Geplaatst: 2 januari2 Jan 2 'bonenwielen' van 29 inch.Benieuwd of m'n 'Blauhilde's' er even blij mee zullen zijn als ik.😉
Geplaatst: 5 januari5 Jan Mijn nieuwe snijplanken zijn binnen, van Titanium.Ik was de plastic snijplanken zo zat, ik heb nu genoeg plastic in mijn lichaam.Hout en glas vind ik ook niets.Dus deze maar eens proberen.
Geplaatst: 6 januari6 Jan Wat aanvulling besteld bij Zaadhandel van der Wal. Ook een paar nieuwe meloentjes, ik ben benieuwd! Alles was zoals gewoonlijk weer netjes verpakt en snel verzonden! (niet dat ik haast had..) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 11 januari11 Jan Afgelopen week deze set gekregen van 6 bakken. Grote kiembakken voor grotere zaden (kikkererwten, linzen, mung- en adukibonen enzo) of wat grotere hoeveelheden van kleine zaden m.b.v. papier. 11 januari11 Jan aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 11 januari11 Jan Kun je dat papier meerdere keren gebruiken, wat moet ik mij daarbij voorstellen? @woldistelEn leg je dat op het rooster? Ik heb zoiets nog nooit gezien.Intussen gelezen dat je het papier 1 x gebruikt. 14 januari14 Jan aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 12 januari12 Jan Nee, gewoon 1 keer, net als keukenpapier. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 14 januari14 Jan Prachtig Gitta! Jij kunt ook lekker aan de slag. En wat ik zie: heb jij ook zo'n bak aangeschaft met een waterbak en watermat?
Geplaatst: 14 januari14 Jan Ik heb een deeproot tray aangeschaft met onderbak voor water. Speciaal om tuinbonen, erwten, sugarsnaps enzo voor te zaaien. Dus zonder watermat.
Geplaatst: 14 januari14 Jan Fijne spullen @Gitta ! Plukkers.com denk ik? Toevallig had ik daar laatst ook al eens gekeken. Die tomatenmest lijkt me wel wat. Leuk pootgoed ook!
Geplaatst: 14 januari14 Jan Mijn potten zijn binnen: groot 25 liter en klein 18 liter met onderzetters. Die onderzetters zijn heel handig tegen slakken. Ze verdrinken meestal voordat ze tegen mijn bakken kunnen klimmen. Afgelopen jaar geen last van slakken daar gehad. En mijn 2 kweekbakken. Helaas zijn de deksels wel op een paar plekken gescheurd, dus heb ik weer gereclameerd. De kweekbakken zijn 100 x 50 x 107 cm hoog, dus er kan lekker veel in.I.p.v. die slechte tafeltjes en die afgrijselijke mini's. Ik gooi ze niet weg, die zet ik (wanneer nodig) achterin in de tuin op de tafel. Er komt ook nieuw gaas tegen de schutting. Restjes van de 2 rekken die achter mijn 2 grote Heros komen. Er zat plastic gespannen, maar dat was niets voor de zware pompoenen. 14 januari14 Jan aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 14 januari14 Jan 25 minutes ago, Petrasmoestuin said:kweekbakken zijn 100 x 50 x 107 cmKweekbakken van 1 m lang,50 cm breed én 1.07 m hoog? 😯Jezus,waar heb je die gevonden? 🤔@Dahli en @Gitta,Plukkers.com is inderdaad een leuke site!👍Ik was al jaren klant bij Moestuinweetjes voordat ze fusioneerden met Plukkers.com.Op Youtube zijn er nog vele interessante filmpjes te vinden onder de tag van Moestuinweetjes,of op naam van Tom Deseyn,nu mede-eigenaar van Plukkers.com.
Geplaatst: 14 januari14 Jan 29 minuten geleden, Bernaar zei:Kweekbakken van 1 m lang,50 cm breed én 1.07 m hoog? 😯Jezus,waar heb je die gevonden? 🤔Wow als die bakken 1.07m hoog zijn, dan is die werkbank ernaast bijna 2meter hoog.
Geplaatst: 14 januari14 Jan 54 minutes ago, rorror said:Wow als die bakken 1.07m hoog zijn, dan is die werkbank ernaast bijna 2meter hoog.LOL! 😂Kweenie of dat de juiste foto van @Petrasmoestuin 's nieuwe bakken was,maar 107 cm hoog is m.i. nog steeds 1.07 m hoog....😉2 hours ago, Petrasmoestuin said:De kweekbakken zijn 100 x 50 x 107 cm hoog, dus er kan lekker veel in.
Geplaatst: 14 januari14 Jan War dacht je van de poten @rorror Die moeten eronder gerekend worden.Bodem, poten en deksel tesamen. 14 januari14 Jan aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 14 januari14 Jan 2 uren geleden, Bernaar zei:Jezus,waar heb je die gevonden?In Duitsland en niet duur en in 2 dagen binnen. Alleen met inpakken is het niet helemaal goed gegaan.Pflanzen-Koelle.Heeft mij veel moeite gekost. Ik had andere veel kleinere besteld met watercontrole. Gelijk geannuleerd toen ik deze op voorraad zag. Ik zag ze elders, maar duur of niet op voorraad.En de andere zijn toch onderweg en gaan terug. 60 of 190 liter is een heel verschil.Rectificatie: ze zijn 120 liter, maar nog veel. 25 januari25 Jan aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 15 januari15 Jan 9 uren geleden, Bernaar zei:Op Youtube zijn er nog vele interessante filmpjes te vinden onder de tag van Moestuinweetjes,of op naam van Tom Deseyn,nu mede-eigenaar van Plukkers.com.Ik volg Tom al een paar jaar. Dit jaar komt hij terug in de filmpjes bij plukkers.com.
Geplaatst: 15 januari15 Jan 12 hours ago, Petrasmoestuin said:In Duitsland en niet duur en in 2 dagen binnen. Alleen met inpakken is het niet helemaal goed gegaan.Pflanzen-Koelle.Hier is dat formaat tegenwoordig ook te verkrijgen,maar ze kosten bijna het dubbele van degene die ik heb,terwijl ze maar 20% groter zijn....De linkse heb ikzelf. 15 januari15 Jan aangepast door Bernaar
Geplaatst: 15 januari15 Jan 15 minutes ago, eduro said:pelckmans?Yep!En die winkels kan je (meestal) toch niet echt duur noemen....
Geplaatst: 15 januari15 Jan 1 uur terug, Bernaar zei:pelckmans?Die levert niet naar Duitsland. En ik wou echt die lengte en breedte hebben. Ook de hoogte, zodat ik niet ver hoef te bukken.Obi hier in Duitsland heeft ze ook, goedkoper, maar dan moet ik naar een plaats rijden die ze op voorraad heeft (wordt niet geleverd) en dan kostte het mij weer benzine. Dus vandaar bij Pflanzen-Koelle besteld. Maar ik ga nog wat op het klachtentopic schrijven over hen. Wij moeten alles terugsturen, terwijl ze losse deksels verkopen, maar ze zeggen dat het een andere maat is, wat niet waar is.https://www.obi.de/p/8603847/maxi-hochbeet-mit-abdeckhaube-107-cm-x-50-cm-x-100-cm-anthrazit 15 januari15 Jan aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 15 januari15 Jan 1 uur geleden, Bernaar zei:toch niet echt duur noemen.En ik had 10% korting voor de eerste bestelling en vz 5,99 euro, dus viel wel mee. Alleen de kap beide gescheurd op een hoek en een stukje afgebroken. 15 januari15 Jan aangepast door Petrasmoestuin
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.