Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Te koop: stekken verschillende rassen vijgen

Recommended Posts

Hoi iedereen,

Ik ben sinds een jaar of 5 enthousiast geworden over het zelf kweken en oogsten van vijgen. Het is nog steeds een zoektocht  welke rassen het goed doen in het Nederlandse klimaat in de volle grond.  Onderstaande soorten heb ik in de verzameling. Van een aantal heb ik al stekken liggen. Van een aantal heb ik volwassen planten. Graag een PM wanneer interesse en dan stuur ik je de prijzenlijst. mvg sebas

Babits

Becane

campaniere

Col de dame blanche

I258

LdA

LSU Tiger

Mischuriksa green

Moro Di caneva - nicky

Nostrano - nicky

Ronde Bordeaux

Rouge de Bordeaux

Smith

Takoma Violet

Verdino - nicky

Edited by Soefisurfer
  • Like 1

Wat is nicky? Is dat de herkomst van je vijg?

Let wel op met hoe je je vijgensoortente koop aanbiedt. Ik zie in ieder geval al 1 soort die beschermd is en de eigenaar van die soort voert ook actief rechtzaken tegen aanbieders van stekken / planten van die soort. Iemand van het vijgenforum waar ik lid van ben heeft daar nu een lopende rechtszaak over. ook al heeft die persoon niks verkocht van die soort. Het aanbieden van stekken was al voldoende.

@Flup

Hoi Flup, dank voor de waarschuwing. Ik wist niet dat er al rechtszaken ed aan de gang zijn. Zover ik weet is in het in de vijgenwereld niet gebruikelijk om een variëteit te beschermen en te patenteren.. De soort waar je het over hebt is die van Lubera? 

Nicky is de persoon van wie ik de stekken heb. In dit geval Nicolo Parrino. 

Edited by Soefisurfer

Goed dat je deze soort weg hebt gehaald, Lubera verkoopt bekende soorten meestal onder fantasienamen en die klagen ook mensen aan die hier stekjes van verkopen. 

Is die Nicky net zo een verkoper als Francesco Lorusso? Die heeft de meest fantastische soorten, maar je hebt geluk als je ook daadwerkelijk die soorten krijgt. 

Thx, ze zijn erg creatief bij Lubera al zullen ook zeker zelf mooie ontdekkingen doen. Francesco Lorusso ken ik niet.

Nicky ken ik oa via Ross aka de figgboss... :P(youtube) hij is er erg tevreden mee en krijgt wel de juiste soorten. Ik heb nu 4 soorten van Nicky maar deze zijn nu net 1 jaar. 

IMG_20210113_215928048_HDR.jpg

• 4 months later...
Op 12-1-2021 om 09:49, Soefisurfer zei:

Hoi iedereen,

Ik ben sinds een jaar of 5 enthousiast geworden over het zelf kweken en oogsten van vijgen. Het is nog steeds een zoektocht  welke rassen het goed doen in het Nederlandse klimaat in de volle grond.  Onderstaande soorten heb ik in de verzameling. Van een aantal heb ik al stekken liggen. Van een aantal heb ik volwassen planten. Graag een PM wanneer interesse en dan stuur ik je de prijzenlijst. mvg sebas

Babits

Becane

campaniere

Col de dame blanche

I258

LdA

LSU Tiger

Mischuriksa green

Moro Di caneva - nicky

Nostrano - nicky

Ronde Bordeaux

Rouge de Bordeaux

Smith

Takoma Violet

Verdino - nicky

Graag de campaniere stek

• 1 year later...

Heeft iemand een violet de bordeaux en cavaliere vijg stek liggen ik zou die graag willen voor me tuin.

Ik heb ook te ruil de adjuma peper plant. Dit is een hete peper rode madamae jeanette achtige peper vruchten kunnen elk moment komen.

Edited by RONALDO

• 2 years later...
On 1/12/2021 at 9:49 AM, Soefisurfer said:

Hoi iedereen,

Babits

Becane

campaniere

Col de dame blanche

I258

LdA

LSU Tiger

Mischuriksa green

Moro Di caneva - nicky

Nostrano - nicky

Ronde Bordeaux

Rouge de Bordeaux

Smith

Takoma Violet

Verdino - nicky

Hi , heb interesse in enige vijgenstekken, kun je me een prijslijst sturen van degene die beschikbaar zijn.     m vr gr Johan

Sterker nog, hij is al ruim 2 jaar niet meer online geweest.

Wel is hij actief op Facebook, in meerdere vijgengroepen.

Eventueel kan ik jou ook wel wat aanbieden, maar dan moet je nog even wachten tot ik de inventarisatie heb gedaan. @Johan355

Edited by acpronk
  • Like 1

@Mellie ik heb bij lange na nog niet al mijn rassen geproefd, maar Desert King is een van mijn toppers. De breba vruchten kunnen ook met gemak wat vorst in april aan (dat ene graadje vorst die ene nacht heeft heel veel doen vallen, maar Desert King hield alles vast).

Ook Dottato was erg lekker, alsof je snoep eet. Hier had ik echter maar 1 breba vrucht van gegeten.

Zal beide wel voor jou stekken als ik tijd heb.

• Like 2