Jorieke123 Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 Komen er special brownies in de kraam te koop? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 Als je gewoon "blue berry komt op"neerpent...weet ik niet beter of dat is de zoveelste bes waar ik nog nooit van gehoord heb
Thessa Geplaatst: 22 januari 2012 Auteur Geplaatst: 22 januari 2012 Komen er special brownies in de kraam te koop? ha ha om een burn out te voorkomen lekker relaxen na een plakje spaice cake gekkigheidje hoor, man lief (die nooit intresse toont ....en toen in ene wel ) miste de zaden in de carousel gekscherend ik en berichtje achtergelaten op het forum en kreeg ze toegezonden gedee; is wiet kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Thessa Geplaatst: 24 januari 2012 Auteur Geplaatst: 24 januari 2012 (aangepast) zo even een overzicht wat er dit jaar in de tuin gaat komen,; Aardappels; - zoete babaat oranje- zoete babaat paars- vroege rosevelt- vroege anais- midden paarse vitelotte- late irene Bonen/erwten; Stam; - Sonate- Admires- calibra- dubbele witte zonder draad ras onbekend - chinese - snij bonen- heilig boontje (of is dit stok ? ) stok; - rakker- borlotti - rood bloeiende pronk enorma -pronkboon runner bean lady di- blokkerder witte boon- suiker erwt- super sugarsnap Struik;-Maxidor geel Kolen/knollen; Bloemkool siria f1Broccoli- nine star meerjarigrodekool huzaro f1spits-rode kalibos-vroege uit caroussel zonder naamPaksoi; baby choi & mini ruby f1boerenkool-herfst halfhoge moskrul- nero toscanaspruiten hilds idealvenkelraap teltowerrodebiet kogel 2biet / kroot cilindrakoolraap delikatess witte, superschmeltzmeiknolletjes prij;winter reuzen allium porrum en zomer wortels en achtige ;gewone oranje wortel ; -zomer julia f1, nantes verbeterde, flyway, rotin, rode lange stompe zonder hart enWinter; berlikumersuikerwortelgeelkastagne wortelwortel peterselie half lang pastinaken-guernseyschorseneren-grote scorzonera hispanica- lange jangroene vroege van argenteuil asperges-mary washingtonHaver wortel radijzen - rapid red 2- ronde gemengde uit de carousel- rood-wit lang bladgroenten; snijbiet -regenboog & flamingo-gewone groene-rood blood red & rhubarbspinazie - uit de carrousel ras onbekend- monnopa- reuzenblad postelein winter ; claytonia perfoliataraapstelen; brassica rapakeukenraap; goud balslaKrop;-groen attraktionPluk-rode krul lollo rossa- baby leaf mixveld sla volhart 3romeinse miniruccola wilde diplotaxis tenuifoliableekselderie-apium graveolens L-giant redandijvieeeuwigmoes tomaten; - red zebra- banana green ( struik vorm )- kers thumbing tom- cherry tomaat- mini yello plum- nior de crimee- tigerella pepers; -hot apple-large red cherry-sweet hybrid f3 ancho-chinese 5 colour paprika’s; -rode punt-keystone resistant giant- chocolate beauty-sweet banana- Yelo wonder- snack paprika augurken; kleine groene scherpesilor f1 meloen; -goldstar-snow leopart mais;suiker mais -true gold -zea maysen sier aardbei;eenjarige elsanta en onbekend ras doordrager Rabarber; - red champagne- lijkt op holsteiner blut weet niet zeker.. Artisjok + achtige;-Green globe-violette de provence-kardoen aubergine; -fengyan purple-rosa bianca- afrikaanse- violetta lunga 2 pompoen;- patisson patina- sweet dumpling- uri curi courgette;- black beauty- long green trailling gestreept- gold rush- diamant f1 groen ui; zaad;-bosui white lisbon-stengel ishikura-rode ui allium cepa-gele stuttgarter riesen- kleine witte uitjes uit de carousel, ras ?plantui;-Winter ; snowbal & gele struron-Zomer ; gele sturon & rode ? knoflook; o.k kruiden; basilicum groen, rood en kruidnagelbasilicumpeterselie-krul moss curled2-platblad gewone snijBieslook gewoon en fijnwilde ( das ?) bieslookrozemarijntijmsteviakamillebrandnetelgoudsbloemlavendellaurierkomkommerkruidzege kruidbleu berry wiet dillemaggie (lavas )tuinkers gewoneoregano bloemen; Lahyruszonnebloem kleinbloemig soleil miniatureirisgladiolenafrikaantjesvergeet me nietjesgoudsbloemhemels blauwgrote teunis bloemdahliaoost indische kers gemengd pioen rozen;- duizend blad- roze-witte- rode klein fruit; bramen wilde en tammeframbozen herfst geelbes rood jonkheer van tets en wilde japanse wijn bescreanberryvlierbes groot fruit; pruimen reine victoiriapruimen reine cloudepruimen tonneboerpruimen hauswesser2 entje’s onbekend ? van P.O.Mkweepeerkweeappelpeer -stoof gieser wildeman-hand dwaiene du comiseAppel- goudreinet- elstar- ? nog een hand appel- stoof ermgaardKers- hegelfinger- ? Overig; Annanaskers/ lampionplantKerstboom van afgelopen jaar Scimmia rode & bonte Zo wat een lijst he !Heel erg veel soortjes ga ik voor het eerst proberen of moeten zelfs nog besteld of geruild worden 24 januari 2012 aangepast door Gast kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
appelvrouw Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Wow...ben je een drieling of zo? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Thessa Geplaatst: 24 januari 2012 Auteur Geplaatst: 24 januari 2012 ja wat zal ik zeggen....ik wordt al fanatieker door het forum.....moet ook nog maar zien of het allemaal wil kiemen en groeien de wil is er en als de tuin van het voorjaar ook nog eens onder anti worteldoek gaat, heb ik tijd over hoop ik hoef dan niet te schoffellen..... en....er komen 2 inkopertjes langs om mee te helpen de oogst te verorberen en ik deel regelmatig uit onder de 3 ouders, broers en zussen en een opa en oma, vrienden enz kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
geedee Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Spaar maar alvast voor een grotere vriezer flinke lijst hoor
Fr4nk Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 Blueberry, mooie plant en prachtige bloemen. Is het een autoflower? Female, feminized of regulier zaad? Ik heb haar zelf een keer gegroeid, erg leuk maar relatief lastig om dichte en volle bloemen te krijgen. vinassekali in de late bloeifase doet wonderen. Succes!
Thessa Geplaatst: 5 februari 2012 Auteur Geplaatst: 5 februari 2012 de bleu berry...kreeg het zaad van een meden forumer....nu zitten er 4 mini blaadjes aan...plantje is nu ongeveer 4 cm hoog enne .....ben een tijdje niet op het forum geweest....druk druk ...we hebben de oude kas ( ongeveer 35 bij 10 dacht eigenlijk dat ie veel groter was...)van de buurman gesloopt.....ik zelf heb maar 1 dag geholpen maar er is 4 man 4 dagen bezig geweest de boel opruimen maar nu is ie echt weg en er ligt geen glas meer wat een werk was het, lekker opgeruimd ! hier staan de spanten nog maar nu is echt alles weg, zal nog een foto maken en plaatsen...en wat is er een ruimte bij gekomen....de fundering ligt er nog, wel mag ik de grond gebruiken, maar man lief wil er nog niets aan doen helaas, anders had ik de paarden er op kunnen laten lopen, de moestuin uitbereiden .....nog even geduld dus.....en er komt een nieuwe kas voor in de plaats, ik mag hem uitzoeken ( paps al erg bedreven in en eigenlijk al uitgezocht waarscheinlijk wordt het er een van ongeveer ruim 4 bij 8 met 5 lucht ramen. )ik mag ook al kiezen waar ie komt te staan, we gaan een schuurtje slopen die toch wag gaat als wij er gaan wonen dat is een prachtig plekje voor de kas, dus daar komt ie en weer een nieuw handeltje....dat ga ik zo even onder recepten vertellen...eerst de kids te bed kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Thessa Geplaatst: 5 februari 2012 Auteur Geplaatst: 5 februari 2012 ik vergeet helemaal te vertellen dat het enten nog niet gelukt is.....ik had duindoorn opslag uit het park gehaald om daar de perzik op te enten, maar die hebben zulke nare doorns dat ik daar geen goed gevoel bij heb, het zou moeten kunnen volgends de kenners maar ik waag me er niet aan....ik wilde ook een deel op pruimen onderstammen ( lees eigen opslag uit de boomgaard ) enten maar de wilde konijnen hebben alles opgegeten.....nu heb ik via de bomen leverancier (die trouwends nu de ""echte ""kweepeer voor mij heeft staan en ik ophaal als de vorst uit de grond is....de 3 jaar terug geleverde bleek een kwee appel te zijn...foutje van de leverancier...niet voor mij...nu heb ik ze bijde voor het zelfde geld ) pruimen onderstammen geregeld.het snoei hout staat vorst vrij in een plasick zak te wachten op warmer weer, dan ga ik de pruimen opslag halen en enten....wordt dus nog vervolgt......hier was het trouwends van de week minus 22.5 graden onder nul.......brrrrstook als ik thuis ben volop de allebrander ......geeft wel wat extra werk bij de paarden.....het water bevriest al veel te snel als ik het buiten neer zet, dus geven we maar meerdere keren per dag....daar in tegen kan ik geen les geven door de bevroren hobbelige bodem dus dat compenseerd weer wat in tijd....lekker met de kids als het kan buiten ravotten op de sloot schaatsen en in de sneeuw spelen....helaas zijn ze weer ziek......de oudste 6de ziekte waarscheinlijk en de jongste ondzettend hoesten.....gek genoeg zijn ze sochends gewoon helder en fit om in de middag weer hangerig en ziekig te worden..doe ik zo mijn best om zo gezond mogelijk te eten en zeer afwisselend.....doet het helaas niets voor de gezondheid van mijn kids....maar ik sleep ze mee naar buiten frisse neus halen ook gezond....ooit zullen ze minder vat baar zijn..... kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Thessa Geplaatst: 8 februari 2012 Auteur Geplaatst: 8 februari 2012 het gezaaide goed doet het goed !daar waar eerst het baby badje zijn dienst deed groeien nu de plantjes de zaden in de boterbakjes doen het veel beter als de zaden in de half pot/zand grond,heb het nu een aantal keren geprobeerd maar de boter bakjes doen hun werk erg goed, en het verspenen gaat zeer makkelijk!voor de tere onder de plantjes maak ik een mini kasje van een bier glas, mijn man is vrijdag jarig dus ....zal ze even moeten verwissellen kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Rantje Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Hé leuk, nog een keukenrol-zaaier Ik vind het vooral leuk dat je goed kan zien maar wel grappig dat het bij jou beter gaat dan in aarde Nog geen vergelijkingstest gedaan zelf. Dat met die glazen is ook een super idee, volgens mij staat er op zolder een hele doos die niet in de kast meer pasten, toch zo eens vragen aan m'n moeder Die ene Long green trailing courgette, zou die niet kiemen? De rest is al best ver...Hoe lang hebben ze erover gedaan? Zijn de je kids alweer een beetje beter, ik ben ook ziek geweest maar het gaat nu weer iets beterder, nog niet beter maar wel weer zin om lekker te lezen enzo http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Thessa Geplaatst: 8 februari 2012 Auteur Geplaatst: 8 februari 2012 van de 3 zaden long green is 1 ondkiemd de rest nu allemaal 24 januari ja hoe noem je het op keukenpapier...gezaaid ?het is z'n beetje tussen 15 en 18 graden en eigenlijk doet alles het wel goed, de auberine wel op de cv daar meet ik ongeveer 20 graden als ie verwarmd...best redelijk he dat alles het doet, zo krijg ik hopelijk ook niet van die doorgeschoten slappe plantjes de rest van de zaden wil ik in de volle grond zaaien om hopelijk een beetje spreiding in de oogst te creeren en de kids...het is op en af.....hou ze nog even van school nu eerst maar weer eens beter worden al leek het vandaag wel storm op komst.....wat een geboef & drukte nu hangen ze weer afgepijgerd op de bank... kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
appelvrouw Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 mmm Thessa ik begrijp het boterbakjeverhaal niet helemaal..is dat op, in, onder, keukenpapier? dan plastic? Leg eens uit..misschien heb ik het ergens anders gemist... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rantje Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Volgens mij hetzelfde als ik de bonen doe Of bedek je ze wel? http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Thessa Geplaatst: 8 februari 2012 Auteur Geplaatst: 8 februari 2012 op de bodem van een boterbakje een stukje keukenpapier legen deze bevochtigen zaden daaropen afdekken met folie ; zo makkelijk en doet het supper. kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
