Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

@Bernaar Ze berekenen in Belgie al 39,99 euro aan verzendkosten. Niet normaal. Ik betaalde dus 5,99. Totaal 130,19 euro. Maar goed die van jou zouden misschien heel zijn. 😂

image.png

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

@Petrasmoestuin , ik weet niet wat jij betaalde voor jouw XXL kweekbak,maar ik vind het een enorm prijsverschil met de 'standaard' versie hier bij Pelckmans.

En zéker voor 20% maatverschil.

Verzendingskosten zijn in mijn geval NVT,want die winkel is maar 15-20 minuten rijden voor mij,en ik kom er graag.....😉

aangepast door Bernaar

Geplaatst:
36 minuten geleden, Bernaar zei:

ik weet niet wat jij betaalde

Dat staat er boven, 21 euro goedkoper met verzenden. Ja en ik woon in Duitsland. 63 euro - 10% is 56,70 euro

Geplaatst:

60 kg koemestkorrels, 10 kilo kalk, en vier zakjes zaden. ( alweer)

Happy Jo
IMG_3998.jpeg

Geplaatst:

Gebruik je de kalk voor je gras of ook voor je moestuinbakken @jootje
Mij werd verteld dat het helpt tegen mos. Maar ik heb het idee dat het niet aan de aarde ligt, maar aan de vochtige omgeving en of dat zin heeft?

Geplaatst:

Strobloemen toch Jo? Die zijn heel leuk.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Petra, kalk gebruik ik voor de moestuin. ( volle grond)

Geplaatst:

Ja, Jet, strobloemen. Zag ze hangen…en dacht, die wil ik. 😊

Geplaatst:

Vanmiddag even bij Action langs geweest. Vorig jaar was de potgrond heel snel op daar, nu gelukkig de laatste 5 pakken kunnen bemachtigen. Ik vind dat ideaal, 125 liter en het neemt vooralsnog geen ruimte in. Nog een extra kweekbak op poten. Voor de bladgroenten was dat vorig seizoen zo fijn! Vrijwel geen vraat en door de kap lekker vroeg starten met zaaien. Nu heb ik er drie 🥳. Vloeibare mest, nu wél met zowel N, P als K. Handige tuinclips, OI-kerszaadjes en wat voer voor de vogels. Helemaal gelukkig 😊.

IMG_9197.jpeg

Geplaatst:

Ik heb 4 aardappelzakken gekocht. Ik ga in twee zoete aardappel zetten en die andere twee een pinda plant.

Geplaatst:
Op 14-1-2026 om 20:33, Petrasmoestuin zei:

Mijn potten zijn binnen: groot 25 liter en klein 18 liter met onderzetters.

@Petrasmoestuin waar heb je die bakken van 18 en 25 liter gekocht, ik heb daar ook naar lopen zoeken namelijk.

Geplaatst:

Dank je! Ik ga eens kijken… 🤗

helaas bezorgen ze alleen in duitsland :(

aangepast door Moestuinpassie

Geplaatst:

Heel blij met deze dahlia’s. Kwam ze net tegen bij de Lidl. Vooral met de gele ben ik erg happy! Happy JoIMG_4003.jpeg

Geplaatst:

Oh wauw. Prachtig! De Lidl heeft dan blijkbaar nu toch de zaadjes in de winkel?

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Nee, geen zaadjes, alleen wat bloembollen, ook irissen en gladiolen enzo. Maar wilde heel graag een gele dahlia, en die heb ik nu dus….die oranje tja….kon hem niet laten liggen.

Geplaatst:

Hier was eergisteren nog niets. Morgen nog eens proberen.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Vorig jaar had ik allemaal kweekbakjes her en der op de grond op de rommelzolder. Om enigszins orde in de chaos te scheppen heb ik van die ophangstrips met beugeltjes en een paar planken gekocht. Op ieder plankje passen precies 2 van die kweekbakjes,

ik zie alleen nu dat de plankjes eigenlijk net iets te klein zijn voor 2 warmtematjes, en op dat onderste plankje past niet veel vanwege een lelijke 20260125_181422.jpg20260125_182658.jpgluchtpijp die daar loopt.... maar goed, niemand is perfect, toch blij mee. Volgende week begin ik met pepertjes en paprika's voor te zaaien.

