Lagertha Geplaatst: 28 mei 2021 Geplaatst: 28 mei 2021 Goedenavond, Een paar weken geleden hebben we een blauwe druivelaar gekocht bij ons lokale tuincentrum. Vandaag viel ons op dat de bladeren anders zijn die van andere druivelaars. De stamstructuur doet wel vermoeden dat het om een druif gaat, maar we hebben ernstige twijfels. Kan iemand ons van deze twijfel afhelpen? Quote
Tobias Geplaatst: 28 mei 2021 Geplaatst: 28 mei 2021 Ik weet niet wat het wel is, maar dit is in iedergeval geen druivelaar.(of echt iets heel erg bijzonders maar dat bestaat zover ik weet niet) Quote
Patrijs Geplaatst: 28 mei 2021 Geplaatst: 28 mei 2021 (aangepast) Blad lijkt op pruim. Er is ook een determineer topic: Identificatie: wat voor plant, struik of boom is dit? #2 - Tuinvragen - Moestuin Forum 28 mei 2021 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 28 mei 2021 Geplaatst: 28 mei 2021 Lijkt inderdaad op een pruim. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
redzebra Geplaatst: 28 mei 2021 Geplaatst: 28 mei 2021 Inderdaad, iets in de genre van een pruim, zou ik toch eens mee teruggaan en vragen waarom die als druif verkocht is . Indien een nieuwe pruimdruif variëteit ben ik ook wel geïnteresseerd 😁. Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 mei 2021 Geplaatst: 28 mei 2021 Heb je het kaartje nog? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: 28 mei 2021 Geplaatst: 28 mei 2021 Heb je het labeltje nog?Staat er Vitis of Prunus? Edit: Appelvrouw was me net voor Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Bertus Geplaatst: 28 mei 2021 Geplaatst: 28 mei 2021 Voor een pas aangeschafte druivelaar is ie ook wel erg groot. Quote
Lagertha Geplaatst: 29 mei 2021 Auteur Geplaatst: 29 mei 2021 Dankjullie voor de reacties. Terug gaan wordt lastig aangezien we en het kaartje niet meer hebben, en de plant al in de grond staat. Maar gelukkig zijn pruimen goed te pruimen, nu alleen even uitzoeken mbt de verzorging. Quote
fre3ke Geplaatst: 29 mei 2021 Geplaatst: 29 mei 2021 (aangepast) Misschien even kijken bij het tuincentrum welke pruim het kan zijn. Meestal verkopen ze zelfbestuivend spul bij de tuincentra. Maar toch wel fijn om het te weten. Ook hoe groot hij wordt. Het kan ook een kersenboom zijn. Die bladeren hebben meer een puntje dan een pruimenblad. De reden dat ik de kers noem: ik heb een wat oudere kers staan en een pruimenboom van een jaar oud, en de pruim vormt nu geen nieuw blad bij mij. De kers wel. Net als jouw boompje. Ik weet alleen niet of mijn pruimenboom zich normaal gedraagt 🙂 Edit: pruim vervangen door pruimenboom. 29 mei 2021 aangepast door fre3ke Quote
Patrijs Geplaatst: 29 mei 2021 Geplaatst: 29 mei 2021 Je kan ook even naar de entplek kijken. Of het wel een goed boompje is en geen opschot van de onderstam. Quote De moestuin van Patrijs
Lagertha Geplaatst: 30 mei 2021 Auteur Geplaatst: 30 mei 2021 Ik ben een beginner met planten, dus ik weet niet wat ik van de entplekken kan maken. Wat kan jij over de foto's zeggen Patrijs? Quote
Patrijs Geplaatst: 30 mei 2021 Geplaatst: 30 mei 2021 Dat ziet er netjes uit. Je bent eigenaar van een geënt boompje. Nu even afwachten wat voor vrucht deze "druif" gaat geven. Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 30 mei 2021 Geplaatst: 30 mei 2021 Om @Patrijs aan te vullen, de ent is te zien op de eerste foto. De plek zo'n 10/15cm boven de grond. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Lagertha Geplaatst: 30 mei 2021 Auteur Geplaatst: 30 mei 2021 Mocht ons boompje fruit gaan geven, zal ik jullie inlichten 👌🏻 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 30 mei 2021 Geplaatst: 30 mei 2021 (aangepast) Heeft het boompje wel gebloeid? Dan moet je de kleine vruchtjes al kunnen zien zitten. Zo niet, dan gebeurd dat komend(e) jaren. Een kers kan overigens een flinke boom worden. 30 mei 2021 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
Lagertha Geplaatst: 30 mei 2021 Auteur Geplaatst: 30 mei 2021 Nee er zit nog niks aan. Ik ging er ook vanuit dat ik volgend jaar op zn vroegst vruchten zal krijgen. Maar wat zou jij doen met snoeien? Aangezien het dus niet zeker is waar we mee te maken hebben. Quote
Patrijs Geplaatst: 30 mei 2021 Geplaatst: 30 mei 2021 Ik zou deze even met goede foto's van blad en stam in het Determineer topic zetten. Daar kijken veel kenners. Als je dan weet wat je hebt kan je je plan trekken. Quote De moestuin van Patrijs
fre3ke Geplaatst: 30 mei 2021 Geplaatst: 30 mei 2021 Kers en pruim worden allebei in de zomer gesnoeid. Dus daarvoor is het niet zo erg dat je het nog niet weet. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.