Soefisurfer Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 (edited) Hoi iedereen, Ik ben sinds een jaar of 5 enthousiast geworden over het zelf kweken en oogsten van vijgen. Het is nog steeds een zoektocht welke rassen het goed doen in het Nederlandse klimaat in de volle grond. Onderstaande soorten heb ik in de verzameling. Van een aantal heb ik al stekken liggen. Van een aantal heb ik volwassen planten. Graag een PM wanneer interesse en dan stuur ik je de prijzenlijst. mvg sebas Babits Becane campaniere Col de dame blanche I258 LdA LSU Tiger Mischuriksa green Moro Di caneva - nicky Nostrano - nicky Ronde Bordeaux Rouge de Bordeaux Smith Takoma Violet Verdino - nicky Edited January 13, 2021 by Soefisurfer 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted January 12, 2021 Share Posted January 12, 2021 Hey Sebas,Even een opmerking.Kun je de namen van de vijgen onder elkaar zetten? Dat leest prettiger.En waar zit je (voor de mensen die tapatalk gebruiken), en welke prijs vraag je? Edit: ik zie dat je ze net onder elkaar hebt gezet Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soefisurfer Posted January 12, 2021 Author Share Posted January 12, 2021 (edited) Hey acpronk, Dank voor je berichtje. Ik zit in Tilburg. Bij interesse kun je me PM en dan stuur ik een lijst met soorten en specifieke prijzen. mvg, sebas Edited January 12, 2021 by Soefisurfer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Ons mag je wel pb sturen, wij zouden graag wat vijgen van je willen overnemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Wat is nicky? Is dat de herkomst van je vijg? Let wel op met hoe je je vijgensoortente koop aanbiedt. Ik zie in ieder geval al 1 soort die beschermd is en de eigenaar van die soort voert ook actief rechtzaken tegen aanbieders van stekken / planten van die soort. Iemand van het vijgenforum waar ik lid van ben heeft daar nu een lopende rechtszaak over. ook al heeft die persoon niks verkocht van die soort. Het aanbieden van stekken was al voldoende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soefisurfer Posted January 13, 2021 Author Share Posted January 13, 2021 (edited) @Flup Hoi Flup, dank voor de waarschuwing. Ik wist niet dat er al rechtszaken ed aan de gang zijn. Zover ik weet is in het in de vijgenwereld niet gebruikelijk om een variëteit te beschermen en te patenteren.. De soort waar je het over hebt is die van Lubera? Nicky is de persoon van wie ik de stekken heb. In dit geval Nicolo Parrino. Edited January 13, 2021 by Soefisurfer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Goed dat je deze soort weg hebt gehaald, Lubera verkoopt bekende soorten meestal onder fantasienamen en die klagen ook mensen aan die hier stekjes van verkopen. Is die Nicky net zo een verkoper als Francesco Lorusso? Die heeft de meest fantastische soorten, maar je hebt geluk als je ook daadwerkelijk die soorten krijgt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soefisurfer Posted January 13, 2021 Author Share Posted January 13, 2021 Thx, ze zijn erg creatief bij Lubera al zullen ook zeker zelf mooie ontdekkingen doen. Francesco Lorusso ken ik niet. Nicky ken ik oa via Ross aka de figgboss... (youtube) hij is er erg tevreden mee en krijgt wel de juiste soorten. Ik heb nu 4 soorten van Nicky maar deze zijn nu net 1 jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frida Posted June 11, 2021 Share Posted June 11, 2021 Hi hallo, Ik heb ook wel belang bij het kweken van verschillende vijgenbomen. Hoe doe ik dat? Gr Frida Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wan Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 Graag stekjes van campaniere vijg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wan Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 Op 12-1-2021 om 09:49, Soefisurfer zei: Hoi iedereen, Ik ben sinds een jaar of 5 enthousiast geworden over het zelf kweken en oogsten van vijgen. Het is nog steeds een zoektocht welke rassen het goed doen in het Nederlandse klimaat in de volle grond. Onderstaande soorten heb ik in de verzameling. Van een aantal heb ik al stekken liggen. Van een aantal heb ik volwassen planten. Graag een PM wanneer interesse en dan stuur ik je de prijzenlijst. mvg sebas Babits Becane campaniere Col de dame blanche I258 LdA LSU Tiger Mischuriksa green Moro Di caneva - nicky Nostrano - nicky Ronde Bordeaux Rouge de Bordeaux Smith Takoma Violet Verdino - nicky Graag de campaniere stek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 Waarom maar 2 post en met dezelfde vraag? Voorstellen is wel zo netjes denk? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RONALDO Posted July 27, 2022 Share Posted July 27, 2022 (edited) Heeft iemand een violet de bordeaux en cavaliere vijg stek liggen ik zou die graag willen voor me tuin. Ik heb ook te ruil de adjuma peper plant. Dit is een hete peper rode madamae jeanette achtige peper vruchten kunnen elk moment komen. Edited July 27, 2022 by RONALDO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan355 Posted November 28, 2024 Share Posted November 28, 2024 On 1/12/2021 at 9:49 AM, Soefisurfer said: Hoi iedereen, Ik ben sinds een jaar of 5 enthousiast geworden over het zelf kweken en oogsten van vijgen. Het is nog steeds een zoektocht welke rassen het goed doen in het Nederlandse klimaat in de volle grond. Onderstaande soorten heb ik in de verzameling. Van een aantal heb ik al stekken liggen. Van een aantal heb ik volwassen planten. Graag een PM wanneer interesse en dan stuur ik je de prijzenlijst. mvg sebas Babits Becane campaniere Col de dame blanche I258 LdA LSU Tiger Mischuriksa green Moro Di caneva - nicky Nostrano - nicky Ronde Bordeaux Rouge de Bordeaux Smith Takoma Violet Verdino - nicky Hi , heb interesse in enige vijgenstekken, kun je me een prijslijst sturen van degene die beschikbaar zijn. m vr gr Johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted November 28, 2024 Share Posted November 28, 2024 mmm Je bent nieuw hier op t forum en reageert op een topic geplaatst in 2021.. Geen idee of Soefisurfer nog aktief is hier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted November 28, 2024 Share Posted November 28, 2024 (edited) Sterker nog, hij is al ruim 2 jaar niet meer online geweest. Wel is hij actief op Facebook, in meerdere vijgengroepen. Eventueel kan ik jou ook wel wat aanbieden, maar dan moet je nog even wachten tot ik de inventarisatie heb gedaan. @Johan355 Edited November 28, 2024 by acpronk 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted December 3, 2024 Share Posted December 3, 2024 Ik heb eigenlijk geen plek @acpronk, maar als je iets heel lekkers hebt dan wil ik wel een gaatje maken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted December 4, 2024 Share Posted December 4, 2024 @Mellie ik heb bij lange na nog niet al mijn rassen geproefd, maar Desert King is een van mijn toppers. De breba vruchten kunnen ook met gemak wat vorst in april aan (dat ene graadje vorst die ene nacht heeft heel veel doen vallen, maar Desert King hield alles vast). Ook Dottato was erg lekker, alsof je snoep eet. Hier had ik echter maar 1 breba vrucht van gegeten. Zal beide wel voor jou stekken als ik tijd heb. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevins Moestuin Posted December 4, 2024 Share Posted December 4, 2024 Desert King en Granthams Royal zijn beide hele goede breba dragers en best wel betrouwbaar in ons klimaat, voor hoofdoogst zou ik echter gaan voor michurinska 10. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts