Geplaatst: 25 december 201114 j Ben ik dan de enige, die helemaal 'vrij' is, deze kerstdagen? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 25 december 201114 j Ik ben ook ein-de-lijk vrij. Lekker leuke dingen doen Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 25 december 201114 j alleen morgen bezet met sociale verplichtingen. Verder heerlijk gezocht en geneust, hier , en gegooglet. ik zoek een verwarmde propagator. niet te klein, niet te groot. Heb zaden van ( hopelijk) lekkere tomaten-soortjes, paprika's enzo gezocht. Heerlijke dag gehad.
Geplaatst: 26 december 201114 j Gisteren huis vol, cadeautjes en eten veel eten.Pfff heb weer veel te veel gemaakt.Kunnen wel 3 dagen voor uit met alles wat over is. Ideaal zo'n propagatorJe hoeft helemaal niet zo'n dure te kopen. 30 a 40 euro dacht ik.Ik heb er ook een met verwarming en daarbij heb ik een thermostaat regelaar( koste iets van 7 euro) gekocht bij de gamma.Heb hem nu zo afgesteld dat hij rond de 22 gr. blijft.Paprika heb ik er o.a. in voor gezaaid.
Geplaatst: 26 december 201114 j O hier ook weer zoveel over, vanavond ons best maar doen maar dan met zijn tweetjes, visite was gisteren. Dus ook een rustige dag vandaag, fijne dag nog iedereen Jeanne
Geplaatst: 26 december 201114 j Gisteren met de schoonfamilie bij m'n schoonzusje en haar vriend gegeten. Volgens mij hadden ze het hele jaar voor deze dag gespaard want het was een 6 gangen diner. Van biefstuk met cranberry saus tot zelf geglaceerde beenham en als klapper 3 soorten zelfgemaakte toetjes, bessentrifle, frambozenbavarois en een hele lekkere taart waarvan ik het recept nog een keer moet vragen.Eigenlijk had ze nog twee soorten ijs liggen, maar aangezien iedereen na afloop naar huis gerold moest worden was dat niet meer nodig. Het was een zeer gezellige en geslaagde avond met ook nog eens hele leuke cadeaus, we zijn echt verwend gisteren. Ik heb twee kookboeken gekregen, eentje van Nigella Lawson en eentje over de originele Italiaanse keuken. Daarnaast hebben we nog een pizza oven voor vier personen gekregen (soort van gourmetten maar dan met pizza's ), twee chocolade kerstmannen en mijn vriend heeft een blu-ray gekregen en hij krijgt ook nog een LP maar die was niet op tijd binnengekomen.Oftewel volgend jaar weer doen . Vandaag wordt het ook weer gezellig en zal er vast ontzettend veel eten zijn (mijn moeder rekent altijd een halve rollade per persoon en geloof het of niet maar het gaat altijd bijna helemaal op). Met oud en nieuw heb ik drie gasten die komen eten en s'avonds komt er nog eens 7 man bij, dus ik ben druk bezig met allerlei lekkere hapjes uitzoeken en kijken wat ik voor het avondeten ga maken.
Geplaatst: 26 december 201114 j Gisteren mijn familie en schoonfamilie en één keer hier gehad. Dus vandaag hebben wij het heerlijk rustig. Is het eerste jaar dat wij genoeg ruimte hebben om iedereen hier te laten eten. Dus maar meteen gedaan.
Geplaatst: 26 december 201114 j Zaterdagmiddag is mijn vader komen logeren tot en met vanmiddag. We hebben op 24 december een uitgebreid diner gehad. Nu gewoon lekker nagenieten met een DVD-tje en een kaarsje erbij.
Geplaatst: 27 december 201114 j 1e kerstdag 16 man, 2e kerstdag 9.. het was super gezellig en druk maar nu is het heerlijk rustig. Kids slapen nog en we hoeven niet teveel vandaag.
Geplaatst: 27 december 201114 j 4-5 en 26 dec. gewerkt. 10, 6 en 12 man aan de dis.Vandaag dagje vrij en uitgeslapen tot 10, voor mij ongekend.Werken én met iedereen aan tafel. Het was echt geslaagd maar ben gebroken. Je ( ik ) merk echt wel dat het allemaal niet zo makkelijk meer gaat als toen ik jonger was.Vandaag, niets doen, voordat de werkweek weer begint, "alleen" achterstallige was wegwerken en opruimen
Geplaatst: 28 december 201114 j helemaal kapot van de feestdagen...ik heb maar liefst 12 uren achtereen geslapen! en dat is voor mij echt een absoluut unicum! we hadden de hele (directe) familie van mijn kant aan tafel. mijn 3 zussen en 3 (overgebleven, ik had er nog twee meer) broers plus aanhang én alle kleinkids zijn genoeg mensen!we hebben touwens afgesproken dat we voortaan weer iedereen iets laten maken...want 20 verschillende gerechten maken door één persoon is nét even te veel..pfffffffffwel hele leuke complimenten gehad, en dat is voor mij echt geweldig want ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n kok.ik heb heel veel uit eigen tuin bereid en enorm mijn best gedaan nu ben ik klaar...vandaag wat kliekjes gegeten en de afwas is godzijdank ook weer aan de kant.morgen en overmorgen weer aan het werk, daarna ben ik even vrij.tot eindjaar want dan heb ik weer veel gasten nieuwjaar eten we traditioneel met z'n allen zuurkool bij ons moeders daarna een hele maand rust! de eerste die van mijn familie jarig is ben ik zelf en das pas op 12 februari.en jawel...ook dan hebben we eters! dan maakt mijn man een grote pan macaroni.......
Geplaatst: 28 december 201114 j Auteur Alleen kerstavond de deur uit geweest om bij Joep zijn ouders te eten.Rest van de dagen NIETS. Heerlijk Met oud en nieuw ook NIETS. Heerlijk (sinterklaas en mijn verjaardag samen gevierd met mijn familie) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 31 december 201114 j Druk met me nwe tuin. Druk druk , moet ook rennen nu. Het is een zooitje daar. Natte pokkezooi. whahaha. Maar nog een week vakantie !!! jooooooo........
Geplaatst: 31 december 201114 j niet rustig daar dus ik ga zo naar de stad, traditioneel de kroeg in, hopelijk ben ik binnen twee uur terug vanavond het huis weer vol....het kan wel tot 4-5 uur vanacht uitlopen.of zal ik ze dit jaar eerder de deur uitschoppen... morgen bij Beppe zuurkool eten.daarna is eindelijk de drukte voorbij!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.