Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

2 'bonenwielen' van 29 inch.Benieuwd of m'n 'Blauhilde's' er even blij mee zullen zijn als ik.😉

bonenwiel.jpg

Geplaatst:
1 uur terug, Bernaar zei:

2 'bonenwielen

😂😂

Geplaatst:

Mijn nieuwe snijplanken zijn binnen, van Titanium.

Ik was de plastic snijplanken zo zat, ik heb nu genoeg plastic in mijn lichaam.
Hout en glas vind ik ook niets.
Dus deze maar eens proberen.

20260105_122325.jpg

Geplaatst:

Afgelopen week deze set gekregen van 6 bakken. Grote kiembakken voor grotere zaden (kikkererwten, linzen, mung- en adukibonen enzo) of wat grotere hoeveelheden van kleine zaden m.b.v. papier.

IMG_20260108_113600416_PORTRAIT.jpg

IMG_20260109_122351598_PORTRAIT.jpg

aangepast door woldistel

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Kun je dat papier meerdere keren gebruiken, wat moet ik mij daarbij voorstellen? @woldistel

En leg je dat op het rooster? Ik heb zoiets nog nooit gezien.

Intussen gelezen dat je het papier 1 x gebruikt.

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Nee, gewoon 1 keer, net als keukenpapier.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Mijn bestelling is binnen.

20260114_125924.jpg

Geplaatst:

Prachtig Gitta! Jij kunt ook lekker aan de slag. En wat ik zie: heb jij ook zo'n bak aangeschaft met een waterbak en watermat?

Geplaatst:

Ik heb een deeproot tray aangeschaft met onderbak voor water. Speciaal om tuinbonen, erwten, sugarsnaps enzo voor te zaaien. Dus zonder watermat.

Geplaatst:

Fijne spullen @Gitta ! Plukkers.com denk ik? Toevallig had ik daar laatst ook al eens gekeken. Die tomatenmest lijkt me wel wat. Leuk pootgoed ook!

Geplaatst:

Klopt @Dahli ,de bestelling komt van plukkers.com

Geplaatst:

Mijn potten zijn binnen: groot 25 liter en klein 18 liter met onderzetters. Die onderzetters zijn heel handig tegen slakken. Ze verdrinken meestal voordat ze tegen mijn bakken kunnen klimmen. Afgelopen jaar geen last van slakken daar gehad. En mijn 2 kweekbakken. Helaas zijn de deksels wel op een paar plekken gescheurd, dus heb ik weer gereclameerd. De kweekbakken zijn 100 x 50 x 107 cm hoog, dus er kan lekker veel in.

I.p.v. die slechte tafeltjes en die afgrijselijke mini's. Ik gooi ze niet weg, die zet ik (wanneer nodig) achterin in de tuin op de tafel. Er komt ook nieuw gaas tegen de schutting. Restjes van de 2 rekken die achter mijn 2 grote Heros komen. Er zat plastic gespannen, maar dat was niets voor de zware pompoenen.

20260114_154133.jpg 20260114_154141.jpg

20260114_154126.jpg 20260114_154744.jpg

Geplaatst:
25 minutes ago, Petrasmoestuin said:

kweekbakken zijn 100 x 50 x 107 cm

Kweekbakken van 1 m lang,50 cm breed én 1.07 m hoog? 😯

Jezus,waar heb je die gevonden? 🤔

@Dahli en @Gitta,Plukkers.com is inderdaad een leuke site!👍

Ik was al jaren klant bij Moestuinweetjes voordat ze fusioneerden met Plukkers.com.

Op Youtube zijn er nog vele interessante filmpjes te vinden onder de tag van Moestuinweetjes,of op naam van Tom Deseyn,nu mede-eigenaar van Plukkers.com.

Geplaatst:
29 minuten geleden, Bernaar zei:

Kweekbakken van 1 m lang,50 cm breed én 1.07 m hoog? 😯

Jezus,waar heb je die gevonden? 🤔

Wow als die bakken 1.07m hoog zijn, dan is die werkbank ernaast bijna 2meter hoog.
20260114_154126.jpg

Geplaatst:
54 minutes ago, rorror said:

Wow als die bakken 1.07m hoog zijn, dan is die werkbank ernaast bijna 2meter hoog.

LOL! 😂

Kweenie of dat de juiste foto van @Petrasmoestuin 's nieuwe bakken was,maar 107 cm hoog is m.i. nog steeds 1.07 m hoog....😉

2 hours ago, Petrasmoestuin said:

De kweekbakken zijn 100 x 50 x 107 cm hoog, dus er kan lekker veel in.

Geplaatst:

Ja er zal iets van een foutje gemaakt zijn met de afmetingen gok ik.

Geplaatst:

War dacht je van de poten @rorror Die moeten eronder gerekend worden.

Bodem, poten en deksel tesamen.

Geplaatst:
2 uren geleden, Bernaar zei:

Jezus,waar heb je die gevonden?

In Duitsland en niet duur en in 2 dagen binnen. Alleen met inpakken is het niet helemaal goed gegaan.

Pflanzen-Koelle.

Heeft mij veel moeite gekost. Ik had andere veel kleinere besteld met watercontrole. Gelijk geannuleerd toen ik deze op voorraad zag. Ik zag ze elders, maar duur of niet op voorraad.

En de andere zijn toch onderweg en gaan terug. 60 of 190 liter is een heel verschil.

Rectificatie: ze zijn 120 liter, maar nog veel.

Geplaatst:
9 uren geleden, Bernaar zei:

Op Youtube zijn er nog vele interessante filmpjes te vinden onder de tag van Moestuinweetjes,of op naam van Tom Deseyn,nu mede-eigenaar van Plukkers.com.

Ik volg Tom al een paar jaar. Dit jaar komt hij terug in de filmpjes bij plukkers.com.

Geplaatst:
12 hours ago, Petrasmoestuin said:

In Duitsland en niet duur en in 2 dagen binnen. Alleen met inpakken is het niet helemaal goed gegaan.

Pflanzen-Koelle.

Hier is dat formaat tegenwoordig ook te verkrijgen,maar ze kosten bijna het dubbele van degene die ik heb,terwijl ze maar 20% groter zijn....De linkse heb ikzelf.

kweektafels.jpg

aangepast door Bernaar

Geplaatst:

pelckmans?

Geplaatst:
15 minutes ago, eduro said:

pelckmans?

Yep!

En die winkels kan je (meestal) toch niet echt duur noemen....

Geplaatst:
1 uur terug, Bernaar zei:

pelckmans?

Die levert niet naar Duitsland. En ik wou echt die lengte en breedte hebben. Ook de hoogte, zodat ik niet ver hoef te bukken.
Obi hier in Duitsland heeft ze ook, goedkoper, maar dan moet ik naar een plaats rijden die ze op voorraad heeft (wordt niet geleverd) en dan kostte het mij weer benzine. Dus vandaar bij Pflanzen-Koelle besteld. Maar ik ga nog wat op het klachtentopic schrijven over hen. Wij moeten alles terugsturen, terwijl ze losse deksels verkopen, maar ze zeggen dat het een andere maat is, wat niet waar is.

https://www.obi.de/p/8603847/maxi-hochbeet-mit-abdeckhaube-107-cm-x-50-cm-x-100-cm-anthrazit

Geplaatst:
1 uur geleden, Bernaar zei:

toch niet echt duur noemen.

En ik had 10% korting voor de eerste bestelling en vz 5,99 euro, dus viel wel mee. Alleen de kap beide gescheurd op een hoek en een stukje afgebroken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.