Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hi, een aantal van jullie volgen mijn post van de bouw van mijn nieuwe tuinkas. 6 vierkante meter kas indelen. - Tuinkassen - Moestuin Forum

Ik weet van mijzelf dat ik slecht ben in de dagelijkse dingen ook daadwerkelijk dagelijks te doen. Vooral b.v. met water geven kan dit een probleem worden.

Nu wil ik dat automatisch gaan regelen. Hebben jullie tips? Ik heb prachtige computertjes gezien van Gardena. Ik heb van die slang gekocht om een nevel te sproeien vanaf je parasol om op die manier verkoeling te krijgen maar mijn inziens is dat ook te gebruiken in combinatie met een Gardena water timer om dagelijks een sproeimoment te hebben.

Wat zijn jullie ideeën hieromtrent?

Pit

aangepast door Pitmaster
Geplaatst:
1 uur geleden, AshaiRey zei:

Niet doen die nevel. Zeker niet als je tomaten heb. Druppelen op de grond bij de stam is veel beter en zuiniger.

Waarom niet doen? Misschien een goeie tip maar ik wil graag weten waarom.

Pit

Geplaatst:

De bladeren van tomatenplanten moeten juist zo droog mogelijk blijven ivm phytoftora waar aardappel- en tomatenplanten gevoelig voor zijn. 

Ik gebruik iets dergelijks met verdeling onder  (niet van gardena) al 3 jaar in combinatie met druppelslangen (had ik al langer moeten doen), dat werkt bijzonder goed, er hangt ook een  kleine oprolslang  bij om manueel andere plantjes water te geven.

aangepast door redzebra
22 uren geleden, loes zei:

De bladeren van tomatenplanten moeten juist zo droog mogelijk blijven ivm phytoftora waar aardappel- en tomatenplanten gevoelig voor zijn. 

Thx Loes. Duidelijk.

Aardappelziekte - Wikipedia

Pit

aangepast door Pitmaster
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...