appelvrouw Geplaatst: 8 februari 2012 Geplaatst: 8 februari 2012 Bevochtigen dus, niet drijfnat zetten..warm neerzetten, doe je er alle zaden in? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Thessa Geplaatst: 9 februari 2012 Auteur Geplaatst: 9 februari 2012 als je er voor blijft zorgen dat er vocht in de hoekjes loopt als je hem schuin houd is het nat genoeg,verder probeer ik de zaden die lastig of laat kiemen zo op voor te kweken, anders duurt het zo lang voor ik buiten op de volle grond wat heb kool, sla enz ga ik volgende week proberen, ik had al een bakje sla geprobeerd maar toen er mooie kleine plantjes in stonden vergat ik een aantal dagen water te geven,....alles kapot volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
appelvrouw Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Dank Thessa! je bent supervroeg met je courgettes, waar ga je ze laten? want je kas is er nog niet... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Thessa Geplaatst: 9 februari 2012 Auteur Geplaatst: 9 februari 2012 ik weet het.....als het allemaal in leven blijft gaan ze steeds een beetje kouder, ze kunnen nog in het schuurtje voor het raam en evt daarna naar de (nog te bouwen) koude kasje hoop dat ze dan half mei echt de volle grond in kunnen ben nu de "echte" kassen aan het vergelijken, maar jee dat is nog niet zo makkelijk...ik dacht bv keuze; electrische ramen of draai ramen....ik denk draai omdat die prachtisch niet stuk kunnen en het altijd doen ?enkel of dubbelle deuren ?ik mag tot 3000 euro uitgeven voor de buurman, hij wil een kas van ongeveer 3 bij 6 meer meters lukt niet voor dat geld en hij moet ook nog voor dat geld geplaatst worden.....maar ik heb het een en ander gevonden, morgen maar even overlegen wat hij er van vindt, wel leuk he dat hij mij dat laat doen, ik mag ook de plaats al bepalen, (er gaat een vervallen oud boetje voor om zodat ie voor ons al op de goede plek staat voor de toekomst ) zolang mijn man er maar electrich en water naar toe aanlegt ...ha ha zo hebben we er allebij nog plezier aan kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Thessa Geplaatst: 20 februari 2012 Auteur Geplaatst: 20 februari 2012 de kas is nog niet uitgezocht.....buurman gaat zich deze week buigen of ie voor de gewone rechte kas gaat van ongeveer 4 bij 7 of een met schuine wanden.....ik moet gewoon netjes afwachten en ga vrijdag wel alvast het oude boetje weg slopen omdat hij daar deels komt te staan.de grond zal ook gespit moeten worden en de vundering aangebracht worden enz maar dat laatste mag man lief doen. verder dikke tegen valler.....de konijnen hebben ALLES met de grond gelijk gegeten de boerenkool, spruiten, prij, bieslook, peterselie, knoflook en uien alles is bij de grond af weg ......nu maar snel mooi weer dan kunnen we weer opnieuw beginnen met......goed hekwerk de eerste plantjes staan al geduldig te wachten kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Helly Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 In de klaagbaak kan je een klacht indienen tegen de konijnenvraat Wel balen zeg, moet je alles weer opnieuw gaan zaaien Good things come in small packages
Thessa Geplaatst: 21 februari 2012 Auteur Geplaatst: 21 februari 2012 het is meer dat ik echt ontzettend baal dat ze mijn oogstbare spruiten, boerenkool en prij hebben opgegeten het plant & zaai goed staat nog veilig binnen..... kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Rantje Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Dat is ook balen! Misschien dat de knoflook en ui wel weer opnieuw uitlopen? http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Aanbevolen berichten