Geplaatst: 30 juni 20214 j ja, niet fijn, moet er een zeiltje over de buitentomaten en weer kluitjestrekken ipv schoffelen, onze composthoop is nu 30% aarde inmiddels, koud composteren dus
Geplaatst: 30 juni 20214 j Hier zou het juist de hele ochtend en dag gaan regenen maar het is verdwenen? Er stond ook lange tijd dat het gisteren veel zou regenen en dat kwam ook al niet. Het is niet droog: er viel een keer 3 en een keer dik 4 mm in de afgelopen dagen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 30 juni 20214 j Alle buien verzamelen! Tenminste dat lijken ze te doen boven enkele dorpen en steden. Hier niet. Gelukkig. Na onze wateroverlast van enkele weken geleden waar de muren en vloeren beneden nog steeds drijfnat van zijn hoef ik ook eigenlijk even niet zulke buien. 2 liter hier in een paar dagen en alles is lekker ✅ dat wel. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 juni 20214 j Het kan altijd erger. Deze foto net doorgestuurd door een kennis in Plombieres-les-Bains dat geloof ik 2 x zo hoog ligt als ons huis. Die mensen hebben ook een moestuin hè, die lag in een uur onder twintig centimeter hagel. Daar leeft geen pompoenplantje meer. 30 juni 20214 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 juni 20214 j Jee, heftig! Hier regent het alleen flink en veel! Is niet ideaal voor veel planten, maar het is beter dan de droogte van de afgelopen jaren in de zomermaanden.
Geplaatst: 1 juli 20214 j Van mij mag er wel weer wat zon terug, de tomaten staan hier niet overdekt. Ik hoop dat ze er niet teveel last van krijgen. Ik wil ook weer zon omdat ik hou van de zon😄 De wortels doen het er overigens heel goed op, dat is dan wel weer fijn
Geplaatst: 1 juli 20214 j 19 hours ago, appelvrouw said: in een uur onder twintig centimeter hagel. 😱
Geplaatst: 1 juli 20214 j Auteur Juni 2021 zit erop. Hier de voorlopige neerslagkaart: Een brede strook van Breda tot Groningen stad (gele kleur) is er wat bekaaid afgekomen. Hier iets van 100 mm, volgens deze kaart. Zelf meet ik niet meer, het komt zoals het komt, niks aan te doen. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 1 juli 20214 j Op 30-6-2021 om 08:23, RobO zei: moet er een zeiltje over de buitentomaten Ik ben op zoek gegaan naar van die doorzichtige papaplu's. Deze zou ik dan op een stok/buis kunnen plaatsen en de baleinen verbinden met touwtjes aan tentharingen. Er staan een stuk of 6 tomaten in de moestuin, op meer dan een meter van elkaar, en om nou voor iedere plant een afdakje te verzinnen is meer werk denk ik. Ze kosten bijna niks, zijn herbruikbaar, maar ik kan ze niet vinden momenteel...
Geplaatst: 1 juli 20214 j Goh, er sijpelde vandaag toch zo ineens 8 mm in onze regenmeter. Een boel miezer die af en toe iets harder ging. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 1 juli 20214 j Dat is mooi meegenomen. Heel opvallend dat jullie vaak weinig of niets krijgen. 💧
Geplaatst: 1 juli 20214 j 11 uren geleden, HuubvG zei: Ik ben op zoek gegaan naar van die doorzichtige papaplu's. 3 stukken elektrabuis, daarop een stuk doorzichtig golfplaat 180x60 met tiewraps doet de job, recyclebaar en windvast, ik denk niet dat de plu's tegen wk 7 kunnen, deze oplossing wel 😇
Geplaatst: 4 juli 20214 j Het gaat weer erg op sommige plaatsen, fotootje van mijn broer in Oost-Vlaanderen, De meeste gronden zijn nu ook verzadigt, mijn vrouw werkt voor een experten bureau en er zijn veel schrijnende gevallen en dan niet voor de moestuin, nieuwe opdrachten worden geweigerd omdat er gewoon geen tijd is hun experten doen nu ook weekends door.
Geplaatst: 4 juli 20214 j Nieuw vijvertje aangelegd zo te zien De E40 stond vandaag zelfs onder water aan de afrit Aalst. Afvoer kon het water niet snel genoeg slikken.
Geplaatst: 4 juli 20214 j Hier viel nu toch in 24 uur +/- 10 mm. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 juli 20214 j joh, ik was al blij voor je, buienradar gaf 46 mm voor Zelhem... hier is alles klets, kon amper schoffelen en moest weer kluitjes trekken slakkengetal is nu 0,5 kg/m2 pfff
Geplaatst: 5 juli 20214 j Auteur Ook ik zag op buienradar die enorme paarsrode bui, ONO van Arnhem. Je zou haast gaan denken dat @Jorieke123 een Engelse regenmeter heeft, eentje die meet in inches. Slakkengetal bij @RobO500 gram / m2 ? Maar wat is de R-waarde? Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 5 juli 20214 j jullie geloven nog in de rode buien die richting Zelhem gaan Nee geen 46 mm hier hoor, en ook geen Engelse meter. Wel een kleine 5 mm weer in de afgelopen uren. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 juli 20214 j Ik blaas wel wat door, hier blijft het regenen en ik wil (voor mijn meloenen en vijgen) nu eindelijk wat zon en droogte!
Geplaatst: 6 juli 20214 j Op 5-7-2021 om 12:27, Flup zei: Ik blaas wel wat door Je mag nu wel stoppen met blazen, het is hier nu windkracht 5a6 aan de kust... (in zeeland wk7) 6 juli 20214 j aangepast door rorror
Geplaatst: 6 juli 20214 j Hier kwam zo juist de parasol van de buren voorbij. ⛱️ Stevig briesje zal ik maar zeggen. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 6 juli 20214 j Ik heb niet echt rekening gehouden met deze wind. Ik *denk* dat er niks kan verwaaien op de tuin. Maar we zullen het morgen zien.
Geplaatst: 6 juli 20214 j In de luwte viel het hier gelukkig erg mee, en ik vermoed dat jouw tuin erg beschut ligt. De moestuin van Patrijs
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.