appelvrouw Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Ieder jaar worden hier voor de jacht o.a. fazanten uitgezet.Dit jaar heeft zo`n fazant asiel gezocht in mijn tuin en de tuin van de buren...het beest is redelijk tam, zeker omdat hij bij mensen is opgegroeid, en ik kan hem op twee meter naderen ( of hij nadert mij).Vandaag zag ik tot mijn grote vreugde dat hij er nog steeds is...hij scharrelde lekker in mijn tuin, EN had een vrouwtje bij zich!!! Ik ben wel trots op deze fazant en hoop dat hij de jagers voorblijft..met vrouwtje. Hij zal zeker in de boom slapen, want de vos komt hier ook vrijwel iedere nacht en die had hem anders allang soldaat gemaakt. Iemand tips hoe ik deze fazant nog meer kan lokken en beschermen, en wat ik hem eventueel kan voeren? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kamilla Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Heel bijzonder Je hebt bij je tuinhek toch wel een verbodsbord geplaatst voor jagers, he? Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 november 2011 Auteur Geplaatst: 12 november 2011 Nee, maar die durven mijn tuin niet in..hoop ik... In ieder geval is het zo dat het de boeren een doorn in het oog is dat ik hier een vos "heb"..en wel eens jonkies in het voorjaar..maar ze hebben nog nooit gedurfd deze vos te verjagen/op te jagen, en zeker jagers zijn wel gebonden aan strakke regels..ik zit hier wel in het dorp. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kamilla Geplaatst: 12 november 2011 Geplaatst: 12 november 2011 Maar een slimme sluipschutter hoeft natuurlijk niet je tuin in. Die kan vanaf een onzichtbaar plekje de fazant raken. Ik hoop echt dat het goed gaat, want zelf raak ik gehecht aan een dier dat mij op zou zoeken. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Fazanten kan je vast van allerlei zaden voeren. Hier zit steeds een stelletje in het tarwe/gerst/rogge veldje. Ze vliegen dan luid kakelend weg als wij er aan komen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 Ja, ze kunnen ook hard rennen, ik maakte hem een tijdje geleden aan t schrikken en in een zoef was hij aan de andere kant van de tuin. Ik heb niet echt hele granen in mijn kast, maar wel havervlokken quinoa of rijst..zou dat ook gaan denk je? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Denk ik wel hoor! Wat van dat vogelvoer vindt hij vast ook lekker. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 Mooi, dan ga ik wat voor hen op het paadje strooien..en proberen een een foto te maken met het vrouwtje erbij..zij is een stuk schuwer. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hansm Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Goed nieuws fazanten eten zeer zeker slakken, dus vast houden die vogel, hij helpt vast enorm in zomer slakken onder controle houden Heel flauw van jagers om deze gekweekte fasanten uittezetten en zo vlak voor de winter , denk zeker dat je hem helptwaneer je bijvoert.Bijvoeren kan met van alles, maar Fazantenkorrel is gewoon te koop en mocht je er geld aan willen besteden is dat beste keuze is compleet voer, maar met gemengd graan (kippevoer dus) is hij ook blij en waarschijnlijk heeft hij dat straks in winter ook nodig hoewel hij een wiklsoort is toch niet echt wilde vogel die goed geleerd heeft van alles te vinden wat hij best zal leren dat moet hij ook wel maar toch flauw gebeuren om vogels voor jacht te fokken/loslaten.Heeft niks meer met wildbeheer te maken enkel plezierjacht. Prachtig beest trouwens !!!!!!!!!, hij lijkt ook goed dik. Er is nog iets met anijszaad dacht ik maar moet ik even opzoeken hoe dat zat.@edit met anijs door het voer kun je van grote afstand fasanten lokken, deze truuk wordt dus juist bij jagersgebruikt bij plezierjacht. Quote Players only love you when they're playing.
appelvrouw Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 OK! Zo is hij misschien ook in mijn tuintje gekomen, ik had er anijs...Dat van die slakken had ik ook al gehoopt, zo kunnen Fazzie en ik wat voor elkaar betekenen.Morgen eens op zoek bij de "Point Vert".. voor wat voer.PS wat is een wiklsoort? Google geeft niets... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hansm Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 (Wildsoort moet erstaan) het is een bosfasant/edelfasant Phasianus colchicus.Mja leuk ik denk ook dat je anijsplant hem gelokt heeft als je die hebt staan, schijnen ze echt stapelgek op te zijn. Quote Players only love you when they're playing.
appelvrouw Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 Dat is leuk Hans, op de Latijnse naam heb ik veel info opgedaan. In Nederland mag je ze niet eens uitzetten voor de jacht!ik ga eens vragen hoe dat hier zit. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Leuk zo'n fazant in je tuin! Cadeautje van moeder natuur ...heb hier jaren een koppel wilde eenden gehad...kwamen elk jaar terug en vertrokken op het najaar weer richting zuiden...gewoon leuk om te zien! Quote
Eva Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Fazant is ook erg lekker ik heb er ook een stel op de tuin, maar als ze van slakken houden mogen ze blijven leven zonder gekheid, het is geweldig dat er hier van allerlei dieren rondlopen en fladderen. als ik net voor de schemer nog op de tuin ben vind ik het echt zálig om van alles te genieten... Quote
Gast jack Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 fazanten zijn mooi om te zien ik zie ze ook vaak in een natuurgebied hier in de buurt ...en een kenis van mij fokt ze ook voor de hobby Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 december 2011 Auteur Geplaatst: 2 december 2011 Ik weet het al enkele dagen,maar had geen zin om het op te schrijven..dan is het zo definitief.."Mijn" fazant is kassie wijlen..in ieder geval verdwenen, en de hele straat denkt aan de vos...In ruim een week door niemand meer gezien.Jammer hoor...zucht. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gast jack Geplaatst: 2 december 2011 Geplaatst: 2 december 2011 zonde .......maar ze heeft wel een goede tijd bij jullie in de tuin gehad ... Quote
hansm Geplaatst: 2 december 2011 Geplaatst: 2 december 2011 Mja dat is zonde, maar mischien even wat meer verstopt lijkt mij nu het wat kouder is ook en fasant zich wat meer schuil houdt, mischien staat hij zo plots weer in je tuin. Quote Players only love you when they're playing.
appelvrouw Geplaatst: 9 december 2011 Auteur Geplaatst: 9 december 2011 Mijn buurman kwam me net een eend brengen, en vertelde me en passant dat hij de fazant had gespot in zijn stal..gisteravond en vanmorgen vroeg..met vrouwtje. Hij had de fazant ook al enkele weken niet gezien, volgens hem precies van wanneer de koeien naar de stal gingen. de fazant liep lekker mais te smullen, en eet er waarschijnlijk al twee weken.Ik ben blij voor de fazant!Ik heb ook begrepen dat het daarachter de stal wel jachtgebied is maar dat er alleen op everzwijn gejaagd mag worden..fazant zeer verboden. Nu maar hopen dat de Franse jagers dat ook weten..ze zien er niet altijd even slim uit....Go fazantje go!!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gast jack Geplaatst: 9 december 2011 Geplaatst: 9 december 2011 hup hup hup ...... jagers ..... o ja dat zijn die mannen in pakken met honden en geweren die dan op konijntjes en andere dieren schieten om dat er .euhh te veel zijn of zo iets ... heb ze hier ook ongeveer 2 weekjes terug weer zien jagen op konijnen .die jager zij tegen me .de konijnen waren nu wat slim ze schoten gelijk hun burgt in .hahahaha Quote
geedee Geplaatst: 10 december 2011 Geplaatst: 10 december 2011 ..met vrouwtje. In de lente heb je straks een hele fazanten familie rondlopen Quote
jasmin Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 ..met vrouwtje. In de lente heb je straks een hele fazanten familie rondlopen Appelvrouw... je gaat fazantenkleinkinderen krijgen... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
appelvrouw Geplaatst: 11 december 2011 Auteur Geplaatst: 11 december 2011 Boer wat zeg je van mijn kindjes...hebben ze dan geen mooie veren? Nou, ik ben echt superblij dat ze er nog lopen..nu nog zorgen dat ze daar bij de boer wegraken..hij zegt wel dat hij uit respect de fazant met rust laat, maar ik weet dat hij er wel een lust! Dus ook maar mais strooien en de anijs.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gast jack Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 ja ze lekkere dingen voeren ze zullen ook wel graag meelwormen lusten .....er is ook een speciaal fazanten voer daar zitten al gedroogde insekten in ...( produkt van sivostart meen ik Quote
hansm Geplaatst: 11 december 2011 Geplaatst: 11 december 2011 Universeel voer vinden alle insekten etende vogels lekker, ligt hier ook op de voederplankal zit er geen fasant in me rijtjeshuistuin Quote Players only love you when they're playing.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.