Lisa Geplaatst: 20 december 2011 Geplaatst: 20 december 2011 Nu de feestdagen weer voor de deur staan ben ik heel erg benieuwd naar jullie favoriete recepten voor deze periode.Ik heb dit jaar alleen gasten met oud en nieuw en heb geen idee wat ik dan ga maken, ook moet ik voor 2e Kerstdag een salade maken om mee te brengen naar m'n ouders' huis waar heel wat familie langskomt die dag. Dus inspiratie op dit gebied is voor mij (en wellicht ook voor anderen ) erg welkom. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
appelvrouw Geplaatst: 20 december 2011 Geplaatst: 20 december 2011 ja, hoe is het met iedereen zijn Kerstaardappeltjes? Want daar heb ik een recept voor: Was 500 gram jonge aardappelen in de schil, borstel ze af.Pel 15 tenen knoflook laat deze heel.Doe aardappelen en knoflook samen met 120 gram boter en 2 eetlepels water in een pan en zet op een laag vuur, laat een half uurtje sudderen. Schud de pan af en toe om vastplakken te voorkomen..voeg eventueel nog een eetlepel water toe.Eet met een salade van veldsla/radichio met een gesnipperd sjalotje en een honingmosterd vinaigrette..en stokbrood. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kamilla Geplaatst: 20 december 2011 Geplaatst: 20 december 2011 Eigenlijk heb ik niet zozeer speciale recepten voor de feestdagen. Het is vaak meer de tafelaankleding en het serveren dat het 'm doet. Verder zit er onder het "feestelijke laagje" gewoon degelijk gezond eten. Iets dat ik wel speciaal bak voor deze dagen, is een tulbandcake met een flinke schep roggemeel toegevoegd. Daar wordt hij nogal stevig van. Na het bakken gaat daar witte glazuur overheen met gesnipperde kokos. Dan lijken het besneeuwde gletsjers. Daar kan je dan weer kleine kaarsjes in steken. Zoiets kan je alleen in december maken. Quote
Nicolette Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 zag ergens een leuk plaatje van een kerstsalade voorbij komen. Dag dat het bij het onderwerp prettige kerst stond van de babbeltuin. kerstboom van salade dingen. Lekker als basis aardappel of huzaren salade gebruiken. Quote
Kamilla Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Ik heb ooit een schaal aardappelpuree gemaakt waar ik een dennetak in geplant had met kleine radijsjes als "kerstballetjes". Zo'n miniboompje in het eten zag er op tafel heel gezellig uit. Quote
Yola Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 ik was van plan om ree te maken, heb hier een ree van de jagers gekregen, twijfel nog tussen bout of rug, iemand een lekker recept? Quote
geedee Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Ik was nog wat inspiratie aan het zoeken op internet over het kerst-toetje, kwam deze tegen... Lijken mij een hoop Ohhhh's en Ahhhh's bij de kids (en misschien ook wel bij volwassenen) teweeg brengen ....maar ik zou niet weten hoe je het maakt; stond helaas geen maakbeschrijving bij Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.