Geplaatst: 16 december 201411 j Vet = vet en dus slecht. Dan heb je hele slechte vetten en net iets minder afschuwelijk. Ik beschouw kokosolie als iets minder afschuwelijk. Helemaal goed is het natuurlijk nooit. Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Geplaatst: 16 december 201411 j dat vind ik een gedurfde uitspraak, al het vet is slecht?? kan je echt leven zonder bijvoorbeeld vetzuren? ook de vetzuren die niet door je lichaam zelf kunnen worden aangemaakt?en hoe wil je vetoplosbare vitamines in de darm te kunnen opnemen zonder vet? vet is niet slecht. je kan niet zonder maar zoals met alles, met mate.
Geplaatst: 16 december 201411 j Ik heb ook wel in de boeken gelezen dat zuren niet zo goed zijn bij bijvoorbeeld artrose, die ik in al mijn gewrichten heb. Vet gaat over in zuur en dus niet zo goed als ik teveel vet eet. Ik eet wel wat vet, niet zo veel, maar dan moet het wel goed/lekker vet zijn. Vanavond heb ik gebakken in de kokosolie en tot nu toe alles oké. Thea, amandelen kauwen, oké.
Geplaatst: 16 december 201411 j zou kunnen dat een bepaald vetzuur slecht zijn voor je gewrichten (ben benieuwd naar die info, misschien heb ik er ook niets aan?)maar dan nog kan je niet zeggen dat alle vetten of alle vetzuren slecht zijn. er zijn namelijk ook vetzuren die van levensbelang zijn. Dat is net zoiets als zeggen dat TEveel water slecht is(=waar), dus we drinken helemaal geen water meer(=dodelijk)...zoals gezegd, alles met mate
Geplaatst: 19 december 201411 j Hier heb ik alvast een link voor je, en hier nog een veel uitgebreidere. Als je googelt op vet en artrose kom je al gauw bij voldoende informatie uit. Niet om me er vanaf te maken, maar je kunt dan zelf uitzoeken welke info je wel of niet lust.
Geplaatst: 19 december 201411 j Kleine bestelling bij zaadhandel van der Wal gedaan: Phacelia Phacelia biologisch-geteeld Stam slabonen (struikbonen,Cantare, chinees boontje, zonder draad-2 pakjesHelianthus annuus domino( Zonnebloem)Helianthus annuus biologisch geteeld Avondzon (zonnebloem) Perkgoed bakjes 10xStekpotjes 8 x 8 cm 10x en bij de kringloopwinkel twee tuinboekjes op de kop getikt. Eentje met een plantengids voor de siertuin en eentje waarvan de titel iets is van "Tuinieren van maand tot maand"
Geplaatst: 7 januari 201511 j 4 soorten poot aardappeltjes en 6 wasmanden bij Action om aardappels en andere planten in te huizen "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Geplaatst: 7 januari 201511 j de action heeft nu alleen de ronde wasmanden toch?ik zoek nog de vierkante
Geplaatst: 9 januari 201511 j Idd Loes, ik zag alleen de ronde manden staan, zowel in de winkel als in het actieschap "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Geplaatst: 17 januari 201511 j Zo'n 32 jaar geleden heb ik een Fort kruiwagen voor mijn verjaardag gekregen. Er werd bij gezegd dat er levenslange garantie op de kar zat, maar dan moest je het bonnetje wel goed bewaren... Bonnetje al 30 jaar kwijt, maar geeft niks, het ding blijft maar kruien. Wel een keer nieuwe lagers in het wiel gezet en nieuwe handvatten, maar nu heb ik toch een ernstiger kwaal. Een buitenband die opengescheurd is en en binnenband die steeds leegloopt. Om een lang verhaal kort te maken: nieuwe buiten- en binnenband voor kruiwagen gekocht en gemonteerd.
Geplaatst: 17 januari 201511 j Dat is een goede koop geweest, anders krijg je enorme last van je rug Hopelijk gaat de band nu ook nog eens 30 jaar mee dan heb je een oldtimer kruiwagen
Geplaatst: 17 januari 201511 j Zo'n 32 jaar geleden heb ik een Fort kruiwagen voor mijn verjaardag gekregen. Er werd bij gezegd dat er levenslange garantie op de kar zat, maar dan moest je het bonnetje wel goed bewaren... Bonnetje al 30 jaar kwijt, maar geeft niks, het ding blijft maar kruien. Wel een keer nieuwe lagers in het wiel gezet en nieuwe handvatten, maar nu heb ik toch een ernstiger kwaal. Een buitenband die opengescheurd is en en binnenband die steeds leegloopt. Om een lang verhaal kort te maken: nieuwe buiten- en binnenband voor kruiwagen gekocht en gemonteerd. top! je legt de handvaten als je met een volle rijdt toch wel op je polsen hè, om je handen te sparen
Geplaatst: 22 januari 201511 j Ben net bij de Lidl geweest en heb wat van die kweekkastjes gekocht met zaadjes die in de folder staat.Ik heb de lavendel angustifolia , basilicum ocimum , peterselie hortense , aardbei vesca regina. Ook zag ik bij de groente en fruit passievruchten liggen en dacht deze neem ik mee om de zaadjes eruit te halen om dan te zaaien iemand ervaring hiermee hoe ik dit het beste kan doen.
Geplaatst: 22 januari 201511 j Ik heb een citroen boom gekocht via een advertentie op marktplaats.Vandaag is hij binnengekomen, ik schrok een beetje van de grote van de doos De buurvrouw had hem aangenomen en die zij al waarschijnlijk veel lucht!Nou dus niet.En hij is nog gesnoeid anders had hij denk ik niet in de doos gepast, maar de citroenen hangen er al aan! Ik had er trouwens niet aan gedacht met uitpakken dat die dingen prikkers hebben
Geplaatst: 23 januari 201511 j Bij de action geweest:2 potten vloeibare mestEen strooibus vlinderbloemen mix goed voor 15m°Een paprika kweekseten een doos groente en peper zaden met de bedoeling deze uit te delen op de volgende tuinvoordracht van de vereniging. En ook nog een bus voor mezelf mee natuurlijk. Misschien morgen noh is terug gaan want ze waren nog aan het uitpakken dus kon niet goed kiezen enzo
Geplaatst: 24 januari 201511 j Ik had er trouwens niet aan gedacht met uitpakken dat die dingen prikkers hebben , had je m gezoend dan?
Geplaatst: 29 januari 201511 j Klaar voor het nieuwe seizoen: 25 kg koemest korrel. En voor het gazon 10 kg pychlorex tegen de engerlingen. Hier in Hechtel is er effectief een plaag van de rozenkever waardoor het gazon op 1 seizoen tijd letterlijk weggevreten wordt (ook bij alle buren en omgevingsgenoten) en daarmee bedoel ik echt weg waardoor je 2x per jaar nieuw gazon moet zaaien zucht.... en als ze uitkomen kan je de tuin niet in wegens zwermen letterlijk zwermen kevers. Het is kiezen tussen dit of kunstgras (wat enkele buren gedaan hebben). Dus schiet me niet dood nu Oh ja ook nog een 40 l. Zak stekgrond
Geplaatst: 30 januari 201511 j Mijn man was net bij de Action en nam voor mij een doosje met thee kruiden mee Herbal tea seeds.Nog even wachten en dan kan ik ze gaan zaaien.
Geplaatst: 30 januari 201511 j Piew... @GeertL. Piiieeeuw... Poef... Pfiiiieeewww... Gelukkig kan ik niet goed schieten... schiet steeds mis... Maar ff serieus... klinkt alsof er bij jou daar iets grondig mis is met het natuurlijk evenwicht in je tuin... Zou eerder dáár aan gaan werken ipv met gif te gaan strooien.
Geplaatst: 30 januari 201511 j Het probleem stelt zich hierin de wijk bij 64 huizen en ... ligt echt niet aan mijn tuin. Ondertussen is het al verder getrokken naar aangrenzende wijken en is het effectief een plaag in de gemeente. Je mag gerust is naar het gazon komen kijken je zal meteen snappen wat ik bedoel. Kale plekken van (juist gemeten) 5m op 1,6 meter en 2 van 3 op 2m en nog enkele grote waar het gras er nog is maar waar je het zo lostrekt. En mijn gazon gazon is maar 13 op 20 meter.... Aaltjes krijgen het niet meer opgelost vorig jaar al 2 sessies van "gestrooid". Uiteindelijk moet je dan met wat buren iets proberen. Ondertussen de bestelling geannuleerd kreeg plots Dorbang als vervang product aangeboden. Niet wat ik besteld had dus geannuleerd.
Geplaatst: 7 februari 201511 j Ik heb een plastic tunnel gekocht bij de Boerenbond voor 8.99.http://foldercheck.nl/boerenbond/view/boerenbond-Folder-tot-15-02
Geplaatst: 11 februari 201511 j Vandaag mijn bestelde Herz-gurken form opgehaald We zijn hier verzot op komkommers, onze gasten in onze B&B krijgen die natuurlijk ook bij hun ontbijt..En dit leek me gewoon ontzettend leuk. Aan een beginnende kommkommer hangen,(15 cm) en een paar dagen wachten..dan vult de komkommer vanzelf de ruimte op. Als je dan de komkommer doormidden snijd zie je een hartje ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.