Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

En ik ben ook nieuw!

Featured Replies

Geplaatst:

Hoi, inderdaad toen ik je www indrukte kreeg ik Jelle, jou kon ik niet vinden, andere lukte het wel heb ik begrepen. misschien de / vergeten ha ha. Maar de site van Jelle had ik al gezien, dus morgen opnieuw proberen. moeilijke moestuin vind ik ook leuk, weinig plaats dus wat ga ik doen? moeilijk!!!! groetjes Jeanne

Geplaatst:

Hoi, wat leuk dat je bij mij hebt besteld. Ik ben sinds kort weer de voorstel topics en de moestuinseizoen topics aan het doorkijken. Als je dat twee maanden laat liggen ben je totaal niet meer op de hoogte, ik ben bang dat ik ook nog wel even bezig ben met alles doorkijken .

Maar ik lees in ieder geval jouw topic voor het eerst, dus nu kan ik ook de naam bij de persoon koppelen. Voor mij natuurlijk heel leuk want nu weet ik niet alleen waar m'n zaden terechtkomen, maar kan ik ook zien hoe ze 'opgroeien' op je moestuinblog.

Ik houd je, zoals gezegd in het mailtje, op de hoogte wanneer ik alle zaden binnen en gereed heb.

Ook Appelvrouw bedankt voor de tip natuurlijk.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:
Iets met copyright/auteursrecht. En de naam van m'n blogje lijkt wel erg veel op die van Jelle's site dus ik moet een andere naam gaan verzinnen!

Nu nog een verzinnen!

Moestuinmakkelijk.nl

Omdat het kan.

Geplaatst:

Gewoon MM....Miranda's Moestuin...

of MMM Miranda's Makkelijke Moestuin.....

of MMMM Makkelijk Moestuinieren Met Miranda

Van de clematis heb ik wel stekjes....stuur ik je wel een van op in maart 2012...help me dan er ff aan herinneren...stekjes zijn dan al 3 jaar dus die gaan als een tierelier ; zaadjes zijn moeilijk aan de gang te krijgen...die zijn heel eigenwijs en ontkiemen tussen de 1 en 4 jaar of zo iets....dus heb ik de aflegmethode toegepast en dat gaat

Het grote koolwitje is sterk aan het verminderen dus echt wel bijzonder dat je had!

De koniginnepage is vooral in het zuiden van NL aanwezig....(hoewel Jorieke uit Zelhem ook een rups had afgelopen jaar meen ik me te herinneren.....ze zijn gek op dille en venkel en worteltjesgroen....ze leggen nooit meer dan 1 eitje op een plant dus het zijn geen vernielers....vind ik

Geplaatst:

beste Miranda,

Welkom bij deze club,zelf ben ik ook nieuw hier.Heb zelf op dit moment geen moestuin,maar heb er wel veel ervaring in. Hoop dat ik je zo veel mogelijk tips en trucs aanreiken kan.

m.v.g.

Hansi

Geplaatst:

Hallo Miranda en welkom op dit forum. Je hebt het er maar druk mee (en je moeder ook ) zo te lezen. Wat een waslijst met zaden heb je zeg Maar als ik je vakjes zo bekijk kan je er genoeg in kwijt. Alvast veel plezier in t volgende jaar!

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur

Leuk dat jullie meedenken met het verzinnen van een naam, heb het een beetje druk met van alles. En schoolwerk moet eerst af, zondag wedstrijd met paardrijden, morgen in de les goed oefenen

Vandaag wel een stukje op mijn blog erbij geschreven.

Ik had knoflook geplant, en vandaag kwam de eerste op! Dus dacht laat ik maar meteen iets schrijven, kan ik het ook niet meer vergeten!

Nu nog even kijken of ik de zadenlijst van de bloemen af kan maken.

Soms zijn die namen zo onhandig! En ook van dingen die ik heb gekregen waardan weer geen complete naam opstaat pffff

Hoi, wat leuk dat je bij mij hebt besteld. Ik ben sinds kort weer de voorstel topics en de moestuinseizoen topics aan het doorkijken. Als je dat twee maanden laat liggen ben je totaal niet meer op de hoogte, ik ben bang dat ik ook nog wel even bezig ben met alles doorkijken .

Maar ik lees in ieder geval jouw topic voor het eerst, dus nu kan ik ook de naam bij de persoon koppelen. Voor mij natuurlijk heel leuk want nu weet ik niet alleen waar m'n zaden terechtkomen, maar kan ik ook zien hoe ze 'opgroeien' op je moestuinblog.

Ik houd je, zoals gezegd in het mailtje, op de hoogte wanneer ik alle zaden binnen en gereed heb.

Ook Appelvrouw bedankt voor de tip natuurlijk.

Er stonden echt leuke dingen tussen hoor! Al vind ik het al snel helemaal leuk! Mijn moeder begint me al junkie te noemen!

Maar als het goed is ga ik alles heel netjes bij houden volgend jaar!

