Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Het valt heel er op dat de aardappelen tussen gisteren avond en vanmorgen zo sterk gegroeid waren. Van een kleine 10cm groot gisteren zijn ze 15cm en soms bijna 20cm nu. Echt een groot verschil.

Bij de broccoli zag ik gisteren hetzelfde fenomeen. Groei zit hem vooral 's avonds. En in ieder geval wanneer ik niet toekijk

Geplaatst:

Dat laatste, dat is ook mijn ervaring. Als je je er niet mee bemoeid, en niet voortdurend (iedere dag) kijkt,  dan groeien ze.

Geen idee waarom. Misschien voelt het groen zich betrapt als we kijken ? 

Geplaatst:

heeft  denk ik  te maken met de temperatuur  en de  vochtigheidsgraad van de lucht en bodem , dat het nu bijna de grond uitspringt . Een timelapse maken met een camera  is misschien een idee , hoewel ik niet weet of dat kan 

Anyway  geniet er van  

Geplaatst:
Op 17-5-2021 om 09:34, Amrutten zei:

niet voortdurend (iedere dag) kijkt,  dan groeien ze.

Hier moet je juist alles de grond uit kijken, vooral met die koude aprilmaand.

Op 18-5-2021 om 15:00, Kleinfruitteler zei:

Planten groeien vooral 's nachts.

Wel opmerkelijk dat ze 's nacht onthouden waar dat licht vandaan komt zodat ze daar naartoe kunnen groeien. 😉

Een leuk artikel: Planten maken precieze berekeningen om de nacht te overleven (scientias.nl)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic