Paprikaplantje Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 Help! Mijn aardbeienplanten worden volledig opgegeten door rupsen… ze zitten echt óveral! Hoe kom ik hier vanaf? Iemand enig idee? Quote
acpronk Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 Je zou ze met de hand weg kunnen halen, of proberen sluipwespen proberen te lokken. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 17 juni 2021 Geplaatst: 17 juni 2021 Nestkastjes voor mezen helpen tegen rupsen. En nog een mosterd opmerking, vroeg fijn net of gaas aanbrengen tegen de vlinders. Quote De moestuin van Patrijs
speets Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 Je kunt ook kiezen voor vlinders in plaats van aardbeien 😉 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
RobO Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 sorry, vloeken in de kerk, ik zou bij zo'n plaag spuiten met spruzit Quote
Paprikaplantje Geplaatst: 18 juni 2021 Auteur Geplaatst: 18 juni 2021 Ze zitten nu ook op m’n framboos 😭 Zag dat er ook allemaal vliegjes bij zitten… die hangen bij de aarde en vliegen/springen eromheen. Ik word nu echt een beetje simpel… Quote
rorror Geplaatst: 18 juni 2021 Geplaatst: 18 juni 2021 Dat laatste zijn rouwvarenvliegjes. Vaak is dat een teken dat de grond te nat blijft. Helaas is het zo, dat iedereen last heeft van insecten en plagen. En dat is iets dat je in de eerste jaren leert hoe je daar mee om moet gaan, en hoe en wanneer te handelen. Laat je niet ontmoedigen. Dagelijks even controleren en pletten die boel. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
BLONDIE Geplaatst: 2 juli 2021 Geplaatst: 2 juli 2021 (aangepast) Ik zou ze voor dit jaar gewoon afschrijven 💀 Op 17-6-2021 om 18:35, Paprikaplantje zei: Mijn aardbeienplanten worden volledig opgegeten door rupsen… ze zitten echt óveral! Komt er een ziekte in zoals spint, meeldauw, luis dan is het beter om de plant 2 cm boven het hart af te snijden en al het blad en beginnende uitlopers weg te gooien. Gooi dit in de biobak en niet op de composthoop. Dan blijft U bezig met de ziektes. Dit is ook een mooie manier van biologisch werken. Doe dit niet meer na 10 augustus. Dan verstoort U de bloemaanleg voor het volgende seizoen. https://www.kweduivenvoorden.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=9 5. Mag ik na de oogst van 1x dragers het blad afsnijden? Ja, maar niet lager dan 5 cm boven de grond en niet na 15 augustus. Gooi het blad in een biobak en niet op de composthoop. Als er ziektes in zitten dan houdt je die in stand. ******************************************************* Op 12-7-2012 om 20:19, Borsalino zei: Na oogst gaat hier al het blad eraf van de 1 maaldragers, eventuele uitlopers mogen eraan blijven. Als je die vandoen hebt! Zo verwijder je oud blad, ziek blad en eventuele insecten en eitjes! Rot blad liggend op de aarde kan je zo ook meteen mee verwijderen, eventueel de aarde een beetje proper maken = licht harken. Je kan ook als het nodig is wat licht bijvoeden! Na 1.5 week is er volop nieuw blad. 2 juli 2021 aangepast door BLONDIE Quote
rorror Geplaatst: 2 juli 2021 Geplaatst: 2 juli 2021 22 minuten geleden, BLONDIE zei: Komt er een ziekte in zoals spint, meeldauw, luis dan is het beter om de plant 2 cm boven het hart af te snijden en al het blad en beginnende uitlopers weg te gooien Spint, meeldauw, en luis. Zijn geen ziektes. Maar snap de woordkeus. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.