Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple 2012


LucV

Aanbevolen berichten

Heb net even de Wedstrijdaubergine, mijn gewone auberginezaad en een zaadje van mijn paprika naast elkaar gelegd. Weinig verschil... Toch denk ik dat ik echt wel een aubergine heb gezaaid. Het blijft dus nog even afwachten. Van der week ga ik nog eens zaaien. Dat is dan ook het volgens de handleidingen juiste tijdstip voor buitenteelt.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een heerlijke verwarring !

 

ik had het er een pagina of 2 terug ook al over. Het is de verwarring rondom 1 foto van Randje. Die foto liet behaard blad zien ( redelijk rondgevormd blad ) En ik dacht dat dat kiemblaadjes waren . Waren het dus niet. De kiembladen van de aubergine zijn glad, net als de peper en de paprika. Het kiemblad van de aubergine is iets ronder ( maar nog steeds wel puntig te noemen ) dan bij de peper en de paprika.

 

De 1e echte blaadjes zijn niet meer te verwarren met die van de peper en de paprika. De Aubergine heeft haartjes , is rond , en na een week ofzo ook iets paarsig vleugje.

 

dames dames. Dat ik dat nu hier ga posten , als totale niet weter en totale paprika en peper noob !! schaaaamt u !

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb nooit erder nog paprika, nog peper, nog aubergines gezaaid... En verder dan een kiemblaadje is het hier nog niet. Zo warm is het hier niet... Was al blij met de Deno-tip op de modem in de meterkast. Anders had ik waarschijnlijk nog niet eens een kiemblaadje Misschien had ik toch in januari moeten beginnen. Toen stond de verwarming heel veel aan en was het lekker warm op de vensterbank. Was alleen bang voor sprietjes i.v.m. te weinig licht.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nu weet ik het helemaal niet meer Bit, en geedee dat kan niet, toen Luc ze opstuurde heb ik ze gelijk apart gelegd en s'avonds gezaaid, de 2 paprika's kwamen uit een zakje die ik zelf gekocht heb. en 2 dagen daarna gezaaid. die zaten nog in mijn zaadjes trommel. Maar al met al, heb ze vanavond dus gelijk opnieuw gezaaid, morgen een foto van de zaadjes van de aubergine,of peper ,of paprika,en wat er aan mijn [aubergine] komt dat wordt een verassing. raak helemaal confuus door deze geheimzinnige zaadjes ha ha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft dezelfde zaadjes ontvangen. Zover ik het kan zien zitten daar geen ander soortige zaadjes tussen. De kans is erg klein dat er toch een peperzaadje tussen de aubergine zaadjes zat, oftwel dan zou iedereen peperzaadjes moeten hebben doordat de zaadveredelaar een foutje heeft gemaakt. Of iemand speelt hier een leuk wedstrijd spelletje

 

De zaadjes zien er zo uit:

1003201260617421331411800.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

,en wat er aan mijn [aubergine] komt dat wordt een verrassing. raak helemaal confuus door deze geheimzinnige zaadjes ha ha.

 

Ben er wel benieuwd naar...misschien wel een heeeeeeeele lange aubergine zonder haartjes

 

of een auberginekleurige paprika??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het er een pagina of 2 terug ook al over. Het is de verwarring rondom 1 foto van Randje. Die foto liet behaard blad zien ( redelijk rondgevormd blad ) En ik dacht dat dat kiemblaadjes waren . Waren het dus niet.

Ja ja, geef mij maar weer de schuld

Maar je hebt niet goed gelezen want dat zijn wel degelijk de kiemblaadjes

 

de kiembladen van de aubergine zijn glad, net als de peper en de paprika. Het kiemblad van de aubergine is iets ronder ( maar nog steeds wel puntig te noemen ) dan bij de peper en de paprika.

De kiembladeren van de aubergines die ik heb, 3 soorten zijn iets ronder dan de peper en paprika's. Die zijn wat puntiger... Maar toch duidelijk verschil te zien hoor.
Jeanne ik ben nu ook wel benieuwd naar je twee andere planten, lijken die niet een beetje op aubergine?

 

Ik wéét waar het 'm in zit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

hobby-02231941331413557.jpg

 

 

 

 

Nu dit zijn dus de aubergine zaadjes, jullie zien dat er potgrond bij zit, want ik had ze allemaal uitgestrooid op de aanrecht, en daarna weer terug gedaan in het zakje maar van het planten van het zaadje zat er nog potgrond aan mijn hand en die is mee in het zakje gegaan. Vandaar dat ik alles zeker weet. en Luc spelen we dan wie is de mol????

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

hehhhh hehhhhh ....... WE ZIJN ER UIT !!!

Je hebt gewoon het potje voor de foto verwisseld. ( of gezegd tegen je man : ' Henk , maak jij even een foto van de aubergine voor het forum vanavond ! " .... enne .. jah. wat weet die man nou voor verschil )

 

Je laat ons schrikken jeanne !

Je hebt aubergine's ! ( en ik ook trouwens )

en je hebt een mooie grote peper. of paprika !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er wel uit hoor, je hebt het gewoon verwisseld...komt vast door de wedstrijd stress.

 

Maar je had toch 2 soorten paprika's? Dan zou ik beide opnieuw zaaien want daar heb je er nu maar eentje van. En er is niet te zeggen welke...

 

Overigens heb ik als enige behaarde kiembladeren, maakt dus duidelijk dat ik de winnende plant heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Jorg changed the title to Teeltwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple 2012
  • Jorg unpinned this topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...