Geeft toch een fijn gevoel lijkt me, kan je zien hoe het gaat met je adoptie groenten

Ik hoop dat alles er snel is hoor! Altijd leuk zo'n pakketje in de bus!

beste Miranda,

Welkom bij deze club,zelf ben ik ook nieuw hier.Heb zelf op dit moment geen moestuin,maar heb er wel veel ervaring in. Hoop dat ik je zo veel mogelijk tips en trucs aanreiken kan.

m.v.g.

Hansi

Dank u!

Hoi, inderdaad toen ik je www indrukte kreeg ik Jelle, jou kon ik niet vinden, andere lukte het wel heb ik begrepen. misschien de / vergeten ha ha. Maar de site van Jelle had ik al gezien, dus morgen opnieuw proberen. moeilijke moestuin vind ik ook leuk, weinig plaats dus wat ga ik doen? moeilijk!!!! groetjes Jeanne

Mijn blogje begint niet met WWW, daar ging het mis op denk ik!

Gewoon MM....Miranda's Moestuin...

of MMM Miranda's Makkelijke Moestuin.....

of MMMM Makkelijk Moestuinieren Met Miranda

Van de clematis heb ik wel stekjes....stuur ik je wel een van op in maart 2012...help me dan er ff aan herinneren...stekjes zijn dan al 3 jaar dus die gaan als een tierelier ; zaadjes zijn moeilijk aan de gang te krijgen...die zijn heel eigenwijs en ontkiemen tussen de 1 en 4 jaar of zo iets....dus heb ik de aflegmethode toegepast en dat gaat

Het grote koolwitje is sterk aan het verminderen dus echt wel bijzonder dat je had!

De koniginnepage is vooral in het zuiden van NL aanwezig....(hoewel Jorieke uit Zelhem ook een rups had afgelopen jaar meen ik me te herinneren.....ze zijn gek op dille en venkel en worteltjesgroen....ze leggen nooit meer dan 1 eitje op een plant dus het zijn geen vernielers....vind ik

Ooowww dat vind ik echt heel leuk!

Wist ik nog niet dat clematissen moeilijk te zaaien zijn.

Ja ik weet het, ik woon weer precies aan de verkeerde kant!

Wel een welopgevoed vlindertje dan, netjes en bescheiden een eitje...

Kan je van die Koolwitjes niet zeggen

Mocht u ooit eitjes vinden dan zou ik er heel graag wat van willen hebben en wie weet komt er hier ook een populatie!

Die foto's bij uw site waren echt prachtig! Ik heb ze nog aan opa laten zien, das ook een natuurvriend!

Hallo Miranda en welkom op dit forum. Je hebt het er maar druk mee (en je moeder ook ) zo te lezen. Wat een waslijst met zaden heb je zeg Maar als ik je vakjes zo bekijk kan je er genoeg in kwijt. Alvast veel plezier in t volgende jaar!

Dank u wel! Als het goed is heb ik precies 100 vakken in 16m2 gepropt.

De plattegrond is iets aangepast aan hoe het daadwerkelijke bouwwerk eruit ziet. Pfff nu nog goed plannen.

Wilde de peultjes laten groeien waar ook de tomaten moeten komen. Maar volgens mij zijn de erwten/peulen nog niet geoogst als de tomaten er in mogen! Dus das even erg onhandig allemaal.

Geloof dat ik nu geen enkele reactie gemist heb!

Geplaatst:
  • Auteur

Ik wilde vandaag mijn nieuwe compostvat in elkaar gaan zetten, is niet gelukt nog maar hij is in de aanbieding dus ik heb een foto gemaakt, van de doos, voor het geval dat iemand hem ook graag wilt hebben!

resized_1221_7bcf9efc49edd088029d5e238c8815d4.jpg

Geplaatst:

welkom

Geplaatst:

Hoi Miranda, ik zie op de foto van je dat jij die latjes nog hebt zitten, ik heb ze weggehaald,naar gelang wat zaai, kan ik er op die plek nog wat tussen zaaien. bosuitjes of zo. gr Jeanne

Geplaatst:
  • Auteur
Hoi Miranda, ik zie op de foto van je dat jij die latjes nog hebt zitten, ik heb ze weggehaald,naar gelang wat zaai, kan ik er op die plek nog wat tussen zaaien. bosuitjes of zo. gr Jeanne

Nee ik laat ze zitten hoor! En in m'n nieuwe bakken komen ook rasters.

Juist door de rasters is het overzichtelijk, anders raak ik helemaal de kluts kwijt

Vind het zelf ook echt heel prettig om per vak te werken want anders heb ik er binnen de kortste keren echt een puinhoop van gemaakt, groeit alles door elkaar en snap ik er geen bal meer van Zeker niet met de 100 vakken die ik volgend jaar kan gaan gebruiken!

En natuurlijk ook met het oog op wisselteelt wat heel belangrijk is, lees ik overal. Ik heb ook eigenlijk niet echt de ruimte om er wat anders te laten groeien en 't is amper een cm denk ik?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.