Rantje Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Lag dus niet aan mij Klinkt toch ook wel leuk! Pfff moeten toch echt groter gaan wonen hoor!Nou ja de tuin moet groter, huis mag hetzelfde blijven http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Eva Geplaatst: 4 februari 2012 Auteur Geplaatst: 4 februari 2012 ik denk dat het geen jaren meer duurt voordat jij een moestuin gaat huren...je bent fanatiek!
appelvrouw Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 En voor je het weet koop je een te slechte ruïne in Fr..omdat er zo mooi land bij is ..krijg je ook het heen en weer We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Koert Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 ...of je krijgt een vriendje, dag moestuinambities (maakt niet uit hoor Rantje de kriebels voor moestuinieren winnen het uiteindelijk toch weer van die vlinders ) Even a broken clock is right twice a day
Dennis29 Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 Leuk die Eddo, weer iets op het verlanglijstje zal ik er maar vast een voor jou planten dan?moestuindaggggggggggggg! Jaaa leuk! En Eva, heb jij ook Yacon?
Dennis29 Geplaatst: 4 februari 2012 Geplaatst: 4 februari 2012 En ik zie net dat je gele framboos wil, ik heb de fall gold, een gele herfstframboos. Dus jij krijgt op de moestuindag een stekje
Eva Geplaatst: 4 februari 2012 Auteur Geplaatst: 4 februari 2012 Leuk die Eddo, weer iets op het verlanglijstje zal ik er maar vast een voor jou planten dan?moestuindaggggggggggggg! Jaaa leuk! En Eva, heb jij ook Yacon? helaas heb ik daar maar 2 miniknolletjes van...heb jij over of wil jij zelf Yacon? En ik zie net dat je gele framboos wil, ik heb de fall gold, een gele herfstframboos. Dus jij krijgt op de moestuindag een stekje cool! ik wil graag wat verschillende soortjes!
Dennis29 Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 Nee ik heb zelf geen yacon, maar ik dacht dat jij die vorig jaar had. En ik heb maar 1 soort gele framboos. Wel andere soorten gewone frambozen, kijk maar bij het eerste bericht van mijn topic.
Eva Geplaatst: 5 februari 2012 Auteur Geplaatst: 5 februari 2012 ja, die zijn helaas overleden...Bálen!nu heb ik van Thea 4 stuks gekocht en jawel, ook daar zijn er al twee van gaan schimmelen/rotten. de andere twee knolletjes heb ik in een potje en staan nu voor het raam. beginnen al een beetje uit te lopen...ik zoek nu een andere verkoper van de Yacon...ik wil ze toch echt heel graag hebben!Yacon gezond en de wieringer akker hebben ze ook al niet meer... ik vind gele frambozen gewoon heel leuk en lekker dus daar zoek ik een paar verschillende soorten van....daarom ben ik erg blij dat jij mijn eerste soort 'levert' ik heb zelf al een aantal verschillende soorten rode frambozen dus die hoef ik niet meer..er zijn ook zwarte en paarse frambozen...misschien ga ik die ook nog kopen alleen raakt de beurs voor tuinspul al rap leeg ik heb net Oca, Mashua, Olluco en Achira besteld...deze soorten wil ik ook zo graag hebben! nu alleen nog een paar aardamandel, de aardaker en de ziphus....en dan is mijn wenslijstje van aparte soorten (voor dit seizoen)volgens mij gereed
Dennis29 Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 Waar heb jij die dingen besteld Eva? Ik heb de wieringer akker vorige week gemaild maar heb geen bericht terug.... Wel jammer want ze zitten hier amper 2 kilometer vandaan.
Eva Geplaatst: 6 februari 2012 Auteur Geplaatst: 6 februari 2012 Waar heb jij die dingen besteld Eva? Ik heb de wieringer akker vorige week gemaild maar heb geen bericht terug.... Wel jammer want ze zitten hier amper 2 kilometer vandaan.kun je er niet gewoon langs gaan? http://yacon-gezond.nl/site/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=67&lang=nlhier heb ik vorig jaar ook mijn Yacon besteld.(zijn nu op)hele aardige man, Jacques heet hij. deze heeft ook altijd leuk spul...http://www.sanguisorba.be/page.asp?Langue=NL&Docid=114974# de aardKASTANJE is inmiddels ook al besteld hier: http://www.zadenenzo.nl/page/diverse-groenten-en-zo
Dennis29 Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 Bedankt Eva Die Achira is toch een soort canna, een speciaal eetbaar soort?
