Goudsbloempje2 Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 Ik heb ze ook ontvangen @Flupheel erg bedankt! Ik ben ook op zoek naar kweektips en heb wat specifieke vragen: Kunnen / moeten ze nu gelijk geplant worden? of kan in het voorjaar ook nog? Zon? Of is schaduw ook ok? Ik las ergens dat ze ook goed in pot groeien. Ik wil zowel pot als volle grond proberen. Hoeveel kunnen er in een pot met ongeveer 20cm diameter? En wat is de plant afstand in volle grond? Ik las ergens 20x30 maar op de foto’s die ik zie lijken ze veel dichter op elkaar te staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 Ik persoonlijk doe ze eerst in potten en dan als ze groot genoeg zijn op hun vaste plaats, de aardbeien zijn met de uien naar de keukentuin verhuisd. Die van Flup blijven apart in de kas, zodat ik gied de versschillen kan ontdekken. Voor me gevoel zagen ze er roder uit en zaten geen groene tussen. Die ik heb zijn alleen de kleine een beetje rood, maar al snel groen. Uitjes doe ik niet zo diep poten, maar de grote doe ik wel dieper. Eigelijk kun je niet snel wat fout doen, zijn dankbare uitjes die hun weg weten te vinden. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 Ik heb ze na ontvangst direct geplant. Misschien te ondiep, ik heb het tuitje net onder de oppervlakte gezet, geloof ik. In de vollegrond op ongeveer 15 cm afstand van elkaar. Ik denk wel dat ik dat heb opgezocht, de plantafstand. Maar het is twee weken geleden, ik weet het niet zeker meer. De meeste zijn nu al ver boven de grond. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 Ik heb ook wat ontvangen, ben alleen nog niet thuis geweest.Ze moeten nog deze zomer of herfst geplant worden, voor dat ze uitdrogen. De winter moeten ze onder normale omstandigheden gewoon doorkomen.Planten zoals plantuitjes lijkt me. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted August 19, 2021 Share Posted August 19, 2021 Gewoon in de volle grond planten, de winters overleven ze wel. Zelfs de strenge winter van dit jaar (hier met temperaturen van -20 graden) hebben ze probleemloos overleefd. Fijn dat de uitjes goed zijn aangekomen! 2 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted August 19, 2021 Share Posted August 19, 2021 Hier zijn ze vandaag ook ontvangen en zitten ze al in de grond. Bedankt 😃 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 Sorry, beetje late reactie. Vrijdag terug gekomen van midweekje weg. Had in de PostNL app gezien dat ze woensdag binnen waren gekomen.Vrijdag de envelop open gemaakt, en zag dat enkele al wortels kregen. Die vrijdag dus geplant. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sint Posted August 25, 2021 Share Posted August 25, 2021 O deze ben ik ook al lang naar op zoek, zou ik er ook nog kunnen krijgen of ben ik te laat. Ben pas vandaag lid geworden dus ben nog niet zo op de hoogte hoe het allemaal gaat hier. Wel erg enthousiast. Gr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted August 26, 2021 Share Posted August 26, 2021 Mijn egyptische uien zijn op, heb nu niks meer om te ruilen of weg te geven. Volgend jaar weer, als alles net zo groeit als normaal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 26, 2021 Share Posted August 26, 2021 Flup blijft aan de gang 😉 Volgend jaar kunnen we Flup ontlasten en meer versturen. Wisten jullie trouwens dat er 4 of 5 soorten zijn? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 De uien zijn goed opgekomen, nogmaals bedankt, ik had ze in potjes gezet omdat ik nog geen definitieve plaats had maar daar gaan ze een van de komende weken naartoe. Het vierde potje is ondertussen ook weggeven voor een andere geïnteresseerde. Jouw uien gaan de halve wereld rond gaan 😄. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted April 6, 2022 Share Posted April 6, 2022 Ze doen het hier goed! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted July 25, 2023 Share Posted July 25, 2023 Bij mij zijn ze allemaal uitgevallen door uienvlieg of iets dergelijks. Alleen een exemplaar in pot heeft het overleefd en heeft nu drie kleine uitjes gegeven. Ik ga het daarmee gewoon opnieuw proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted July 25, 2023 Share Posted July 25, 2023 Ik heb hier nog genoeg @fre3ke, dus mocht je nog meer willen hebben, stuur dan maar een pb met je adres. Ik stuur dan weer wat op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted July 25, 2023 Share Posted July 25, 2023 Heel erg bedankt voor het aanbod @Flup. Voor nu nog even niet. Ik heb weinig plaats. Ook omdat ze weer zonder bescherming komen te staan, kijk ik eerst hoe deze het gaan doen op een vers perceel. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts