Ellen1 Geplaatst: 30 juni 2021 Geplaatst: 30 juni 2021 Is er iemand die een paar uitjes kan missen? Uiteraard tegen vergoeding. Quote
Jane Doe Geplaatst: 30 juni 2021 Geplaatst: 30 juni 2021 Die heb ik wel voor je, moet ze alleen even laten uitgroeien en kan ze dan verzenden. Quote
Flup Geplaatst: 1 juli 2021 Geplaatst: 1 juli 2021 Heb ze hier ook, dus lukt het niet bij Jane Doe, dan wil ik ook wel opsturen. Hier gaan ze definitief uit de tuin (heb rode en witte), ik doe er niks mee namelijk. Quote
Jane Doe Geplaatst: 1 juli 2021 Geplaatst: 1 juli 2021 (aangepast) Rode en witte egyptische uien Flup? Ken de rode niet, die zou ik wel willen. Ik heb de witte dan, geen rood bij dacht dat er maar een soort was? Kan ze oogsten zodra ze zijn uitgegroeid, dan zijn ze ook goed te versturen. Bij aankomst poten en zodra ze wortelen genieten. 1 juli 2021 aangepast door Jane Doe Quote
Arja Geplaatst: 1 juli 2021 Geplaatst: 1 juli 2021 (aangepast) Ohh die lijkt me ook leuk om te kweken, ben gek op allerlei uiensoorten. Zou ik die ook mogen? Ruil of onkostenvergoeding of iets dergelijks? 1 juli 2021 aangepast door Arja Quote
Ellen1 Geplaatst: 1 juli 2021 Auteur Geplaatst: 1 juli 2021 Rode wil ik ook wel. Ik stuur een PB. Quote
Jane Doe Geplaatst: 1 juli 2021 Geplaatst: 1 juli 2021 Arja wil je dat ik je wat stuur? De normale witte heb ik, wist niet eens dat er een rode was jij? Quote
Flup Geplaatst: 2 juli 2021 Geplaatst: 2 juli 2021 Mijn rode egyptische ui ziet er zo uit: En de normale ziet er zo uit: Heb ze niet als aparte soorten gekocht of gekregen, dus het kan ook gewoon een mutatie zijn, ik weet het niet. 1 Quote
Jane Doe Geplaatst: 2 juli 2021 Geplaatst: 2 juli 2021 Ow wat mooi, mogen we alle (schrijf alle met de bedoeling van dit topic 😉) wat van die rode 😲 Quote
Flup Geplaatst: 3 juli 2021 Geplaatst: 3 juli 2021 Jahoor, stuur maar een pb door met adresgegevens. Quote
Jane Doe Geplaatst: 19 juli 2021 Geplaatst: 19 juli 2021 Ellen heb je al Egyptische uitjes gekregen, zo niet stuur dan even je adres per pb. Dan kan ik je wat sturen, moest ze te vroeg oogsten maar zit wel wat moois voor je bij. Quote
Jane Doe Geplaatst: 20 juli 2021 Geplaatst: 20 juli 2021 (aangepast) Gelezen en pben er op los, komen je kant op veel plezier met de etage uien zoals ze hier heten. Edit Flup zitten hier ook wel roden bij, maar niet zo mooi als die van jou en alleen de kleintjes. De grote zijn groen of bruinachtig na ja het velletje dan zoals bij uien. 20 juli 2021 aangepast door Jane Doe Quote
Flup Geplaatst: 22 juli 2021 Geplaatst: 22 juli 2021 De uitjes heb ik geoogst en drogen al een kleine week. Gaan komende week op de post. Quote
fre3ke Geplaatst: 23 juli 2021 Geplaatst: 23 juli 2021 Kan ik ook zo'n uitje bemachtigen? Als ruil heb ik nog allerlei kruidenzaden, en bloemenzaden of groenbemester. Quote
Jane Doe Geplaatst: 23 juli 2021 Geplaatst: 23 juli 2021 Fre3ke ik kan je wat sturen als ik nog wat kan vinden die zich verstopt hebben, maar kan je niks beloven. 1 Quote
Swa Geplaatst: 23 juli 2021 Geplaatst: 23 juli 2021 Gisteren bij de lokale plantenboer een paar potten Egyptische ui zien staan. 5-tal euro als ik me goed herinner voor een mooi exemplaar. Ze beginnen me daar echt positief te verwonderen in die winkel. Quote
Flup Geplaatst: 23 juli 2021 Geplaatst: 23 juli 2021 Natuurlijk @fre3ke. Stuur maar een pb met je adres en ik verstuur jou ook wat uien. Hoef er niks voor terug, heb er genoeg. Quote
Jane Doe Geplaatst: 23 juli 2021 Geplaatst: 23 juli 2021 Flup kun jij wel in envolop posten? Kon niet eens de uitjes op de post doen, alleen documenten en alles anders zoals producten alleen per pakket vanaf 9 euro. Nu moet ik toch even de grens over, hopelijk is dat nog haalbaar nu nl hoog risico gebied is. Zondag maar even snel posten, morgen ben ik onderweg voor de tunnel. Quote
Swa Geplaatst: 24 juli 2021 Geplaatst: 24 juli 2021 @Jane Doe Bedoel je dat het duur is? Ik heb geen idee eigenlijk wat die moeten kosten in plantformaat. Was een vrij grote pot met een mooie plant en uitjes bovenaan. Was me nooit eerder opgevallen dat ze te koop stonden. Bij een aantal online winkels kost het 50 cents to 1 euro voor één uitje dat je dan nog moet opkweken. Uiteraard geef ik ook de voorkeur aan uitwisselen, veeeel leuker. Quote
Flup Geplaatst: 25 juli 2021 Geplaatst: 25 juli 2021 On 7/24/2021 at 1:05 AM, Jane Doe said: Flup kun jij wel in envolop posten? Kon niet eens de uitjes op de post doen, alleen documenten en alles anders zoals producten alleen per pakket vanaf 9 euro. Nu moet ik toch even de grens over, hopelijk is dat nog haalbaar nu nl hoog risico gebied is. Zondag maar even snel posten, morgen ben ik onderweg voor de tunnel. Ik doe de uitjes in een bubbeltjesenvelop, die heb ik nog wel. Dat lukt altijd wel. En iedereen krijgt genoeg uitjes, dus als er eentje onverhoopt toch beschadigd wordt, dan is dat geen ramp. Gaat maandag op de bus. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.