acpronk Posted July 25, 2021 Share Posted July 25, 2021 Afgelopen najaar heb ik wat uitjes bij Vreeken (in de winkel) gekocht, 20 stuks. Was een beetje laat met planten (voorjaar geloof ik), dus deels al verdroogd, enkele hebben het overleefd. Geen idee welke kleur dat is. Iemand anders ze bij Vreeken gekocht? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted July 26, 2021 Share Posted July 26, 2021 Dat had ik ook, maar alleen documenten mogen in envolop verstuurd worden. Een handje vol uitjes voeld niet aan als documenten. Met vertraging lossen we het op, even de grens over zit er helaas niet in nl,is hoog risico gebied. Dus moet Loraine vragen, pfff wat een gedoe balen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted July 26, 2021 Share Posted July 26, 2021 Bijzonder, ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. We gaan het zien hoe de uitjes aankomen. Mocht het niet lukken, dan stuur ik ze opnieuw, heb genoeg uitjes staan hier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted July 26, 2021 Share Posted July 26, 2021 (edited) Ik krijg uitjes van Flup en ik ga regelmatig de grens over naar NL dus als Flup veel uitjes heeft, kan ik een deel in NL versturen aan ?? (heb niet gevolgd wie ze wil hebben) Edited July 26, 2021 by fre3ke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted July 26, 2021 Share Posted July 26, 2021 (edited) Ik ook niet Flup, maar is vanaf begin dit jaar die nieuwe regels. Normaal ging ik ook even snel de grens over en nam dan meteen boodschapjes mee. Maar die gok kan ik nu niet wagen, risico is te groot en ivm mijn werk en van manlief en natuurlijk dat we ook nog zonenman hebben. Is gewoon piep, Loraine gaat pas over 2 weekjes weer naar nl voor werk en kindjes. Die hebben nu zomervakantie en zijn lekker 3 weekjes bij mama. Dus kan ze weer mooi even uitpakken en luchten, dan weer net voor versturen verpakken en meegeven. Ben bang dat jullie sneller zijn dan ik. Edited July 26, 2021 by Jane Doe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted July 29, 2021 Share Posted July 29, 2021 Ik heb net negen rode uitjes, die ik van Flup heb ontvangen, in de vollegrond gezet. Nog eens negen gaan in pot. De rest bewaar als reserve. Eentje heb ik gelijk opgegeten, het zijn lekkere uitjes met een lekkere nasmaak ook. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted July 29, 2021 Share Posted July 29, 2021 Hier ook goed aangekomen, zodra ik kan post ik ze. Moet ze hier ook even in potten tijdelijk onderbrengen, wegens piekser mag ik niet meer dan nodig. En moet mijn grote en kleine manneken verzorgen. Flup die van jou zijn echt mooi rood heel apart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted July 31, 2021 Share Posted July 31, 2021 Kan op en neer, zo lang men niet 24 uur blijft is retour geen probleem. Dus morgen rij ik even de grens over, om je uitjes te posten Ellen. Laat even weten als ze goed zijn aangekomen, nu even uitzoeken hoeveel postzegels op heb nog een paar nl zegels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted August 1, 2021 Share Posted August 1, 2021 @Jane Doe Ellen heeft ook uitjes gekregen en die zijn aangekomen. Heb overigens meer Egyptische ui voor de liefhebbers die ik kan versturen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted August 1, 2021 Share Posted August 1, 2021 @Flup kan ik dan ook wat uitjes krijgen?Verder regelen we het via PB Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted August 1, 2021 Share Posted August 1, 2021 Als er nog over zijn, heb ik ook interesse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted August 1, 2021 Share Posted August 1, 2021 Prima, heb nog genoeg. Stuur maar een pb met het adres, dan verstuur ik de uitjes aankomende week. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted August 1, 2021 Share Posted August 1, 2021 Mag ik ook? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goudsbloempje2 Posted August 1, 2021 Share Posted August 1, 2021 Als je er genoeg hebt zou ik er ook graag een paar willen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted August 3, 2021 Share Posted August 3, 2021 Heb nog genoeg, dus wie nog wil, kan een pb sturen met de adresgegevens. Het regent nu wel flink, dus wat ik nu pluk, laat ik eerst nog een paar dagen drogen, voordat het op de post gaat. Dit om schimmelvorming te voorkomen. 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 7, 2021 Share Posted August 7, 2021 Gelukkig is van Ellen goed aangekomen, operatie Egyptische uien versturen gelukt wat een belevenis. Vindt het zo leuk dat dit alles via het forum mogelijk is, zo houden we soorten in stand. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted August 11, 2021 Share Posted August 11, 2021 @Goudsbloempje2, @simonvb, @Arja en @redzebra De vorige keer is het gelukt, maar nu heeft de post ze teruggestuurd. Omdat het geen papier is, moet het nu per pakketpost verstuurd worden (a 9,95 per pakket). Precies wat Jane Doe ook mee heeft gemaakt. Gelukkig is er een oplossing. Maandag rijdt ons bezoek weer naar Nederland en dan worden de uitjes vanuit Nederland verstuurd. Het duurt dus iets langer, maar de uitjes komen er dan hopelijk volgende week aan. 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted August 11, 2021 Share Posted August 11, 2021 @Flup had je mijn PB ontvangen? Of is de mijne wel goed verzonden? Of over het hoofd gezien? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted August 12, 2021 Share Posted August 12, 2021 @acpronk Van jou heb ik geen pb ontvangen, sorry. Maar als je je adresgegevens pb-t, dan kan ik jou ook nog egyptische ui sturen. Gaat wel via Nederland, maar dat kan nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted August 12, 2021 Share Posted August 12, 2021 PB verzonden. Staat alleen niet in mijn mailbox in tapatalk. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted August 12, 2021 Share Posted August 12, 2021 Flup, ik zit t/m maandag in Duitsland bij een vriendin, maar dat is behalve nauwelijks gemakkelijker ook wat kort dag, waarschijnlijk? Ik.meld het toch maar even, jeweetmaarnooit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted August 12, 2021 Share Posted August 12, 2021 On 8/11/2021 at 8:52 PM, Flup said: @Goudsbloempje2, @simonvb, @Arja en @redzebra De vorige keer is het gelukt, maar nu heeft de post ze teruggestuurd. Omdat het geen papier is, moet het nu per pakketpost verstuurd worden (a 9,95 per pakket). Precies wat Jane Doe ook mee heeft gemaakt. Gelukkig is er een oplossing. Maandag rijdt ons bezoek weer naar Nederland en dan worden de uitjes vanuit Nederland verstuurd. Het duurt dus iets langer, maar de uitjes komen er dan hopelijk volgende week aan. Ow wat piep is dat he Flup, ik baalde er zo van. En was bang dat het in nl ook niet goed zou gaan, op goed geluk toch aangekomen. Je uitjes komen net voorzichtig op, hou ze apart van die ik heb. Hopelijk komt alles toch nog goed aan, gelukkig heb je ze terug gekregen. Ik heb al geha zoek en verloren gegaan. Pakket uit USA sneller in Duitsland dan bij ons aangekomen, zag het on line heel Duitsland door gaan heen en weer op en neer. Maar niet in onze richting, maar even beetje geholpen met de topography. En ja hoor toen kwam het met een omweg goed aan, duurde even maar gelukkig na paar keer tel en mail contact gelukt. Heb ze gezegt niet terug sturen, al moet ik het bij de dichtsbijzijnde duane depo afhalen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted August 12, 2021 Share Posted August 12, 2021 Bij mij komen de uitjes van Flup ook al op. Sommige staan al zo'n vijf centimeter boven de grond, het gaat snel. De reserve-uitjes kan ik dan mooi doorgeven. Of opeten 😋 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted August 15, 2021 Share Posted August 15, 2021 Die groeien wel heel snel, fijn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted August 18, 2021 Share Posted August 18, 2021 Ontvangen, blij, thx! Kweek tips welkom. Nu ff laten drogen, najaar planten? Of eerder al? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts