Jkskenl Geplaatst: 25 augustus 2012 Geplaatst: 25 augustus 2012 Ik heb zojuist een rode framboos en blauwe druif geplant! Hopelijk doen ze het. Moeten meteen voeding hebben? Net ook wat roma tomaatjes en black beauty courgette binnengezaaid!
davo1979 Geplaatst: 25 augustus 2012 Geplaatst: 25 augustus 2012 Vandaag wat aardbeienstekjes geplant, morgen nog zn dag.
RobO Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 gisteren, sorry, offtopic, slaplantjes uitgezet en nog wat venkel, hopelijk gaat die niet schieten zo laat in het seizoenmorgen, sorry, weer offtopic, gaat de winterrogge in de lege bedden
Bit Geplaatst: 26 augustus 2012 Geplaatst: 26 augustus 2012 Ook ik ga een stukje winterrogge doen ergens van de week ( nog meer sorry, want nog meer off-topic ) op een groter leeg stuk. Dan heb ik wat spinazie bijgezaaid. En nog wat andijvie en sla her en der ertussen gezet in wat gaten die nu ontstaan of zullen gaan ontstaan ( regeren is vooruitzien ) en de prei wat bemest voor de regen. ( die is wel heul erg off-topic Bit ! )
RobO Geplaatst: 29 augustus 2012 Geplaatst: 29 augustus 2012 2 ananasaardbeitjes en 2 framboosaardbeitjes, gekregen van de kweker waar we ook 2 pioenen hebben gekocht (oja, en 2 pioenen geplant dus... )
Kruidje Geplaatst: 2 september 2012 Geplaatst: 2 september 2012 Vandaag de laatste van mijn zelf geoogste veldslazaadjes gezaaid. Die van de eerste zaai staan al mooi boven. Tevens oerprei in potjes geplant. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
geedee Geplaatst: 2 september 2012 Auteur Geplaatst: 2 september 2012 Een kiwiplant in de kas.....hoop dat hij de winter doorkomt
Maarten Geplaatst: 3 september 2012 Geplaatst: 3 september 2012 Raapstelen, veldsla, mizuna, grelos(Spaanse raapstelen), Little Gem en radicchio. Morgen de wintertuinbonen en de winterdoperwten.
bertie Geplaatst: 3 september 2012 Geplaatst: 3 september 2012 Raapstelen, veldsla, mizuna, grelos(Spaanse raapstelen), Little Gem en radicchio. Morgen de wintertuinbonen en de winterdoperwten.WINTERtuinbonen? NOOIT van gehoord! WINTERdoperwten? NOOIT van gehoord! Wat bijzonder! Wáár kan ik zaden vinden/ bestellen?
Jorieke123 Geplaatst: 3 september 2012 Geplaatst: 3 september 2012 Het quoten van berichtenOm een topic leesbaar en overzichtelijk te houden willen we vragen om Quote/Citaat functie op de volgende manier te gebruiken:1. Wil je reageren op een bericht boven je, dan gebruik je niet de quote knop maar de antwoord knop. Het bericht wat je gaat beantwoorden staat er immers direct boven, dus hoeft niet nog een keer door jou naar boven te worden gehaald. 2. Quote alleen als je wilt refereren aan een bericht eerder in het draadje, en niet direct op het laatste bericht. Als er een paar berichten tussen jouw antwoord, en het te-beantwoorden bericht zitten, kan je ook '@forumnaam:' neer zetten. Dan weet iedereen dat je reageert op dat ene bericht. 3. Probeer alleen de zin en/of relevante informatie waarop je wilt reageren mee te nemen in een quote.4. Quote geen foto’s (verwijder de -tag haakjes) als dat niet nodig is. (lees hier meer tips over berichten posten: een-goede-start-van-het-seizoen-ook-op-het-forum-t3885.html ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Maarten Geplaatst: 3 september 2012 Geplaatst: 3 september 2012 De namen zijn misschien een beetje misleidend. Dit zijn winterharde soorten(normale winters). Nu zaaien geeft extra vroege oogst, uiteraard afhankelijk van het voorjaar. Voor de tuinbonen gebruik ik de 'Aguadulce a tres longue coss' en voor de erwten 'Felthem First' en 'Half Pint'. Ik heb ze besteld bij Vreeken maar er zullen ongetwijfeld ook andere leveranciers zijn.