Eva Geplaatst: 6 februari 2012 Auteur Geplaatst: 6 februari 2012 yups, allemaal te lezen op Yacon gezond!weer iets anders...en daar ben ik gek op!
thea Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 De yacon. Bij mij geen schimmel of rot.ze staan al van 2cm tot 10 cm hoog in de serre.Als ik genoeg heb en als ik kan kom ik op de moestuindag 20 mei.Dan neem ik wel planten mee!Thea http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 6 februari 2012 Geplaatst: 6 februari 2012 ik duim voor de goede voortzetting van deze planten We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eva Geplaatst: 7 februari 2012 Auteur Geplaatst: 7 februari 2012 ik duim voor de goede voortzetting van deze planten én de aanwezigheid van Thea op de moestuindag...duimen maar!
Eva Geplaatst: 15 februari 2012 Auteur Geplaatst: 15 februari 2012 vandaag gewone en dwerg annanaskers gezaaid. wel wat vroeg maar ik was vergeten om op m'n handen te gaan zitten tot nu toe gezaaid:peperspaprika'saubergine: Fenguan purple, Casper, Rosa Bianca.Solanum pseudocapsicum (vals pepertje)Solanum sisibrifolium(stekel/lichitomaat)Solanum ariculaire (geen idee wat hier uit komt!)Ananaskersdwerg AnanaskersGuanabana (Fam van de zuurzak)pepino(meloenpeer)Tuna roja(cactusvijg)sla: lollo rosso en lollo rossopeterselieselderijBleekselderij: zelfblekend en roodFramboos: rode, zomer-gele, herfst-gelemoerbeiappelbesDuindoornMispelVingerhoedskruid overwinterd: binnenshuis:2x Meloenpeer2x Tabasco short Yellow Chocolate Bhut jolokiaBlack scorpion tongue Serre:YaconCrosneAardpeerAardamandelMierikswortelZeeasterZeealsem tuin:RabarberKnoflookArtisjok (hopelijk overleefd)Kardoen (hopelijk overleefd)AspergeAardbeienEeuwig moeskruidenFruit etc.
appelvrouw Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Dat ziet er leuk uit Eva! Ook als je het lijstje erbij zet wat er al in de tuin stond! Het je de mierikswortel altijd in de kas, of in een pot en gaat hij weer de tuin in straks? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
thea Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 MierikswortelHeb je deze in de serre staan? Kan gewoon in de tuin die overleeft de winter wel. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Eva Geplaatst: 16 februari 2012 Auteur Geplaatst: 16 februari 2012 normaal gesproken heb ik de mierikswortel 's winters altijd in de tuin.maar nu had ik alles uitgegraven, twee stekken meteen weer in de tuin gezet (had dus ook op dat lijstje moeten staan) en een stuk of 20 in potjes in de serre gezet. om weg te geven en te ruilen etc.....vandaar inmiddels ook bieslook gezaaid de peulen, erwten, sugarsnaps en capucijners gaan morgen in de week...
Eva Geplaatst: 16 februari 2012 Auteur Geplaatst: 16 februari 2012 nog niet echt...maar dat komt snel genoeg! zaterdag helpt manlief me met het wegscheppen van de bult rommel die op het achterstuk van mijn tuin ligt. de rommel lag er al toen ik de tuin kreeg!nu wil ik er mijn folietunnel van 4 bij 2 meter hebben staan. volgende klus: de tweede composthoop maken. pal naast de eerste. er staan alleen een groot aantal tegels die er eerst wegmoeten.zodra hij klaar is ga ik de oude legen in de nieuwe zodat ik bij de oude paardemest die onderin ligt kan. daarna vul ik hem bij met compost die ik ergens anders op een hoop had gelegd.dan kan ik het seizoen beginnen met een lege compostbak! ik moet ondanks alle nattigheid even een stukje spitten!de plaats waar de peulen, sugarsnaps, erwten en capucijners komen moet netjes want ik ga vandaag al voorweken...dus de volgende klus is: spitten, paaltjes slaan en gaas spannen. gisteren op de tuin kwam ik mijn tuin-buurman tegen.hij heeft een aggregaat gekocht en die mag ik volgende week vrijdag gebruiken!dan kan ik aan de slag met de decoupeerzaag al dat met de hand zagen werd me toch nét wat teveel....ik had er een overbelaste arm aan overgehouden twee klussen:mijn tuinhuis moet nog af. even de puntjes op de i...daarna mijn twee lage tunnelkassen hoger en steviger maken en op hun plek zetten.ook even een soort van tomatenkas maken...in ieder geval wordt het een overkapping met (misschien zijkanten) en achterkant maar zonder voorkant. ik heb hier tot volgende week zaterdag voor dus dat moet makkelijk lukken maar helaas moet ik thuis ook nog wat dingetjes doen.... thuis klussen:gang achter behangengang voor behangen.overloop sauzen en klein stukje behangen.klapraampje voor de serre maken. ach, dat doe ik lekker 's avonds....
appelvrouw Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Of `s nachts... Een flinke lijst met klussen Eva, ik wens je succes en sterkte! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten