Geplaatst: 22 uren geleden22 u De suzuki zat begin deze maand dus al in de honingbessen, en vermoedelijk zijn deze ook gesignaleerd in de aardbeien. Had maandag aardbeien geoogst, en dinsdag was een kleine 20% van die aardbeien plotseling zacht (sponzig) geworden. Dat duidt dus op de fruitvlieg. Maar had ze niet open gesneden om ook in de aardbeien te zoeken. De eerste frambozen rijpen net, maar op 2 na waren die van maandag geoogst op dinsdag al beschimmeld. Dus hier vermoedelijk ook.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ik zal eens gaan kijken bij mijn frambozen. In de aardbeien heb ik nu geen last maar in de frambozen was het eind vorig jaar wel raak en waren er veel aangetast waar larven in zaten. Dit jaar heb ik zo'n val van Rootsum opgehangen met Dros attract. 3 weken terug opgehangen in de buurt van de frambozen en pruimen. Zat vorige week helemaal vol vliegen, maar dat waren geen fruitvliegen maar veel grotere vliegen. Misschien nog wat meer vallen ophangen om te kijken af ik hele erge schade kan voorkomen.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Kunnen de mensen die last hebben van die suzuki fruitvlieg op het kleinfruit geen net gebruiken? Ik gebruik er zelf tegen de vogels maar die is zo fijnmazig dat er ook geen muggen door kunnen
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik gebruik van die organza zakjes, had er dinsdag een aantal bij wat mooie trossen aardbeien gedaan.Gebruik ze ook bij druiven en af en toe pruimen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.