weasel Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 Zo ik dacht zal hier ook al maar een post beginnen ook al heb ik nog geen foto's van mijn tuintje. zal voor het voorjaar zijn. Ik ben wel benieuwd naar mijn eerste moestuinseizoen. Heb al een hoop zaken uitgezocht om te planten en soms denk ik dat ik te ambitieus ben en te veel wil doen, maar ik wil gewoon zoveel mogelijk uit proberen. Hieronder een opsomming van de gewassen die ikwil telen (Is nog niet compleet, mis nog koolgewassen,kruiden, etc). Vruchtgewassen: Tomaat TirenoTomaat AusonioTomaat Pink WonderTomaat HomesteadTomaat TropicalMais Tasty Sweet TrophyPompoen Uchiki KuriPompoen CobnutAugurk StimoraKomkommer SonjaCourgette green tiger Peulvruchten: Groene bonen PreludeSnijboon HeldaPronkboon BoerentenenDoperwt VadaBoterboon Boterkoning Wortelgewassen: Koolraap Engelse Gele RoodkopKnolselder DiamantWortel MokumBieten BolivarPrei HilariStengelui IshikuraAjuin ExhibitionZaaiui Lange rode van FlorenceRadijs AnnabelRapen Purple Crown Bladgewassen: Groene Selder PascalSleder Mammoth RozeBladpeterselie Italian GiantKervel Fijne KrulKropsla VeroniqueKropsla Dikke BlondeIjsbergsla TemplinKnolvenkel RondoRucola SylvettaSnijbiet Rainbow MixSpinazi RenegadeSpinazi WinterreuzenAndijvi Lindo Aardappelen: Corne De GatteCorridaFrescoLady Christl Aardbeien: Vima rina (doordrager)Ostara (doordrager)SusyKorona Is al een hele waslijst maar ik zie er wel naar uit en wat niet lukt lukt niet, maar dan leer ik er wel van.
jeanne-heijmans Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 zo dat is echt ook heel veel, heb je zoveel ruimte of heb ik daar over heen gelezen> in ieder geval succes
weasel Geplaatst: 2 januari 2012 Auteur Geplaatst: 2 januari 2012 @ jeanne: - Ik heb 189m² voor de groenten + aardappelen (31.5m² per vak ) - 4 bedden voor aarbeien is telkens 5.25m² - 3m² voor rabarber - 4m² voor aardperen, kruiden- 7m² voor frambozen dit is allemaal zonder de paden mee te rekenen.
jeanne-heijmans Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 [zucht] zou willen dat ik meer ruimte had, maar ja altijd baas boven baas ha ha
Rantje Geplaatst: 2 januari 2012 Geplaatst: 2 januari 2012 Hier ook een *zucht* Mijn lijst is dus nog langer maar m'n tuin niet echt...is 10 m2 Staan wel leuke dingen tussen hoor! Niet alles komt me bekend voor maar ga steeds meer herkennen! Succes! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
weasel Geplaatst: 4 januari 2012 Auteur Geplaatst: 4 januari 2012 Zo de prei is gezaaid nu hopen dat hij goed zal groeien
weasel Geplaatst: 8 januari 2012 Auteur Geplaatst: 8 januari 2012 weet iemand of het normaal is dat mijn prei nu al begint op te komen of gaat het te snel en zo ja wa kan ik doen om het te vertragen?
heidike_21 Geplaatst: 8 januari 2012 Geplaatst: 8 januari 2012 @Rantje , de mijne is nog korter .Gelukkig heb ik toch een deel bijgekregen voor mijn aardbeien .Ik ben van ziens aardbeien te gaan verkopen en moet zeker genoeg plaats hebben he .Waar zeuren en zagen toch allemaal niet goed voor is http://axelsmoestuin.weebly.com/
Aanbevolen berichten