Geplaatst: 29 november 201114 j Sinds een week ongeveer houden de zevenslapers ons behoorlijk wakker. Ze kruipen des nachts tussen de steenwol die we op ons dak hebben -en waar we direct onder slapen- uit om te gaan eten en hun verzameling nootjes voor de winter aan te leggen..geknaag en rollende noten, je zou zeggen dat je erdoorheen slaapt,maar het begint precies als wij naar bed gaan..zucht.Gisteren ben ik een tegenactie begonnen, een offensief die minstens 4 dagen gaat duren. In de slaapkamer heb ik een klein t-v tje met video mogelijkheid. Ik heb gezocht naar de meest lawaaierige video die ik heb ( veel tiktak en fabeltjeskrant..dat helpt niet) dat is the Christmas Carol van de Muppets ( Hans jij speelt ook mee geloof ik ) Volume 63! dan weten zij ook eens hoe het is wakker gehouden te worden, en voor ons met de hoop dat ze een eindje verderop gaan winterslapen( zal wel boven het gastenverblijf zijn..zo gaat het altijd hier.)Hij draait nu voor de 5e keer, gisteren 4 x. Gelukkig kan de deur van de slaapkamer dicht het is echt wel lawaaierig. Ik kom trouwens wel in de Kerststemming zo. 29 november 201114 j aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 november 201114 j Kende het beestje niet, wat een dotje zeg Maar ik geloof dat dat nogal een herrie maakt boven je bed. Hier hebben we ook af en toe een (of meerdere) muis, die dan gaat zitten knagen of rondjes loopt door de slaapkamer. Wat een herrie! En idd: net zodra je ligt en de lamp uit hebt ofzo. Hoe kom je aan deze methode? Zet je die muziek de hele tijd aan? of steeds als je ze hoort? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 november 201114 j Auteur Het is de oog-om-oog&tand-om-tand methode, uitgevonden door A.Vrouw Ik dacht wat zij kunnen kan ik ook. Als je me zou meemaken gisteren en vandaag zou je denken dat er een steekje los aan me is: buiten dat ik de hele dag keihard dezelfde video van de Muppets heb opstaan ga ik regelmatig de slaapkamer in al gillend Opstaaaaaaaan alleeeee wààaaaàkker worden..dan nog ff lekker op mijn vingers fluiten en met de bezem tegen het plafond beuken( is manlief niet blij mee, die ziet de stuuk al vallen). Uitputten die bende is de gedachte, net zolang totdat ik ze met hun knapzak over de schouder zie vertrekken. Het was gisteravond trouwens stiller, maar vannacht hoorde ik ze weer..ze hadden denk ik uitgeslapen 29 november 201114 j aangepast door Gast We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 november 201114 j Nou, houd ons op de hoogte! Wie weet kan A.vrouw er ooit nog eens een boek over schrijven en bergen met geld aan verdienen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 november 201114 j ik lig in een deuk hiero! Is echt een onderwerp voor een kerstverhaal met de groeten van:
Geplaatst: 30 november 201114 j nog nooit van gehoord! dus ff opgezocht...wat een scheetje!ze noemen hem ook wel de relmuis....dat belooft niet veel goeds!
Geplaatst: 30 november 201114 j Auteur Ja relmuis inderdaad! Die winterslaap had denk ik normaal al ingegaan..te warm. Van mij mogen ze blijven als ze maar ophouden met die rollende noten.Ondertussen ben ik ook een beetje dol in het hoofd van de herrie, vandaag rust! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 december 201114 j Auteur misschien moet je over op de slaapliedjes ja misschien wel ja . maar ondertussen staat de film voor de 12e keer op..het is behoorlijk rustig in de nacht, pas tegen de ochtend beginnen ze een beetje te rommelen..ik hoop toch dat ze een eindje opschuiven. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 december 201114 j Poeh, wat een vermoeiend verhaal.... sterkte A.Vrouw... enne Geedee... wat een geweldige foto... ik heb hem even gepikt, en doorgestuurd naar een vriend die als bijnaam 'de relmuis' heeft... geniaal... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 1 december 201114 j Auteur Ja dank Jasmin..heel vermoeiend..en er zit ook de hele tijd zo`n liedje in mijn hoofd nu..uit die film: We`re Marly and Marly wooooooo Marly and Marly wooooooo Maar vanavond was het weer nog stil op het dak. Maakt je vriend de relmuis ook zo`n lawaai? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 december 201114 j Ja dank Jasmin..heel vermoeiend..en er zit ook de hele tijd zo`n liedje in mijn hoofd nu..uit die film: We`re Marly and Marly wooooooo Marly and Marly wooooooo Maar vanavond was het weer nog stil op het dak. Maakt je vriend de relmuis ook zo`n lawaai? Als je hem oppookt... kan hij er wat van... ha, ha.... maar als je hem aait is het een poepie.... (oppassen dat ie dit niet leest...) http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 28 november 201213 j Auteur Nou, uiteindelijk zijn die beesten dus nooit verjaagd, en hadden we in het voorjaar hele vieze plekken op het plafond van onze slaapkamer, die beesten hadden daar gewoon een toiletje Van de zomer heeft Lie aan die kan van het dak alles dicht gemaakt..daar horen we dus niets meer! Maar nu zitten ze boven de keuken..de eerste nootjes hoorde ik vanmiddag rollen over het dak... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 november 201213 j Gatver... Daar moet dus ook nog van alles dicht worden getimmerd? Alsof je nog niet genoeg te doen hebt.... Sinds kort is hier alles dicht, en hebben we dus nog geen last gehad van muizen en ratten. Tot ze ergens zelf een gat gaan maken natuurlijk, zoals in de schuur. Maar zo'n rat of muis valt zwaar in het niet bij jouw zevenslapers facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 november 201213 j Vorige week brutale muis gehad die in de keuken aan het kattenvoer zat Hij is inmiddels naar de muizenhemel Als ze tussen het plafond zitten is echt heel vervelend....heb ik ook eerst last van gehad.....nu alles dicht is daar, is dat gelukkig verleden tijd.....maar heel vervelend, da's waar!
Geplaatst: 29 november 201213 j Zevenslaper, ik had er nog nooit van gehoord!Wikipedia leert mij dat die ook niet voorkomt in Nederland (en naar ik hoop ook niet in Duitsland, waar ik woon )Balen hoor, dat die in je huis zijn komen wonen. Ik hoop dat het lukt om ze met de Muppets weg te jagen (je moet er maar op komen! ). Wij hebben sinds kort muizen tussen onze plafonds lopen. We wonen hier sinds januari en dit is voor het eerst dat we muizen in huis opmerken. Wel hadden we al diverse muizenlijkjes gevonden, zowel achter een keukenkastje als achter/onder het schuine dak. Maar nu zijn de vloeren open vanwege de bouw van een schoorsteen, en zijn die kleine knagertjes kennelijk tussen de plafonds gekropen... we horen ze af en toe boven ons hoofd trippelen. Geen idee hoe we ze daar nu weer tussenuit krijgen!En manlief heeft ook al een paar keer een vreemd, hard, scheurend geluid gehoord dat vanuit het plafond kwam. Het klonk alsof een groter beest dan een muis iets aan het verscheuren was. Maar wat dat nu voor beest is...????
Geplaatst: 29 november 201213 j Auteur Ik hoop voor je dat het geen steenmarter is. Die hebben we ook..maar die slapen gelukkig bij de buren... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 november 201213 j Steenmarter *zoekt op wikipedia*... oh, euh... tja. Geen idee of dat tussen ons plafond zou kunnen zitten. Hij laat zich natuurlijk niet zomaar even zien...Hoe weet je dat die bij de buren zit? Heb je hem daar wel eens gezien? Of laat hij bepaalde sporen na?
Geplaatst: 29 november 201213 j Auteur Ja ik zie ze in de zomer wel eens op het dak, en ze zitten elkaar achterna op het dak..een t*ring herrie. Ze woonden in ons huis toen we het kochten, maar waren vrij snel naar de buren vertrokken..in de onbewoonde schuur.. De relmuis/zevenslaper kan trouwens ook best veel herrie maken hoor... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 november 201213 j Beestjes beestjes beestjes... onder mijn huisje zit waarschijnlijk een ratje (als winterbewoner). Lag laatst een keurig hoopje keutels op de vloer.... oftewel... mijn gedeelte is haar wc!! Zij woont beneden en houdt het daar lekker schoon, ik zit met de stront! Hopelijk is dit ratje er niet met je radijszaad vandoor... is ook nog een mogelijkheid namelijk... Maar als ik in het huisje ben loop ik nu ook overdreven hard rond te stampen enzo... ontmoedigingsbeleid Wegwezen! Zoek een ander huis! Steenmarteruitwerpselen schijnen nogal erg penetrant van geur te zijn... dus misschien op te sporen door eens goed rond te snuffelen??? Maar ook moeilijk weg te krijgen die beesten... en erg vernielzuchtig... Relmuis ziet er inderdaad enórm schattig uit maar kijken ook erg ondeugend uit de oogjes, kan me voorstellen dat je daar behoorlijk last van kan hebben. Kende deze rakkers niet. Misschien is dit een oplossing voor je?? http://www.smulweb.nl/recepten/927551/Gevulde-relmuis
Geplaatst: 30 november 201213 j Auteur Steenmarters kakken ook graag op een gladde ondergrond. Zo hebben ze een tijdje onze velux als toilet gebruikt.Totdat Lie er gaas over heeft gespannen.Alleen het raampje boven de badkamer lieten ze met rust, tot dit najaar..daar hebben we nu een strontuitzicht..dus Lie zal het dak weer op moeten. De zevenslaper is inderdaad heel erg schattig,maar van mij zal hij ergens anders mogen wonen. Deze winter zullen we het er mee moeten doen, of we zouden vergis op het dak moeten leggen, dat gaat ons te ver. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 november 201213 j Al sinds we hier kwamen wonen vond ik dat er een rare geur in de keuken hing. Nou was de keuken ook ongelooflijk smerig en na een zeer grondige schoonmaakbeurt ruikt het er nu meestal normaal. Maar soms ruik ik toch nog een rare geur.... Hmmmm misschien is dat dan dus toch van het één of andere beest dat daar in het plafond woont...???Lastig om daar achter te komen als je verder niks ziet (geen uitwerpselen e.d.) en ik kruip ook niet zomaar even tussen mijn plafond... Een rat onder je huis is ook niet fijn. Ze kunnen allerlei ziektes verspreiden. Ik zou daar toch wat aan proberen te doen...
Geplaatst: 30 november 201213 j Auteur . mijn gedeelte is haar wc!! & http://www.smulweb.nl/recepten/927551/Gevulde-relmuisInderdaad goed opletten met die rattenkeutels Erny!!Lie griezelt helemaal van het idee van de gevulde zevenslaper..die man blijft me verbazen..eet à la Obelix gerust heen heel paard, halve koe en een paar varkentjes toe, maar zevenslaper...och nee..zielig We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 november 201213 j Tja... zat ook maar onschuldig naar plaatjes van die beestjes te zoeken toen ik dat griezelige recept tegenkwam... Huisje is het huisje op de Piccardthof, even voor de duidelijkheid, niet mij woonhuis.Denk dat ik voor de rattekeutels gewoon het "toilet-hoekje" (uit mijn oude rattekooien) neerzet op de plek waar ze poept.. wat zaagsel erin... Want zo te zien is ze behoorlijk zindelijk... Na de winter wordt het huisje eerst weer schoongemaakt dus geen gevaar... Enne.... Qu'est que c'est un "velux"???
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.