Suus1 Geplaatst: 7 september 2012 Geplaatst: 7 september 2012 Veldsla gezaaid op tuin. Volgende week zijn de weeuwenplanten bloemkool en spitskool aan de beurt (in de koude kas). Dit jaar waren de weeuwen een geweldig succes: alle planten gaven een mooie grote kool, geen last van rupsen of knolvoet.
harmony Geplaatst: 7 september 2012 Geplaatst: 7 september 2012 Wat zijn weeuwen? Gisteren gezaaid: bladrammenas en in de kas paksoi, koriander en basilicum.
Borsalino Geplaatst: 7 september 2012 Geplaatst: 7 september 2012 De weduwen van meeuwen Google eens op weeuwencultuur!
henkg Geplaatst: 7 september 2012 Geplaatst: 7 september 2012 Vandaag heb ik gezaaid: Drosera capensis en Drosera binata. Beide vleesetende plantjes.In het voorjaar zaaien is veel beter, maar dat kan altijd nog, zaadjes genoeg.Ik wil daarmee fruitvliegjes en vliegen in mijn keuken gaan bestrijden. Misschien ook een plantje op de slaapkamer, tegen de muggen. Al weet ik nog niet of muggen met deze plantjes te vangen zijn.Binnenkort meer ... 2025_teeltlijst (.xlsx)
Borsalino Geplaatst: 7 september 2012 Geplaatst: 7 september 2012 Awel Henk das nog eens een idee seg, vleesetende plantjes.Waar heb je dat zaad gekocht.Wist niet eens dat je dat kon zaaien. Zouden er zijn die ook schoonmoeders opvreten zonder een spoor na te laten? Doet me denken aan de film "Littke Shop of Horrors"Alleen de songs al die erin voorkomen, zoals de tandarts die aankomt op zijne broemmer
RobO Geplaatst: 7 september 2012 Geplaatst: 7 september 2012 Zo Borsalino, je hebt toch geen familieprobleempjes... Die vleesetende plantjes eten bij ons trouwens alleen maar ossehaas, de muggen komen er niet in omdat de lokstof niet werkt.Met dikke vleesvliegen lukt het wel, maarja, kun je beter meteen de lapjes voeren toch? Meer info voor schoonmoeders vind je: hier
henkg Geplaatst: 8 september 2012 Geplaatst: 8 september 2012 Ik heb een apart topic gemaakt over zonnedauw Drosera capensis.post118709.html#p118709 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 8 september 2012 Geplaatst: 8 september 2012 Rucola, kervel, en pak choi gezaaid in grote bakken die straks in de kas komen te staan. Kan ik nog maanden van plukken en knippen voor af en toe een salade. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lynn Geplaatst: 10 september 2012 Geplaatst: 10 september 2012 Vandaag gezaaid: veldsla, paksoi en lollo bionda. Deze laatste is een gokje. http://moestuinmiep.blogspot.com
sansareli Geplaatst: 11 september 2012 Geplaatst: 11 september 2012 Vandaag mijn laatste 3 rijen spinzie gezaaid.Ik ga mijn zaadjes opbergen voor de winter nu.
Suus1 Geplaatst: 11 september 2012 Geplaatst: 11 september 2012 Gisteren bloemkool en spitskool gezaaid voor de weeuwenteelt (= nu zaaien, koel maar vorstvrij overhouden en dan in maart uitplanten. In mei supermooie bloemkool). Ik berg nu ook mijn zaden op tot eind januari/begin februari (dan zaai ik de uien, thuis op een koele logeerkamer).
Borsalino Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Vandaag laatste andijvie uitgeplant op worteldoek. Tulpenbollen & Narcissen geplant 529 stuks op worteldoek. Look Therador geplant 60 stuks op worteldoek. Winterajuin Shakespeare 112 stuks op worteldoek. Winterajuin Snowball 40 stuks op worteldoek. Winterajuin Red Electric 40 stuks op worteldoek. Wintersjalot Griselle 40 stuks op worteldoek.
jeanne-heijmans Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Ik heb de ui snow ball kan je die nu ook poten?
Borsalino Geplaatst: 13 september 2012 Geplaatst: 13 september 2012 Ja Jeanne, er stond toch winterajuin opt zakske
Aanbevolen berichten