Teunboon Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 (aangepast) Afgelopen voorjaar hebben wij 5 kuub champost ondergebracht. Gevolg is dat we nu wekelijks soms kilo’s champignons uit de tuin vissen. Vrienden, familie en medetuinders worden ruimschoots voorzien, dus we zijn op zoek naar manieren om het overschot nuttig te gebruiken. Ik denk dat we inmiddels al een 20 kilo op de composthoop hebben gegooid, en dat vinden we zonde. er ligt inmiddels een aantal kilo in de vriezer, dat is voorlopig genoeg voor de macaroni en risotto. Maar we zijn op zoek naar andere methoden. ik heb al gelezen dat champignons zich prima laten drogen en in wekpotten tot een jaar goed blijven. Handig voor sauzen, als smaakmaker en in soep. ik ben benieuwd of de mensen hier nog andere bestemmingen weten. Ik had al gekeken naar Duxelles of pesto, maar het is mij onduidelijk hoe lang dat te bewaren is. Ik hoor graag of jullie nog leuke ideeën hebben. 4 juni 2021 aangepast door Teunboon Quote
Arja Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 Kraampje langs de weg. Drogen in de oven. In welke omgeving woon je, misschien zijn er hier mensen die ook graag wat komen halen. Quote
Mellie Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 Ik droog ze graag in schijfjes boven de verwarming op een theedoek. Duurt 2 dagen. Dan fijnmalen en als bouillon gebruiken en/of de stukken zo gebruiken en als gedroogde gewelde champignon gebruiken. (Alleen nooit zinloos wellen, want zinloos geweld is zonde) 1 Quote
fre3ke Geplaatst: 4 juni 2021 Geplaatst: 4 juni 2021 Champignonketchup maken. Is een soort smaakmaker voor soep etc. Je gooit een berg zout over plakjes champignons en na een paar dagen verwerk je het sap. Ik heb het recept in een boek, misschien is het ook online te vinden. Quote
redzebra Geplaatst: 5 juni 2021 Geplaatst: 5 juni 2021 champignonsoep heel lekker maak ik vaak 😀, toch raar, ook 5 kuub laten komen, normaal wordt die gesteriliseerd geen enkele champignon hier. Quote
jootje Geplaatst: 5 juni 2021 Geplaatst: 5 juni 2021 Wat lekker! Je zou toch haast wat champost laten komen. als je zoveel hebt...je hebt zelf al wat dingen bedacht, drogen is inderdaad erg lekker....en dan ook wat om te vermalen als bouillon/ smaakmaker..daar gaan ook wel wat champignons inzitten. en misschien is het een idee om wat te ruilen voor ander eetbaar spul? Misschien via hier, of een facebook groep? succes in ieder geval! Quote
rorror Geplaatst: 25 juni 2021 Geplaatst: 25 juni 2021 (aangepast) Sporen van de champions uitstrooien over je gazon. Heb je in het voorjaar ook wat te plukken Man van onderstaande video's had vorig jaar een 1 april grap uitgehaald en champions op zijn grasveld gelegd om te laten zien dat ze zomaar opkwamen. Jaar laten kwamen ze ook echt op door de sporen die uit de champions waren gekomen. 25 juni 2021 aangepast door rorror 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
redzebra Geplaatst: 25 juni 2021 Geplaatst: 25 juni 2021 😂, haha de grap is als je er voor gaat komt er bijna niks, en andersom .... 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.