Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond,

Een paar weken geleden hebben we een blauwe druivelaar gekocht bij ons lokale tuincentrum. Vandaag viel ons op dat de bladeren anders zijn die van andere druivelaars. De stamstructuur doet wel vermoeden dat het om een druif gaat, maar we hebben ernstige twijfels. Kan iemand ons van deze twijfel afhelpen?

16222301327865371159899574890430.jpg

1622230159368323373897994337442.jpg

Geplaatst:

Ik weet niet wat het wel is, maar dit is in iedergeval geen druivelaar.(of echt iets heel erg bijzonders maar dat bestaat zover ik weet niet)

Geplaatst:

Inderdaad, iets in de genre van een pruim, zou ik toch eens mee teruggaan en vragen waarom die als druif verkocht is . Indien een nieuwe pruimdruif variëteit ben ik ook wel geïnteresseerd 😁

Geplaatst:

Dankjullie voor de reacties. Terug gaan wordt lastig aangezien we en het kaartje niet meer hebben, en de plant al in de grond staat. Maar gelukkig zijn pruimen goed te pruimen, nu alleen even uitzoeken mbt de verzorging.

Geplaatst: (aangepast)

Misschien even kijken bij het tuincentrum welke pruim het kan zijn. Meestal verkopen ze zelfbestuivend spul bij de tuincentra. Maar toch wel fijn om het te weten. Ook hoe groot hij wordt.

Het kan ook een kersenboom zijn. Die bladeren hebben meer een puntje dan een pruimenblad.

De reden dat ik de kers noem: ik heb een wat oudere kers staan en een pruimenboom van een jaar oud, en de pruim vormt nu geen nieuw blad bij mij. De kers wel. Net als jouw boompje. Ik weet alleen niet of mijn pruimenboom zich normaal gedraagt 🙂 

Edit: pruim vervangen door pruimenboom. 

aangepast door fre3ke
Geplaatst: (aangepast)

Heeft het boompje wel gebloeid? Dan moet  je de kleine vruchtjes al kunnen zien zitten.

Zo niet, dan gebeurd dat komend(e) jaren.

Een kers kan overigens een flinke boom worden.

aangepast door Patrijs
Geplaatst:

Nee er zit nog niks aan. Ik ging er ook vanuit dat ik volgend jaar op zn vroegst vruchten zal krijgen. 

Maar wat zou jij doen met snoeien? Aangezien het dus niet zeker is waar we mee te maken hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...