Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:
Ik ga er vanavond wel een aantal zaaien, mocht het niet goed gaan, dan doe ik het opnieuw,maar als ik zie hoe goed mijn tomaatjes en paprika het doen, dan durf ik het wel aan. succes allemaal.

Je bent een beetje in de war Jeanne, je paprika had je al staan, daarom is 'ie ook groter! En hij ziet er super goed uit!

Geplaatst:

ha ha ja zaai, nu dan is Rantje de enige met behaarde plantjes. Ik hoop alleen dat ik vannacht niet ga dromen over paprika etc.

Geplaatst:

Rantje heeft gewoon met ander zaad gefraudeerd...

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Nee dit is duidelijk het verschil tussen hét winnende plantje en de losers En die haartjes helpen hem juist om lekker warm te blijven, is isolatie

Geplaatst:

Gisteravond vanuit het zaaibakje opgepot in ieder z'n eigen potje. Links de wedstrijd-aubergine en rechts een peper. Je ziet dus dat beide zaailingen gladde kiemblaadjes hebben. Die van de aubergine ietsje minder spits. Overigens heb ik in dit topic teruggezocht. Jorg heeft 19-02 gepost met een foto, waar hij er nog eens op wijst wat de verschillen zijn. Ook duidelijk zichtbaar dus.

De mijne

Beide gezaaid : 22 febr; zowel pepers, paprika's en de wedstrijd aubergine

opgepot : 10 maart.

Ik broes 2x per dag met lauw water.

dscn432779981331450937.JPG

Geplaatst:

Nu, ik ben bij gekomen van al de commotie gisteravond, heb er gelukkig niet van gedroomd, maar ik heb ze dus gewoon verwisseld,laat me duidelijker zijn ik heb de etiketten op de verkeerde potjes gedaan, dus ik was een aubergine aan het vertroetelen terwijl het paprika was. onder de lamp, in de kamer, weer onder de lamp en nu zit ik met 2 kleine aubergine plantjes, terwijl de paprika het goed doet ha ha. Maar ja paprika lust ik in ieder geval. maar ieder succes hoor,gun het iedereen

Geplaatst:

zonet de eerst aubergine die gekiemd was gepoot. Ik heb er wat via de deno-methode laten ontkiemen en een paar zaden zo gepoot. Ben benieuwd. Het is voor het eerst dat ik een aubergine probeer te kweken en voor het eerst dat ik iets via de deno-methode heb laten ontkiemen.

Geplaatst:

Ik heb vandaag binnen op de vensterbank de aubergine gezaaid die voor buiten bestemd is.....(2 paarden in de strijd gooien )

Geplaatst:

Even een update van de eerste kandidaat voor de titel (gezaaid op 4 jan. en gewoon in een potje voor het raam op het zuidwesten gezet). Rechts ervan staat het potje met de andere twee die ik heb gezaaid eind februari.

p105019858781331573011.JPG

Met drie plantjes in de race zal er vast een winnaar uitkomen.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:

@ Lisa ? 4 januari gezaaid ?? echt ? Dan is dat ding toch heel niet zo ielig pielig opgegroeid he ? mooi hoor !

Geplaatst:
Nu, ik ben bij gekomen van al de commotie gisteravond

haha Jeanne ik heb het allemaal gelezen..wat een grap..het had mij ook kunnen overkomen hoor! Gelukkig heb je mooie plantjes

Mijn winnaar is klein maar fijn, hij gaat straks in een hele hoge pot, want hij geeft de langste aubergines

img431370651331576510.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Heh ... ja ..hoor Appelvrouw..... Ga jij de boel opnieuw weer ingewikkeld maken ??

Duidelijk te zien dus dat jouw aubergine - kiemblaadjes dus behaard zijn. En dat hooooort !!! niet !

opnieuw zaaien maar

Hij staat trouwens helemaal scheef in dat knollenveld van jou. Die weet nog niet waar die heen moet...

Geplaatst:
Hij staat trouwens helemaal scheef in dat knollenveld van jou. Die weet nog niet waar die heen moet...

Hij groeit scheef omdat de vruchten aan die kant straks zo lang en zwaar zijn..dan knakt ie niet

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

zal ik dan maar de winnaar even showen?

afbeelding-07277651331572810.jpg

Geplaatst:

pfft die van mij moet nog ontkiemen.. maar die gaat vast winnen

Geplaatst:

Hé Sannie die van jou heeft ook haartjes!!!!

Geplaatst:

..........

Ow...de aubergine!!

Geplaatst:
Hé Sannie die van jou heeft ook haartjes!!!!

dat is toch goed?

ik heb net terug gelezen en raakte even de weg kwijt

ik heb 2 soorten paprika en daar zijn de kiemblaadjes een stuk puntiger dat de aubergine, dus ik neem aan dat het allemaal klopt...

Geplaatst:

Ha ha, zal wel goed zijn,als ze niet puntig zijn,maar je moet het niet aan mij vragen [zie mijn fout]

Geplaatst:

als er strak groene ronde dingen aan hangen of kleine rode puntige dingen was het vast geen aubergine zaadjes

Geplaatst:
Duidelijk te zien dus dat jouw aubergine - kiemblaadjes dus behaard zijn. En dat hooooort !!! niet !

Die van mij krijgt stekeltjes (echt waar - op het blad)

Geplaatst:

Ik zit nog steeds op het eerste echte blaadje te wachten. Denk dat het hier niet warm genoeg is.

Afgelopen zondag mochten ze even naar buiten in de tunnel. Daar was het lekker warm en zo veel licht hadden ze nog niet eerder gezien.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic