Jump to content

Asperge soep ,zonder de echte asperge smaak.

citroen

Recommended Posts

Ik maak geregeld asperge soep ,doch nooit heb ik er de echte asperge smaak van te pakken

Wat doe ik verkeerd

Ik heb geen vezels ( Ik schil ze goed )

De kleur is goed

Ik gebruik alleen asperges

Ik kook ze een half uur (Is dat te lang zodat de asperge smaak er uit gekookt wordt ? )

Echter de smaak is niet zoals ik ze al op Feesten gegeten heb

Yep. Schillen niet weggooien en daarmee je bouillon koken. Ik doe er ook altijd de kontjes bij. Dat kun je gerust een uurtje doen. Evt kip/groentebouillon erbij. Vervolgens zeven. Schillen en kontjes kunnen nu weg. (Of je maakt er papier van zoals@patrijs toch?!)

Boter in een andere pan smelten. Wat bloem erbij en meebakken voor de roux. Scheutje voor scheutje van je aspergewater erbij doen zodat je geen klontjes hebt.

Je kunt er wat slagroom mee roeren zodat je soep nóg romiger wordt. Je stukjes asperge erbij. Nog even zachtjes laten pruttelen en voila. Klaar is je overheerlijke soep. Serveren met evt gerookte zalm, zachtgekookt eitje, peterselie en/of bieslook. Een feestje in je mond en reken maar dat het naar asperges smaakt!

• Like 2
  • Thanks 1

Bedankt  , Volgende maal doe ik het op die manier 

Ook de roux had ik niet aangemaakt , om ze wat aan te dikken

Eigenaardig , ik had zoveel asperges dat ik de schillen weggedaan heb ,en van zuiver asperges de soep gemaakt .

Ge zou toch denken dat er in  asperges zelf meer smaak zit , dan in de schillen .

Misschien zijn de schillen taaier en mogen langer gekookt worden (1 uurtje)

Terwijl ik de asperges een half uur heb laten koken (vandaar dat de asperge smaak er misschien uitgekookt was) 

Edited by citroen

Zoals Mellie schrijft doe ik het ook, maar eigelijk met alle soep de schillen en anderen restjes en botten gaan weg zodra de boullion klaar is. Natuurlijk geen melk en vleesproducten samen, anders minimaal half a uur liefst langer tussen.

Met vissoep komt ook juist de smaak van de graten, staarten, koppen en zo wat je na boullion trekken weg doet. Hoewel de wangen en ogen voor anderen een delicatessen zijn. Maar zo kunnen we wel even door gaan met hoofden van geiten, schapen en ruderen. 

• Like 1