stuks heb ik geen plek maar 1 erbij gaat wel lukken…👍😊Al mijn fruit moet ik klein houden en natuurlijk minder opbrengst maar het zij zo….Ik vind het wel heel leuk om vooral diverse soorten fruit te hebben….Welke zouden jullie aanraden als 2e soort vooral voor de bestuiving dus?🤔😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃🌱
Geplaatst: 8 oktober 20258 Okt @Vrouwholle ,Volgens 'eetbaargoed' zouden dat Honeybee en Indigo Gem moeten zijn.Zelf heb ik Altaj en Kamtschatica staan,maar beiden hebben dit jaar een pak slaag gekregen door de langdurige droogte,ik moet afwachten of ze volgend jaar nog opkomen,want ze stonden er amper 1 jaar.Dus wss nog niet diep genoeg geworteld.
Geplaatst: 8 oktober 20258 Okt Hier is m'n nieuwste aanwinst,kan ik op een minder arbeidsintensieve manier wat kruiden,pepers en andere moestuinplanten laten drogen.Misschien ook eens eigen 'zongerijpte tomaten' proberen.... :
Geplaatst: 8 oktober 20258 Okt Gaaf, @Bernaar ! Daar ga je veel plezier van hebben. Wij hebben net zoiets, ander merk, maar vrijwel hetzelfde. Zo omtzettend veel plezier van! Als je zelf kruiden wilt drogen, is een kruidenmolentje ook een aanrader. Wij hebben er eentje aan onze staafmixer bij gekocht. Wat een verademing - maalt alles tot poeder. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 8 oktober 20258 Okt Bedankt voor de tip, @Tanja65.Tot hiertoe altijd alles met de ouderwetse vijzel gedaan,omdat ik de hoeveelheden gedroogd spul beperkte.....maar dat hoeft dan niet meer.😉Is de aansluiting van zo'n kruidenmolentje merkgebonden aan de mixer?
Geplaatst: 9 oktober 20259 Okt Tofu-pers en stremsel zijn inmiddels ook binnen 🙂 Komend weekend maar eens mee aan de slag. Stukje kaasdoek of linnen ligt nog wel op zolder. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 9 oktober 20259 Okt Zaden gekocht bij De Bolster. Bewust voor deze zaden gekozen:Midi San Marzano-tomaat 'Phiavita F1' (BOL-T-5505) heeft een unieke intermediaire resistentie tegen Phytophthora, een schimmelziekte die voor aanzienlijke problemen kan zorgen bij de koude teelt van biologische tomaten. En Snack-komkommer 'Kaikura F1'.Ik heb geen kas en daarom voelt het fijn om deze tomaten eens uit te proberen voor de buitenteelt. Ik lees er goede dingen over. Deze snackkomkommer kan ik 2x zaaien. In april en eind juni. En schijnt erg geschikt te zijn voor de kleinere tuin. We gaan het zien!
Geplaatst: 9 oktober 20259 Okt 31 minuten geleden, woldistel zei:Komend weekend maar eens mee aan de slag.Echt zo tof dat je het zelf gaat maken! De smaak zal ongetwijfeld veel beter zijn t.o.v. wat je in de super koopt. Amazing oriental heeft wel lekkere soorten vind ik. Ik ben echt benieuwd naar het proces en resultaat en hoop dat je het laat zien! 9 oktober 20259 Okt aangepast door Dahli
Geplaatst: 9 oktober 20259 Okt Ik moet nog even zoeken of er een topic over zelf tofu/tahoe maken, anders maak ik er zelf wel eentje. Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat het er niet al is. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 9 oktober 20259 Okt 18 uren geleden, Bernaar zei:Is de aansluiting van zo'n kruidenmolentje merkgebonden aan de mixer?Mijn kruidenmolentje wel. Ik heb een Braun multiquick. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.