Pitmaster Geplaatst: 3 mei 2021 Geplaatst: 3 mei 2021 (aangepast) Hi, een aantal van jullie volgen mijn post van de bouw van mijn nieuwe tuinkas. 6 vierkante meter kas indelen. - Tuinkassen - Moestuin Forum Ik weet van mijzelf dat ik slecht ben in de dagelijkse dingen ook daadwerkelijk dagelijks te doen. Vooral b.v. met water geven kan dit een probleem worden. Nu wil ik dat automatisch gaan regelen. Hebben jullie tips? Ik heb prachtige computertjes gezien van Gardena. Ik heb van die slang gekocht om een nevel te sproeien vanaf je parasol om op die manier verkoeling te krijgen maar mijn inziens is dat ook te gebruiken in combinatie met een Gardena water timer om dagelijks een sproeimoment te hebben. Wat zijn jullie ideeën hieromtrent? Pit 3 mei 2021 aangepast door Pitmaster Quote
AshaiRey Geplaatst: 3 mei 2021 Geplaatst: 3 mei 2021 Niet doen die nevel. Zeker niet als je tomaten heb. Druppelen op de grond bij de stam is veel beter en zuiniger. Quote Groetjes,Bram
acpronk Geplaatst: 3 mei 2021 Geplaatst: 3 mei 2021 In plaats van een computer kun je toch ook een klokschakelaar gebruiken? Tenminste, als je op een bepaalde tijd wil bewateren. Als je een sensor gebruikt, dan heb je wel een computer nodig. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Pitmaster Geplaatst: 3 mei 2021 Auteur Geplaatst: 3 mei 2021 1 uur geleden, AshaiRey zei: Niet doen die nevel. Zeker niet als je tomaten heb. Druppelen op de grond bij de stam is veel beter en zuiniger. Waarom niet doen? Misschien een goeie tip maar ik wil graag weten waarom. Pit Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 mei 2021 Geplaatst: 3 mei 2021 De kas wordt veel te vochtig van zo'n nevel, daar kunnen veel planten niet tegen. In ieder geval niet in combinatie met de warmte van de komende maanden. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Pitmaster Geplaatst: 3 mei 2021 Auteur Geplaatst: 3 mei 2021 Aha, ik dacht dat een hoge vochtigheidsgraad juist prettig zouden zijn voor planten. Hmmm, dan een druppelslang. Pit Quote
loes Geplaatst: 3 mei 2021 Geplaatst: 3 mei 2021 De bladeren van tomatenplanten moeten juist zo droog mogelijk blijven ivm phytoftora waar aardappel- en tomatenplanten gevoelig voor zijn. Quote
Pitmaster Geplaatst: 3 mei 2021 Auteur Geplaatst: 3 mei 2021 bol.com | GARDENA Besproeiingscomputer Flex Pit Quote
redzebra Geplaatst: 3 mei 2021 Geplaatst: 3 mei 2021 (aangepast) Ik gebruik iets dergelijks met verdeling onder (niet van gardena) al 3 jaar in combinatie met druppelslangen (had ik al langer moeten doen), dat werkt bijzonder goed, er hangt ook een kleine oprolslang bij om manueel andere plantjes water te geven. 3 mei 2021 aangepast door redzebra Quote
Pitmaster Geplaatst: 4 mei 2021 Auteur Geplaatst: 4 mei 2021 (aangepast) 22 uren geleden, loes zei: De bladeren van tomatenplanten moeten juist zo droog mogelijk blijven ivm phytoftora waar aardappel- en tomatenplanten gevoelig voor zijn. Thx Loes. Duidelijk. Aardappelziekte - Wikipedia Pit 4 mei 2021 aangepast door Pitmaster 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.