Geplaatst: 2 december 201113 j Ik heb tot nu toe 3 mollen gevangen en dacht er een tijdje van af te zijn maar jammer genoeg zit er weer 1 in de tunnels. Ja dat wordt overgenomen door een andere mol hé.Nu, die geschoolde mol krijg ik dus niet gevangen! Hij lacht mij dus uit .Heb gisteren 4 vallen gezet en tot deze morgen 6u had er nog niets bewogen. Hopelijk heb ik hem. Is er iemand die al het idee gehad heeft zelf van die rook- of stinkbommetjes te maken om in de tunnels te plaatsen dat ze ergens anders gaan graven?Ik heb video's gekeken met napalm en nytroglycerine maar denk dat dat iets te hevig is. Zal de mol wel hebben maar mijn tuin niet meer. Is er ook geen eten dat het beestje kan lokken? Voor diegene die zeggen dat een mol nuttig is, ja akkoord, dat is correct maar hij mag dat bij iemand anders gaan doen.En dan voor diegene die het beestje liever levend vangen, die vallen kosten veel meer en is veel moeilijker te vangen. Het klinkt misschien egoïstisch t.o.v. de natuur maar mollen zullen er altijd zijn. Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
Geplaatst: 2 december 201113 j Ik heb er ladingen in het gras. Maar vooral in de boomgaard..en daar mogen ze blijven. Als ik ga maaien hark in 150 hopen plat. Ik had er ook een in het voorste gedeelte van de tuin. Die heb ik gevangen in zo`n levend-vang-ding. Als je daar niet snel bij bent is het beestje toch dood. Dat was die van mij dus ook...nu heb ik geen mollen meer in deze tuin, de gangen zijn overgenomen door woelmuizen...bezint eer gij begint... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 december 201113 j Wij hebben mollen in het weiland. Volgens mij ook 1 in de moestuin, al geeft die het snel op als ik elke dag de (vrij oppervlakkige) gangen en molshoop(en) platstamp. Af en toe zie ik weer een hoop, met daarbovenop een uitje of een teentje knoflook ofzo Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 2 december 201113 j Hoe maak je een rookbom:pak een pvc buisje, pak 9 sterretjes en verkruimel die, tape de onderkant van het pvc buisje dicht met tape. En doe de kruimels erin, nou pak je het laatste sterretje en die laat je eruit steken. Dan omwikkel je de pvcpijp met aluminium folie. Aansteken en dat rookt heel erg veel. Omdat het kan.
Geplaatst: 2 december 201113 j Joepie dat ga ik op de woelmuizen uitproberen! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 december 201113 j Auteur Kan je juist even zeggen wat je bedoelt met 'sterretjes'? Zijn dat aperitiefkoekjes in de vorm van een sterretje? Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
Geplaatst: 2 december 201113 j Sterretjes is vuurwerk http://nl.wikipedia.org/wiki/Sterretje_(vuurwerk) Omdat het kan.
Geplaatst: 2 december 201113 j Wat ik pas las was visafval in de gangen gooien, zo'n mol zal wel balen als hij in de rotte vislucht zit Verder stond daar dat je de molshoop zelf prima als potgrond kunt gebruiken als dat nou echt zo is zouhet handig zijn. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 2 december 201113 j Ja hans, dan heb je toch niet goed de Riesen von Aspern-wedstrijd gelezen...daar heb ik geschreven dat mijn succes met de radijzen de grond van de molshoop was. Ik haal heel regelmatig aarde van de molshopen en vermeng dat naar gelang ik het nodig heb met scherp zand, compost, bladcompost..de aarde is over het algemeen mooi kruimelig en schoon van beestjes We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 december 201113 j Joepie dat ga ik op de woelmuizen uitproberen! Waarschuw je wel even de autoriteiten? Anders leggen ze nog het treinverkeer stil Had toch iemand op t forum laatst?
Geplaatst: 2 december 201113 j Joepie dat ga ik op de woelmuizen uitproberen!Waarschuw je wel even de autoriteiten? Anders leggen ze nog het treinverkeer stil Had toch iemand op t forum laatst? Hier geen treinen..en de Franse autoriteiten houden wel van fikkie stoken/"ongedierte opblazen etc.zie: http://zapruder.nl/forums/viewthread/9967/ We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.