Geplaatst:

Een paar houten palen van 250 cm x 8 cm en een setje stokschroeven van M10 x 180 voor m'n bonenwielen.

Vroeger bij m'n 1ste setup gebruikte ik daar gewone houtbouten met zeskantkop voor,maar ik denk dat dit beter is om uiteen te halen en alles weg te zetten na het moestuinseizoen.

grenen ronde paal 250 x 80.jpg

stokschroeven.jpg

Geplaatst:
Op 23-1-2026 om 22:18, Petrasmoestuin zei:

Bij Pflanzburg in Duitsland @Moestuinpassie

2,70 en 4,70 onderzetter HQ met hogere rand is goedkoper dan de standaard, die ook nog eens niet leverbaar zijn 1,80 voor onderzetter 34x34.

Verder wel echt een assortiment van bekende 'Groene Bloemen' merken. https://pflanzburg.de/product/untersetzer-hq-quadratisch/

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Die kleinere bij Pelckmans is duur! Bij OBI in DE kost die dus 19,99! Vergelijkbare maat bij Action nu 14,95, zal bij weekaanbieding, waarschijnlijk 12,95 zijn...

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Een geheim (nu niet meer ) ) wapen gekocht in de strijd tegen de zwarte bonenluis. Ik zet ieder jaar veel tuinbonen en ook dit jaar krijg ik er gegarandeerd weer mee te maken. Bestrijden met een oplossing van spiritus, groene zeep en water werkt goed mits je die krengen overal goed raakt want anders helpt het onvoldoende.

Tot nu toe gebruikte ik zo'n handbediende drukpomp van Lidl of Action maar het blijft behelpen want je moet ook goed onder de bladeren kunnen spuiten en snel gaat het niet. Gisteren kwam ik dus bij een belgische Lidl mijn nieuwe wapen tegen en dat ook nog eens voor het zachte prijsje van 19.99 euro (in de solden zoals de Vlamingen dat zo mooi zeggen). Verf zal er nooit mee gespoten worden en dat is ook niet de bedoeling.

verfspuit.JPG

Hij heeft 4 verwisselbare sproeikoppen die ook nog eens in 3 patronen kunnen spuiten. De doorstroom (hoeveelheid te verspuiten vloeistof per tijdseenheid) kan ook nog eens ingesteld worden. Gelijk thuis met water geprobeerd en het resultaat is wat ik er van verwachtte. Laat die zwarte bonenluis maar komen.

Op accu was het nog beter geweest maar een verlengsnoertje is zo gelegd en anders gebruik ik mijn aggregaatje.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
8 uren geleden, donaldk zei:

Groene Bloemen' merken. https://pflanzburg.de/product

Ik had vorig jaar de vlakke, die zijn uitverkocht. Nu heb ik de bloemen onderzetters. De bakken zijn aan de onderkant smaller. Dus de grootste maat onderzetter past bij de 2 grootste maten bakken. Ik had het nagevraagd en klopt.

Geplaatst:
16 uren geleden, Bernaar zei:

Een paar houten palen van 250 cm x 8 cm en een setje stokschroeven van M10 x 180 voor m'n bonenwielen.

@Bernaar Hoe werkt zoiets eigenlijk? Zet je dan een fietswiel o.i.d. bovenop die paal en span je dan touwen om de spaken naar de grond toe of iets dergelijks ? En de moer(?) flink aandraaien zodat het fietswiel niet gaat draaien ?

Heb je misschien een fotootje van zo'n opstelling

Mijn bamboestokken zijn in niet al te beste conditie meer dus als dit goed werkt moet ik daar misschien ook eens naar kijken.

Geplaatst:

Gisteren twee van de Action bakken gehaald die @Dahli ook heeft gekocht. Ik wilde ze al een paar jaar , maar dan ben ik weer te laat en kijk ik naar het laatste exemplaar met een gebarsten deksel.

Ik ga er vast nog wel een paar meer halen, ze zijn net niet te groot voor achter op de fiets en al was het alleen maar vanwege de deksels, die het ook leuk doen als cloche over tere plantjes.

Extra leuk als je zelf nog een paar gaatjes in de rand boort om een pen door te drukken tegen wegwaaien.

En ze kosten geen drol (en zijn van ge-recycled plastic @appelvrouw 🤨😘)

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.